Ga naar inhoud

Mirri : 2 maart 2017 : Dr. van Selms : OLVG-west


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Nightingale:

 

Bij voor de spier plaatsing heb je wel kans op rimpelvorming bij de monobloc hydrogel (hierna: mh).

 

Alleen drs Kappel plaatst de mh (bijna?) altijd voor de borstspier en is hier groot voorstander van. Drs Visser plaatst de mh (vrijwel?) nooit voor de borstspier en drs Nio alleen als dat in zijn ogen kan. Drs van Selms plaatst ze volgens mij ook (vrijwel?) altijd dual plane. Ikzelf krijg ze van drs Nio voor de spier, maar ik heb wel een 70C.

 

Ook drs Van Onselen plaatst de mh, maar die staat op de zwarte lijst vanwege meerdere incidenten en overlijden http://www.zwartelijstartsen.nl/zwartelijst_arts/onselen-edwin/(!!). 

 

Bij een 75A zal zeer waarschijnlijk gekozen worden voor dual plane plaatsing, dit in verband met rimpelvorming. Alleen drs Kappel plaatst ze waarschijnlijk voor de spier. Je zou op haar naam kunnen zoeken in de zoekbalk. Ik heb mij namelijk niet zo in haar verdiept, maar weet wel dat zij groot voorstander is van plaatsing voor de spier (ze staat wel op de zwarte lijst vanwege een incident, ik vind de reden waarom persoonlijk niet heel erg. Oordeel zelf maar: http://www.zwartelijstartsen.nl/kappel-r-m/) (hier op haar site ook nog een stuk erover: http://www.drkappel.nl/algemene-informatie/actueel/zwarte-lijst).

 

Een vriendin van mij heeft door haar de mh protheses laten plaatsen voor de spier en is zeer tevreden (Zij had ook een kleine C). Drs Kappel gaf bij haar aan de rimpelvorming eventueel weg te kunnen werken met lipofilling. Maar de kans op rimpelvorming is wel reëel, dus houd dat wel in het achterhoofd bij het maken van je keuze! 

 

Ik zou gewoon verschillende consulten plannen en kijken waarbij jij je fijn voelt. Zelf heb ik voor drs Nio gekozen, omdat hij er hier op het forum in positieve zin uitspringt en hij ook onder lokale verdoving wil opereren. 

 

Lees je hier op het forum goed in. Er staat best wel veel over de mh op het forum. Waaronder de voor- en nadelen van de prothese. Zie hiervoor bijvoorbeeld het topic van @Maison

 

Succes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi @Nightingale!

Welkom op het forum!

Ik heb me ondertussen al aardig ingelezen en verdiept in de hydrogel implantaten. Dat van de spier heb ik inderdaad ook gelezen. Zie onderstaande van dr Kappel. Geen idee in hoeverre je hier echt hinder van ondervindt.

 

Het is best mutilerend om de gezonde borstspier van haar aanhechting los te snijden en daarmee haar functie aan te tasten. De ervaring leert ook dat wanneer je de borst opent bij een explantatie van een prothese die achter de borstspier is geplaatst, je duidelijk ziet dat de spier atrofisch (afgenomen in volume) is geworden. Waardoor de reden om het als “bedekker” te gebruiken wordt ontkracht. "

 

Plaats je hydrogel boven de spier, dan heb je kans op rimpelvorming. Ik heb komende week 2 consulten staan bij artsen die beide hydrogel prothesen plaatsen. Ik ga deze vraag ook bij hen neerleggen. Mocht daar wat uitkomen, dan zal ik dat wel melden op het forum.

 

Het blijft lastig. Siliconen prothesen hebben misschien een (iets) mooier resultaat (al zal dat per persoon verschillen), maar de hydrogel brengt minder (tot geen) risico's met zich mee. En ook dat laatste is weer per persoon verschillend. Tja, wie mooi wil zijn... moet keuzes maken.. ;)

 

Hoe dan ook, ook op dit forum zijn volgens mij al aardig wat vrouwen die super tevreden zijn met het resultaat van de hydrogel prothesen en zijn er ook heel veel vrouwen die helemaal geen gezondheidsproblemen hebben/ervaren met siliconen prothesen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Nightingale

 

Goed dat je hier op het forum mee leest en je kan natuurlijk altijd iets vragen! Dank je @B00bies en @Noesoe voor de info voor haar! 

