Ga naar inhoud

***missJ*** : 23 december 2010 : Dr. Lichtenegger : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Gaat ze bij een andere kliniek werken? Anders zou je daar dan misschien geholpen kunnen worden!

Ik zou het allemaal op papier willen zien!! Want ze kan het wel heel mooi zeggen natuurlijk...

Pff balen zeg!! Ik zou er echt op staan dat ze er een beetje vaart achter zetten hoor!!

Het word nu zomer dus dan wil je toch wel genieten!!

P.s bij fem haar controle konden ze haar niet helpen, ze moet nu wachten tot 1 jaar po! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 163
  • Created
  • Laatste Reactie

Ja, ik las het idd. Echt balen voor haar.

Ik heb nog geen reactie van de consulente, maar wil idd zekerheid.

Ze gaat niet bij een andere kliniek werken, was een lang verhaal waarom ze weg moest. Politiek...de kliniek baalt ook dat ze haar kwijt zijn en wil proberen om haar weer binnen te halen. Beetje vaag verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook toevallig...was net hier klaar met tikken, belt de consulente.

Ze heeft met de dokter overlegd.

Ze kunnen geen garantie geven (die heb je nooit) dat de zeurende pijn minder zal worden/over zal gaan.

De prothese zal voelbaar zijn (dat is nu ook al zo).

De cleavage (ruimte tussen de borsten) zal groter kunnen uitvallen. Hier baal ik wel een beetje van, want vind die ruimte nu al vrij groot. Maar heb het gevoel dat dat komt door die linker borst. Omdat ie niet goed ingedaald is, zeg maar, geeft ie ook niet echt mee. Rechts is veel soepeler en zit meer naar het midden toe.

Ik heb dit allemaal al met de dokter donderdag besproken, ben me bewust van alles en ik ga het toch laten doen. Het zit nu niet goed, het zeurt en is niet mooi. Moet gebeuren.

Was verder een heel fijn gesprek met de consulente. Ze gaat nu met de vestigingsmanager overleggen en neemt snel weer contact met mij op. Ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nogmaals...wat fijn dat dit forum bestaat. Je leest niet alleen ervaringen van anderen, je houdt ook een soort dagboek bij. Kan nog handig zijn, mocht ik dalijk een klachtenbrief naar de Velthuiskliniek moet gaaan schrijven...

Want...ik baal ontzettend! De consulente vorige week uiteindelijk zelf gebeld. Ze wist nog niet wanneer de dokter teurg kon komen om mijn hersteloperatie uit te voeren. Ze zou later op die dag nog met haar praten, datum prikken en het mij dan laten laten. Niet gebeurd, nou ja, kan...drukke periode.

Vandaag weer gebeld, is ze met vakantie komende week! Ik weet dat de dokter zelf komende twee weken met vakantie is en dat de operatie pas na die twee weken plaats kan vinden. Maar ik wil nu weten wanneer en dat zou de consulente mij laten weten! Ik weet nog geen datum, niks. Nu moet ik nog een week zitten wachten tot zij terug is van haar vakantie! En ondertussen zit ik me helemaal op te vreten! Ik heb nu 6 weken vrij, en begin half augustus aan een nieuwe baan. Die hersteloperatie moet nu echt komen, want heb behoorlijk last van die borst!

Wat me ook behoorlijk dwars zit, is de manier waarop ik ´voorgelicht´ werd over de hersteloperatie! De complicaties en alles werd extra benadrukt, terwijl een hersteloperatie toch dezelfde complicaties met zich meebrengt als een gewone borstvergroting?Of zie ik dat nou helemaal verkeer? Hoe dan ook, wat een dag weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh jeetje zeg, t zit je ook echt niet mee he!!

Flink balen dus.. Vooral als je nu vrij bent en eigenlijk er klaar voor bent om geholpen te worden!

Zou echt gek worden van die onzekerheid, niet weten hoe of wat!!

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of een her operatie meer risico's met zich mee brengt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heb ik dus ook. Flink balen! Maar vooral, omdat die linkerborst zon rot gevoel geeft iedere dag!

Ik weet ook niet wat het inhoudt om voor de tweede keer onder het mes te moeten. Het zou maar 20 minuutjes zij, hooguit!

De dokter kon geen garanties bieden, wat ik al eerder zei, dat de pijn minder zou worden. Wel dat ze dacht het 'probleem' zo te kunnen verhelpen. Maar goed, ik heb al besloten om het te laten doen, en wil nu, bijna een maand later, weten wanneer?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Jess,

Niet mijn bedoeling om je te doen schrikken, of wie dan ook. Het is vervelend dat het gebeurd is, maar het is een van die dingen die verkeerd kunnen gaan, helaas.

