Ga naar inhoud

Siccus : 11 februari 2015 : Dr. Koeijers : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Siccus of eigenlijk Debby.. Siccus is de naam van mijn kat:)

Ondertussen loop ik al jaren rond met de wens om een borstvergroting te nemen. Ik heb al veel info opgezocht en nu eindelijk een afspraak gemaakt voor een eerste consult bij Mediconsult in Haarlem. 13 januari ga ik op gesprek :)

Maar ik loop nu toch met wat vragen rond.. Het is natuurlijk weer DE tijd om over te stappen van zorgverzekeraar. Ik neem altijd een gewone basisverzekering zonder aanvullende pakketten ect. Nu ik volgens jaar de borstvergroting toch door wil zetten denk ik daar anders over, maar ik heb geen idee hoe en wat...?!

De borstvergroting zelf wordt niet vergoed in mijn geval daar ben ik me van bewust.. maar hoe zit het dan met eventuele kapselvorming, scheuren of andere complicaties die misschien wel optreden???

Heeft iemand hier ervaring mee of advies??

Alvast heel erg bedankt en ik vind dit een leuk forum!

Groetjes,

Debby / Siccus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik heb afgelopen dinsdag een wissel ondergaan vanwege kapsel en kreeg het verwijderen vergoed en de nieuwe boobs moest ik bijbetalen. Wel ben ik aanvullend verzekerd, en al jaren bij dezelfde zorgverzekeraar

xx

Mag ik misschien vragen waar jij verzekerd bent en wat voor aanvullende verzekering je erbij heb?

Als ik even zo vrij mag zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Mocht een prothese verwijderd moeten worden dan moet het om een medische reden zijn. Hele erge kapselvorming kan hiervoor een reden zijn of bijv. Een lekke prothese.

De verzekering dekt dan puur alleen het verwijderen aangezien dat medisch is. Indien je dan zelf een nieuw implantaat wil moet je die zelf betalen omdat dat weer onder cosmetisch valt.

Als het medisch is wordt het vergoed vanuit je basisverzekering.

Succes!!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht een prothese verwijderd moeten worden dan moet het om een medische reden zijn. Hele erge kapselvorming kan hiervoor een reden zijn of bijv. Een lekke prothese.

De verzekering dekt dan puur alleen het verwijderen aangezien dat medisch is. Indien je dan zelf een nieuw implantaat wil moet je die zelf betalen omdat dat weer onder cosmetisch valt.

Als het medisch is wordt het vergoed vanuit je basisverzekering.

Succes!!

X

Bedankt voor de info!

Toevallig heb ik vanmorgen een nieuwe zorgverzekering afgesloten. Heb me een slag in de ronde gelezen in de polisvoorwaarden en inderdaad wat jij zegt staat daar ook in:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen:)

Morgen heb ik mijn eerste consult bij Diana Gabriels in Kliniek Amstelveen

Ik heb mij al helemaal ikgelezen hier op het forum en veel fotos bekeken. Ik weet precies wat ik wil:) een mooie volle cup D met ronde protheses en als het even kan voor de spier. DP eventueel bespreekbaar maar liever niet. En mijn voorkeur gaar naar Frans van Straten. Ik heb zelf een kleine 75B, 1.69 lang en 61 kilos zwaar.

Heb er enorm veel zin in maar ik zie door de bomen het bos niet meer :)

Op dut forum vond ik een vragenlijst voor tijdens het consult. Iets zegt mij dat ik nog wat mis... iemand nog aanvullingen??? Of ben ik er zo wel?

morgen om 19.00 afspraak hou jullie op de hoogte!

Kunt u mij fotos laten zien van uw operaties

Plaatst u het implantaat boven, onder of tussen (dual plane) de spier?

Heeft u een voorkeur voor ronde of anatomische implantaten?

Krijg ik de gegevens (catalogusnummer, lotnummer enz.)

Hoeveel cc kan erin? Wens: D cup

Wat zijn de ergste risicos die kunnen voorkomen na mijn borstvergroting? Wat is de kans hierop? Wat precies gebeurt er in zon geval? Zijn daar extra kosten mee gemoeid? Wat zijn die kosten? En hoe zit het met de garantie?

Krijg ik medicatie vóór en na de operatie? Zo ja, welke?

Hoeveel uur na de operatie mag ik naar huis? Moet ik een nacht blijven?

Als mijn implantaat vervangen moet worden, komen er dan extra kosten voor mij bij? Is er iets wat kan gebeuren waardoor ik op extra kosten kom?

Als er kapselcontractie plaatsvindt, wordt de tweede operatie dan vergoed ? Kapsel 1,2,3,4

Mag ik zelf de chirurg uitkiezen?

Wanneer mag ik weer sporten?

Krijg ik drains na de operatie?

Moet ik speciaal verband, Bhs dragen? Hoe lang?

Gaat er verband om mijn borsten of een compressie BH?

Moet ik een crème op de littekens smeren? Vanaf wanneer en welk merk ?

Krijg ik een sportbeha of zelf kopen ?

Welke sport beha is goed ?

Wanneer moet ik terugkomen voor controle?

Moeten de hechtingen er dan uitgehaald worden?

Krijg ik pijnstillers mee?

Moet ik iets slikken of smeren tegen blauwe plekken of zwelling?

Worden mijn gegevens naar de huisarts gestuurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze lijst kan je beter bewaren en bij je consult vragen om een afspraak te maken bij van straten.

Gabriels is alleen een tussen persoon zij kan je sowieso geen foto's van haar operaties laten zien aangezien zij geen operaties uitvoert.