Zag dat je een eigen topic had gemaakt, leuk! Ik heb de MH ook dual plane, vanwege te weinig eigen weefsel. 

Ik wilde ook gewoon borsten, niet te groot.l en natuurlijk. Mezelf weer mooi en vrouwelijk voelen. Ik heb ze nu ruim een week en ben er zo blij mee, ik heb borsten :blush:

Veel succes met oriënteren! Ik probeer mijn foto's in een album te zetten maar er gaat iets niet goed. Ik zal je iig toevoegen zodat je kan zien wat het resultaat is met de MH. 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Noesoe

 

Ik heb de site van dr. Kappel inderdaad ook al een paar keer doorgelezen en vanwege de wetenschappelijke onderzoeken e.d. lijkt het me wel interessant om daar ook op consult te gaan. Ik heb alleen nog weinig tot geen ervaringen gelezen van vrouwen die hun borsten bij haar hebben laten vergroten, dus daar ben ik tot nu toe nog niet heel overtuigd in. 

 

Een keuze moet je toch altijd zelf maken. Ik ben nu aan het uitzoeken waar ik mij het beste bij voel;) met wat meer info via dit forum moet dat vast en zeker lukken. Welke artsen ga je bezoeken voor de consulten als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd naar wat ze dan op die vraag te zeggen hebben, dus als je dat wilt melden, heel graag^^. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Mirri

 

Bedankt voor je reactie!^^ Ik ben ook bang dat ik te weinig eigen weefsel heb. Nu heb ik toevallig wel een aantal ervaringen gelezen van fanatieke sportvrouwen die ook dual plane hebben en nergens last van hebben, maar dit zal vast ook weer per persoon verschillen. Ik ga het sowieso bij meerdere consulten navragen en er nog wat onderzoek naar doen, want ik wil mijn nieuwe hobby graag blijven doen:) 

Ik snap je helemaal, ik word nu zelfs soms nog om mn ID gevraagd als ik bier wil halen en ik word dus vaak jonger ingeschat dan dat ik ben, terwijl ik me ook nu eindelijk eens een volwassen vrouw wil voelen. Nu ben ik halverwege 20 dus opzich nog niet zo lang volwassen haha, maar dat je 17 wordt geschat vind ik gewoon vervelend... En natuurlijk eindelijk shirtjes die mooi zitten, leuke bh's en bikini's én borsten die voor je buik uitsteken ipv andersom, terwijl ik een redelijk sportief figuur heb. 

Ik ben zeer benieuwd naar jouw resultaat, bedankt dat je me toe wilt voegen!^^

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi dames,

 

Vandaag al 3 weken in het bezit van mijn borsten :) Afgelopen dinsdag de 1ste controle gehad bij de pc. Hij was erg tevreden. De pleisters werden er gelijk afgehaald en ook de littekens zien er goed uit! 

Verder gaat het goed! Kan steeds langer op mijn zij slapen ipv de hele nacht op mijn rug. De band adviseerde hij nog wel om te dragen maar hij mag af als ik daar behoefte aan heb. Maar als het resultaat (sneller) mooi wordt, draag ik hem gewoon. Het is niet zo heel vervelend. 

Ik heb weer een foto toegevoegd van week 1 en week 3, zodat je het verschil kan zien. Ik vind ze op de foto groter lijker als dat ze in het echt zijn maar geen idee wat het nou echt is :)

 

Zo leuk om af en toe wat kleren aan te trekken waarbij ik nu borsten zie. Of een bikini die ik eerst vreselijk vond, omdat ze niks konden bedekken, vallen de borsten er nu uit en is de bikini te klein! Haha! 

 

Groetjes! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Het zal lang duren voordat ik zo ergens naar toe durf. Ik vind dit nu voor mijn gevoel heel wat. Dan moet eerst die onzekerheid weg van jaren lang leven met mini borstjes -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

He @Mirri dat ziet er super goed uit! En idd tis een kwestie van wennen en durven, ben je zo overheen. Ik had vorige week een bruiloft en had een mooie jurk gekocht daarvoor, speciaal ook strak want wou nu ook eens een mooie voorgevel laten zien Haha.. nou en alleen maar positieve reacties gekregen, dat voelde ontzettend lekker :D probeer het los te laten en geniet van je boobs in truien en topjes, ik ben nu 9 weken po en geniet volop. Mun vriendin zegt telkens; ik blijf maar naar boobs kijken hahaha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mirri het staat je in ieder geval goed! Ik vind het sowieso echt een leuk truitje en dat decolleté maakt het helemaal af!