Ik heb niet het vertrouwen in de dokter verloren. Zij heeft gelijk gezegd dat ze het ging verhelpen. Je hebt erbij die je afwimpelen met een of ander verhaal of je wel een half jaar later pas terug willen zien. Ik zou het ook niet door een andere arts willen laten doen, dan door haar. Hoop dat het echt mogelijk is, aangezien ze daar helemaal niet meer werkt. Ingewikkeld verhaal...

Het is alleen die rompslomp rondom het maken van die afspraak voor de hersteloperatie, die mij zo gek maakt. Maar daar heeft de dokter zelf niets mee te maken. Terugkoppeling verloopt niet helmaal soepeltjes, geloof ik. Heb ik van meerdere mensen begrepen.

Ik begrijp alleen dat zij en haar man niet samen op vakantie zijn, aangezien hij jou vrijdag gaat opereren. Nou ja, kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is waar. Het is inderdaad iets wat helaas overal fout kan gaan.

Echt balen joh! Heb je eindelijk wat je zo graag wilt en dan kan je er nog niet echt van genieten.

De negatieve ervaring over terug koppeling heb ik inderdaad zelf ook al ervaren. Houden zich niet echt aan de woord...

Nog 1 dagje voor mij. Spannend!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren was ik het wachten op een datum helemaal zat. Boze brief gestuurd naar de kliniek, vanochtend werd ik gelijk teruggebeld.

Maandag heb ik een afspraak, eindelijk, om 16.10, ook toevallig, bij de echtgenoot van mijn pc, dr. Ulrich himself. Het liefs zou ik willen dat mijn eigen pc het doet, maar dat is gewoon niet mogelijk aangezien ze daar niet meer werkt. Er was een mogelijkheid, ergens eind augustus, dan komt ze terug voor wat nacontroles. Helaas voor mij geen optie, aangezien ik dan weer voor de klas moet.

Ik heb goede verhalen over dr. Ulrich gehoord en volgens mij zijn de pc's bij Velthuis allemaal zeer ervaren en kundig. Daar hoef ik me, denk ik, niet druk om te maken. Eindelijk wat meer duidelijkheid. Ben nu wel erg benieuwd wat hij van mijn linkerborst vindt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MissJ,

Fijn dat je nu wel terecht kunt! Ikzelf ben door dr. Ulrich geopereerd en ik vind het een heel aardige man die weet waar hij het over heeft. Ik hoop dat je maandag duidelijkheid krijgt.

liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

Ik zat net je topic door te lezen, aangezien jij door hem geholpen bent. Ik ben ook erg benieuwd naar wat hij zegt. Zijn vrouw zag gelijk dat een hersteloperatie de prothese wat meer zou laten indalen, maar ik heb geen idee wat hij dalijk zegt.

Maar ben zo blij dat ik maandag al terecht kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Doperwt,

Nou, het is niet zo heel goed gegaan. Hij heeft uitgebreid gekeken, stelde hetzelfde voor als zijn vrouw (de pocket groter maken), keek toen nog uitgebreider en besloot er vanaf te zien, want?! Dat was mij niet helemaal duidelijk. Hij liep weg met de mededeling tegen de consulente: 'geef haar maar aan Van der Meulen, ik doe het niet!' Ik schrok van zijn reactie en vroeg aan de consulente of hij boos was, vanwege zijn manier van doen. Nee, zo was dr. Ulrich, hij moet erachter staan en de verwachtingen van de klant waar kunnen maken. Als dat niet zo is, doet hij het niet. Prima, alleen vind ik dat hij dat mij ook op een andere manier duidelijk kan maken.

De consulente was echter een schat van een mens. Bleef er erg rustig onder, stelde mij gerust, was inmiddels in tranen en had erge spijt van mijn besluit om borstvergroting te ondergaan.

Ik heb nu een consultafspraak met dr. Van der Meulen op 04 augustus. Dan gaat hij niet meer kijken naar wat er hersteld moet worden, maar naar wat ervan (opnieuw) gemaakt kan worden. Zo begreep ik het tenminste. Maar ja, voor hetzelfde geld, ziet hij er ook van af, wat moet ik dan?!

Ik probeer positief te blijven, en hoop dat 4 augustus wat meer duidelijkheid biedt. Het vervelende is is dat je het niet van je af kan zetten omdat die borst zo raar trekt aan alle kanten en pijn doet.