Vraag echt eerst een afspraak met de pc, anders zie je deze pas bij de operatie!

Waarschijnlijk zak je advies krijgen ergen tussen de 300 en 400cc (dit adviseert ze bijna altijd).

De gegevens van je implantaten krijg je sowieso.

Succes morgen en hoop dat je niet te lang hoeft te wachten op je consult.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jane_Doe

Bedankt voor de info!

Diana zal inderdaad niet op alles antwoord kunnen geven inderdaad maar ik ben zo bang dat ik niets meer weet als ik daar zit hihi neem hem voor de zekerheid maar mee voor het geval dat :D

Ik zat zelf ook zo rond de 350cc te denken, maar dat laat ik maar aan hun over. Bij iedereen valt het wel weer andersvolgens mij.

Het mag van mij ook best gezien worden. Die ronde bolling boven op vind ik zelf heel erg mooi. Ik ben heel benieuwd:)

Morgen zal ik vertellen hoe het is gegaan xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jane_Doe

Doe ik! Ik heb ook een consult bij Mediconsult ingepland staan:D

@Spekkie

Klopt inderdaad. Frans heeft volgens mij ook een voorkeur voor DP maar ik ben ook dames tegen gekomen die op de spier via heb hebben gekregen dus ik ben benieuwd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens over Nio nagedacht?

Ik heb inderdaad ook wel over Nio nagedacht. Ik ben alleen geen voorstander van een bv in een ziekenhuis bij het slaz... gaateen beetje tegen mijn gevoel in op 1 of andere manier.

Ik heb wel eens telefonisch contact gehad, maar hieruit begreep ik dat de wachttijden wat langer zijn. Ik zou graag rond 9 februari geopereerd willen worden dit ivm met mijn werk. Anders kan het pas weer eind van 2015 en dat wil ik niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 24-11 consult, 04-12 operatie dus kan snel gaan hoor..

Persoonlijk vond ik het in het Slaz prettig, gaf mij een veilig gevoel.

Nio opereert ook in Parkkliniek alleen daar wat duurder.

Maar ieder haar eigen keuze, ik hoop dat je een goede pc vind waar jij je prettig bij voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan wel erg snel gegaan! Hmm misschien dat ik nog maar eens ga bellen

Parkkliniek is niet in amsterdam toch? Of heb ik het mis?

Ik woon zelf ongeveer 30 minuten bij amsterdam vandaan en ik denk dat max een uur rijden nog wel te doen is ivm de terugreis :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Parkkliniek is Rotterdam.

Enige nadeel is dat het daar €750 duurder is en toeslag bij meer dan 500cc dacht ik.

Ik woon ongeveer 45 minuten rijden van het SLAz en ik heb de reis incl flinke file goed overleefd hoor.

Verder vond ik de verpleegkundige erg vriendelijk en ja was (vond ik) erg prettig.

En ik vindt het een voordeel dat Nio met alle manieren ervaring heeft en veel soorten implantaten, hij kan voldoen aan (bijna) iedere wens.

Hij kijkt echt naar wat jij wilt en niet wat hij vind.

Mag ik vragen wat je tegen staat om in een ziekenhuis een bv te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan wel erg snel gegaan! Hmm misschien dat ik nog maar eens ga bellen

Parkkliniek is niet in amsterdam toch? Of heb ik het mis?

Ik woon zelf ongeveer 30 minuten bij amsterdam vandaan en ik denk dat max een uur rijden nog wel te doen is ivm de terugreis :)

Parkkliniek is in Rotterdam :)

Dus ligt eraan aan welke kant van amsterdam je woont :)

Parkkliniek is in Rotterdam :)

Dus ligt eraan aan welke kant van amsterdam je woont :)

oh.. jane was me voor haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rotterdam is voor mij ruim 1,5 uur rijden, dat vind ik persoonlijk iets te lang.

Het enige wat mij tegenhoudt om in een ziekenhuis een bv te laten doen is dat naar mijn mening een ziekenhuis is bedoeld voor zieke mensen en dat ben ikniet. Slaat misschien wel helemaal nergens op hoor haha en moet ikdaar misschien niet zo veel bij stil staan.

Ik wacht morgen het consult bij Diana even af voordat ik nog verder a rond bellen. Een paar meiden die ik ken zijn via haar gegaan en die waren heel tevreden en ook het resultaat vond ik persoonlijk erg mooi. Maar verder kijken kan absoluut geen kwaad natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt maar dat las ik pas toen ik al een afspraak had gemaakt bij Diana. Maar het lijkt me wel dat mocht ik via Diana willen dat je vooraf nog een consult heb met de chirurg.. lijkt mij toch?

Je word door verwezen voor een consult bij de arts. Zei kan niet bepalen wat jij precies gaat krijgen. Zei kijkt wat mooi is maar meet niet wat past en dus haalbaar is. Ik ben 16-12-14 bij haar geweest en had gelijk 17-12-14 een consult bij de chirurg. En ik krijg dinsdag mijn boobies. Ze heeft mij zelf voor consult gestuurd ik heb dat niet gevraagd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je word door verwezen voor een consult bij de arts. Zei kan niet bepalen wat jij precies gaat krijgen. Zei kijkt wat mooi is maar meet niet wat past en dus haalbaar is. Ik ben 16-12-14 bij haar geweest en had gelijk 17-12-14 een consult bij de chirurg. En ik krijg dinsdag mijn boobies. Ze heeft mij zelf voor consult gestuurd ik heb dat niet gevraagd

Oke, ik heb andere verhalen gehoord.

Vandaar mijn advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.