 

Maar snap dat je het eng vindt. Ik loop al jaren met zelfgecreeërde decolletés dus er is niemand die het opvalt. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Afgelopen donderdag was ik al 6 weken po!! Vandaag bh's gekocht, werd er op de terugweg gewoon beetje emotioneel van.. pff. De maat was 70E en die ging nog eens door m'n gedachten.. vind het zo bijzonder om mee te maken. Ik heb gewoon een grote maat, terwijl eerst een 70A zelfs nog open stond :( 

Ze voelen sinds deze week ineens anders. Ze zijn zachter aan het worden en heb zo goed als geen pijn meer. 

Na een dag werken (in de kinderopvang) wel maar dat is logisch. 

Ben heel benieuwd hoe ze nog gaan veranderen, zin in de zomerr! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mirri

 

Ooh ik kan mij dat zo goed voorstellen. Wat fijn meis dat je er zo blij mee bent! Ga er vooral lekker van genieten!

 

Veel mooie bh's kunnen vinden of is dat lastig in die maat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel @B00bies. Ik heb nog een foto in m'n album geplaatst van 6 weken po. 

De maat hing er gelukkig nog wel veel dus dat is mooi. Ik twijfel nu alleen wel nog een beetje of ik deze bh's ga dragen. Er zit geen vulling in, hoeft ook niet qua grote van mijn borsten (bloot) opzich.. maar ik vind het best tegenvallen hoe het eruit ziet als ik mijn kleding aan heb. Ik heb na 2 zwangerschappen geen strakke buik meer dus ook geen strakke kleding. Alleen vallen m'n borsten ook beetje weg in losse 't shirts. Dus misschien toch een bh met een klein beetje vulling. :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mirri

 

Er wordt aangeraden om sowieso het eerste jaar geen push-up up te dragen he. En om het daarna ook te beperken, omdat dat slecht is (voor de pockets dacht ik). Hoe het precies zit kan je beter aan best_boobie vragen. Of bedoel je voorgevormde bh's? Voor wat decolleté kan je een plunge model nemen. 

 

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het mij niet voor kan stellen als ik je fotos zie.. Je hebt echt een prachtig figuurtje. Misschien moet je het toch eens proberen? Een strakker shirtje. Het hoeft natuurlijk niet als een condoom om je lichaam te zitten :) Maar gewoon wat strakker. En dat shirtje dat je hierboven in de topic draagt daar komen ze ook heel mooi in uit. Of jurkjes/shirtjes die aan de bovenkant strak vallen of een decolleté toelaten en onder wat losser valler. Denk dat je nu misschien ook iets andere kleding kan/gaat kopen nu je grotere borsten hebt? Anders misschien een corrigerend onder-jurkje/shirtje/broekje als je je daar fijner bij voelt? Ik wil je niets opdringen hoor. Vooral dragen waar jij je fijn in voelt! Maar probeer je te helpen :) zou jammer zijn als je er niet volop van kunt genieten door je onzekerheden xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Mirri said:

Ik heb na 2 zwangerschappen geen strakke buik meer dus ook geen strakke kleding. Alleen vallen m'n borsten ook beetje weg in losse 't shirts. 

Sorry WAT??????????

Wat voor geklets praten vrouwen zichzelf toch allemaal aan werkelijk???? Als jij geen strakke buik hebt, wie dan WEL??????????? Jouw buik ziet eruit als die van mijn dochter van 4 ..... :blink:

Ik geloof dat ik nu in een nikaab moet als jij je al tot wijde kleding genoodzaakt ziet!

Mirri, cut the crap, show dat strakke lijf en die pronten F-cub, ga ervoor en geniet ervan!!!!! XXXXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Anne de Lange:

Sorry WAT??????????

Wat voor geklets praten vrouwen zichzelf toch allemaal aan werkelijk???? Als jij geen strakke buik hebt, wie dan WEL??????????? Jouw buik ziet eruit als die van mijn dochter van 4 ..... :blink:

Ik geloof dat ik nu in een nikaab moet als jij je al tot wijde kleding genoodzaakt ziet!

Mirri, cut the crap, show dat strakke lijf en die pronten F-cub, ga ervoor en geniet ervan!!!!! XXXXX

Whahaha sorry!! Ik ga ervan genieten en zie die 'buik' niet!! 