Ik stuur je een pb met mijn wachtwoord, dan kun je zien bij de laatste foto hoe die borst eruit ziet.

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, wat ontzettend balen, zeg! En eerlijk is eerlijk, wat niet netjes..... Nu moet je en langer wachten en wie weet wordt het met die arts ook niets, pffff!!!

Op de foto's is idd duidelijk te zien dat links hoger zit en die afvlakking :(.

Is het anders een optie om gewoon ook maar helemaal ergens anders heen te gaan? Ikzelf zit er namelijk mee dat mijn rechterborst "los" voelt van binnen en bij mijn eindcontrole werd gezegd dat er niets mis mee is en het goed zat, tja, het voelt voor mij (inmiddels 5 maanden PO) (nog) niet goed....

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij er niet achter staat moet hij het ook niet doen! Heel simpel. Ik voelde me ook niet op mijn gemakt bij deze man.

Dr. Van der Meulen ken ik al van een aantal jaar geleden, toen had ik mijn eerste consult bij hem. Voelde goed, en zou het door laten gaan, als ik toen het geld bij elkaar had gehad.

Ik ben benieuwd naar zijn verhaal nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja zeg... Wat raar!

Dus hij kan het niet en 'scheept' hij nu iemand anders ermee op!

Vind het maar een raar verhaal eigenlijk...

Hoop echt dat die andere pc er wel iets aan wil en kan doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet dat hij het niet kan, denk ik, hij ziet er van af omdat hij mijn verwachtigingen niet waar kan maken, zei de consulente. Ik vond alleen zijn manier van doen raar.

Ik heb er verder geen moeite mee. Zoals ik al zei, ik voelde me ook niet op mijn gemak bij deze man.

Ik vind dat mijn verwachtingen ook realistisch zijn. Twee borsten die dezelfde vorm hebben (ongeveer, volledige symmetrie zul je nooit bereiken), geen rare afvlakkingen en rimpelingen vertonen, en vooral dagelijks last bezorgen.

Maar goed, nu op naar 04 augustus, dan horen we wat dr. Van der Meulen ervan denkt te kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Miss J,

Wat vervelend allemaal zeg! Vooral omdat je steeds maar niet weet waar je aan toe bent...

Dr. Ulrich is inderdaad een aparte man. Tijdens mijn consult vond ik hem ook niet persoonlijk en beetje zakelijk en kortaf.

Je krijgt geen hoogte van hem.. Ik had wel vertrouwen in hem als chirurg dus daarom heb ik uiteindelijk wel besloten het door hem te laten doen.

Nu moet je weer wachten tot 4 augustus. Wat rot zeg.. en dan maar weer afwachten wat ze te zeggen hebben.

Voor mij is het nu bijna een week geleden en voel me iedere dag een stukje beter!

Het trekt en duuwt wel nog allemaal. Staat nog erg strak! Maar dit is denk ik logische na pas 1 week?

Nou meid heel veel sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Even voorstellen. Ik ben 30 jaar oud en heb een zoontje van bijna 3. Ik heb altijd kleine borsten gehad (70/75 A), maaar nooit over in gezeten. Na de zwangerschap en borstvoeding is er echter heel weinig (ik had al zo weinig) van over gebleven. Ik overweeg nu al 2 jaar een borstvergroting en heb nu eindelijk de knoop doorgehakt.

Ik heb mijn consult 5 augustus bij dr Ulrich, Velthuiskliniek Rotterdam, gehad.

Mijn vriend is meegeweest, allebei super zenuwachtig...

De sfeer in de kliniek beviel ons heel goed. Aardige mensen daar. Hebben ook allebei een heel goed gevoel bij deze dokter.

Ik krijg een anatomische prothese, achter de spier, volume 310 cc.

Het duurt nog een poosje voor ik ze heb (december pas vanwege werk) en ik vind het super spannend.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze dokter?

Ik vind deze forum echt super; hoop nuttige informatie. Echt top

ik ben ook bij de velthuis kliniek geweest (eindhoven)

HET IS EEN SUPER KLINIEK en de de nazorg alles is er heel goed

na de operatie kom je ook ekker in een verwarmd bed terug

je heb geen raar operatie schort maar een operatie badjas en slippers krijg je

verder kun je ze dag en nacht bellen als er wat is

en de resultaten liegen er niet om hoor je betaald er wat maar daar krijg je ook zeker veel voor terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.