 

Ik zal het anders uitleggen, het is meer dat er iets nog niet helemaal goed zit met die peesplaat/schuine buikspieren na de zwangerschappen denk ik. Mijn jongens wogen 4855 en 4210, ik had dus een behoorlijke buik. Nu lijk ik aan het eide van de dag wel zwanger, alles valt gewoon naar voren ofzo. De volgende dag is die buik weer veel minder (omdat die darmen en maag weer leeg zijn)

Ik heb hier op t forum wel eens iets voorbij zien komen dat iemand daar iets aan liet doen volgens mij, maar dan twijfel ik en denk ik nee joh is gewoon wat meer vet als dat je vroeger had dus zeur niet en ga maar minder snoepen. 

Vandaar dus mijn reactie, ik heb een buik(je) ;) Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei B00bies:

@Mirri

 

Er wordt aangeraden om sowieso het eerste jaar geen push-up up te dragen he. En om het daarna ook te beperken, omdat dat slecht is (voor de pockets dacht ik). Hoe het precies zit kan je beter aan best_boobie vragen. Of bedoel je voorgevormde bh's? Voor wat decolleté kan je een plunge model nemen. 

 

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het mij niet voor kan stellen als ik je fotos zie.. Je hebt echt een prachtig figuurtje. Misschien moet je het toch eens proberen? Een strakker shirtje. Het hoeft natuurlijk niet als een condoom om je lichaam te zitten :) Maar gewoon wat strakker. En dat shirtje dat je hierboven in de topic draagt daar komen ze ook heel mooi in uit. Of jurkjes/shirtjes die aan de bovenkant strak vallen of een decolleté toelaten en onder wat losser valler. Denk dat je nu misschien ook iets andere kleding kan/gaat kopen nu je grotere borsten hebt? Anders misschien een corrigerend onder-jurkje/shirtje/broekje als je je daar fijner bij voelt? Ik wil je niets opdringen hoor. Vooral dragen waar jij je fijn in voelt! Maar probeer je te helpen :) zou jammer zijn als je er niet volop van kunt genieten door je onzekerheden xx

 

Ik ga het gewoon lekker doen idd! Strakke shirtjes en genieten! Ik snap je berichtje, dank je!! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mirri Ooh gelukkig! Die onzekerheden zijn echt niet nodig hoor. Echt als ik zo'n mooi strak lichaam zoals jij hebt mag behouden na twee bevallingen dan teken ik direct! 

 

Dus ga binnenkort lekker shoppen voor een mooie nieuwe garderobe. Weg met al die onzekerheden, dat mooie figuurtje en die mooie volle borsten mogen best gezien worden! xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Friday, January 27, 2017 om 22:15 zei Motherof3kids:

@Mirri ja die 400 cc kan jij makkelijk hebben.  Ik had precies dezelfde  voor situatie als jou na 3 kindjes.. :unsure:

Ik ben vorige week vrijdag geopereerd.

Het weekend was pijnlijk en vooral de ochtend na een nacht slapen. Moest overeind geholpen worden haha.. Sinds vandaag slik ik helemaal geen medicatie meer. Ik had trouwens ook geen zware medicatie want ben daar overgevoelig voor. K moest het dus doen met paracetamol en naproxen.  Maar ben nu weer lekker in de benen gelukkig..  

Ik heb 25 april de operatie gepland bij nio voor de monobloc 600cc voor de spier...blijf twijfelen ivm grote en resultaat. Zou ik misschien ook jouw ervaring mogen zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mirri:

@Jo84 vraag je het aan @Motherof3kids of aan mij? Je citeert je een bericht van haar in mijn topic. Maakt mij niet uit maar is niet helemaal duidelijk zo. 

 

snap nog niet helemaal alles van dit forum blijkt maar weer whaha. dan aan jullie beiden! hoe meer beeld materiaal en ideeen hoe beter! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jo84:

snap nog niet helemaal alles van dit forum blijkt maar weer whaha. dan aan jullie beiden! hoe meer beeld materiaal en ideeen hoe beter! :)

Haha zo is het! Ik zal je toevoegen :) 

Mijn voorsituatie was een 70A (en dan nog stonden de randen van m'n bh open) dus had heel weinig eigen weefsel. En heb 340cc gekregen. Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.