Ga naar inhoud

Cathytje : 29 mei 2017 : Dr. Van Renterghem : St. Augustinus


Gast Cathytje

Aanbevolen berichten

@MadameC @Cathytje  Welke sportbh hebben julllie (voorzien)? Aan de telefoon raadde de secreatresse me de shock absorber of Triumph aan. Die van shock absorber vind ik heel mooi en moest die goed zitten, zie ik die achteraf ook nog zitten als ik weer aan het lopen ga.

 

@MadameC hoe voel je je nu? Wat hadden ze jou aangeraden betreffende autorijden en andere activiteiten? Vind het zo raar om te lezen dat ze overal van die lange rusttijden geven voor de verschillende activiteiten en dat Van Renterghem autorijden al na 48u vind kunnen. Nu ja, niet dat dat het plan was, maar 6 dagen later zou ik toch voor de klas toezicht willen houden als ze examen maken, en met de auto is wel een pak gemakkelijker als het openbaar vervoer (toch als je geen bv gehad hebt :-)) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste Reactie

ohja, nog een vraagje (mss @Cathytje omdat zij dezelfde dokter heeft). Kan jij de naam van het merk van het implantaat dat hij gebruikt? Ik dacht dat ik uit een hele resem zou kunnen kiezen, maar hij gebruikt er blijkbaar maar eentje, dat hij momenteel het beste vindt dat er op de implantatenmarkt is. Maar ik ben dus vergeten te vragen naar de naam ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-5-10 om 21:56 zei Kimster01:

 

Welke misvattingen had ik en hoe blijkt het nu echt te zijn:

* prothese zit vast na 48u, dan is het gewoon de spier die zal bepalen wat je kan doen, wat nog wat langer pijn zal doen

* na de operatie mag je 6 weken niets doen --> je mag 2 dagen niets doen en je verder nog 2 weken rustig houden

*je mag 2 weken niet autorijden--> 2 dagen niet, al zal het mss die eerste dagen erna nog pijn doen

 

prijs incl btw (4840euro, alles inclusief, uitgezonderd eerste consultatie. Wordt niet vergoed door verzekering, eerste consult en eventuele comlicaties achteraf wel).

 

@Cathytje    Sorry dat ik even inspring in dit topic,maar ik lees toevallig even dit stukje .maar Kimster01, is jou verteld dat de protheses na 48 uur vast zitten? of begrijp ik het verkeerd?  want dat is niet waar hoor, het duurt bij de meeste protheses 6 weken voordat ze ingekapseld zitten, en alleen bij de polyurethaan ( die niet vaak gebruikt worden) duurt het 3 weken.

 

Auto rijden,  als jij na een aantal dagen achter het stuur gaat zitten en er gebeurt iets waardoor je bijv moet uitwijken of een bepaalde manouvre moet maken, en dat lukt niet door de pijn, dan,ben jij aansprakelijk, en niet verzekerd, omdat je onbekwaam bent op dat moment, hou dat wel even in je achterhoofd.

 

Verder moet je inderdaad de adviezen van je eigen pc opvolgen, maar kijk wel altijd uit met bepaalde bewegingen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, 

 

fijn dat je even inspringt!

 

Ja, die 48u, dat is inderdaad wat hij zei. Ik heb daarop gevraagd of het echt zo was, want dat ik overal op het internet zaken las als 4 tot 6 weken heel veel zaken laten (heb bv het ellebogen boven de schouders aangehaald, en 2w niet autorijden e.d.)
Maar hij bleef erbij, 48u en het zat vast... Hij zei wel dat ik 3 dagen niet in staat zou zijn om iets te doen omdat het dan allemaal nog teveel pijn doet. 

Ik heb uiteraard wel in mijn hoofd zitten wat ik hier allemaal gelezen heb (wat wel en niet kan in die eerste 6w), dus ik zal daar ongetwijfeld ergens wel rekening mee houden (het kost genoeg om voorzichtig te zijn). Maar de reden dat ik het toch nog op 6 juni heb durven zetten was toch het sneller aanvatten van de activiteiten dan gelezen (4 kindjes tussen 2,5j en 6j die van in juni nog naar school gaan, maar juli niet meer ...)

Ik probeer nog te weten te komen welk implantaat hij gebruikt, kan ik daar nog wat op googelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meis, in alle jaren dat ik hier op het forum zit, en wat er inderdaad overal op internet staat, duurt het inkapselen van protheses echt 6 weken. dan zitten ze pas echt helemaal vast, dus ik begrijp de 48 uur echt niet.

 

Daarom draag je ook de sport bh de eerste 6 weken dag en nacht ( sommige pc's houden 4 weken aan) dit is ook om ervoor te zorgen dat de protheses goed ondersteund worden.

 

Wil je het zekere voor het onzekere nemen dan kun je beter inderdaad de richtlijnen zoals ellebogen boven de schouders, beter de eerste weken niet doen.

 

Met sommige dingen wat je wel en niet mag ligt ook wel bijv aan hoe de protheses geplaatst gaan worden.

 

Cathytje krijgt volgens mij de Motiva protheses( correct me if I'm wrong) 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

Hoi allemaal, @Kimster01 Vanrenterghem raadde mij de Triumph tri-action aan. Ik heb deze aangeschaft en die zit lekker. Wel nog te groot nu, haha :45: Ik heb ook 2 andere speciale post operatieve bh's gekocht. De carefix Anna en carefix Mary. Die zijn beiden naadloos en extreem zacht. Ik denk dat die voor de eerste dagen wel heel fijn zijn :)

Het merk van implantaten is Motiva. Volgens mij 1 van de betere op de markt momenteel. Deze zouden niet kunnen lekken en levenslang kunnen blijven zitten. Al heb ik daar wel twijfels bij (niets is levenslang, toch?) Maar goed, ik heb er vertrouwen in. Hij gebruikt de midi denk ik, wat een heel mooi en natuurlijk resultaat zou geven.

wat het herstel betreft ben ik het eens met @Desert-Rose. Volgens mij is het onmogelijk dat de inkapseling na 48u voltooid is. Ik zou toch wat langer voorzichtig zijn. Vooral ook luisteren naar je eigen lichaam (idem voor het autorijden). Ik denk dat je lichaam wel zal vertellen wat kan en niet. Maar zoals je hier veel leest, je herstelt maar 1 keer. Dus je kan dan beter wat langer opletten met wat je doet. Dat is mijn mening.

Ik ben vandaag wat gaan shoppen. Wat leuke en gemakkelijke kledij die ik zowel in m'n zetel als buitenshuis kan dragen. Heel fijn! Ik kijk er zo hard naar uit! Binnen dik 2 weken eindelijk de lang gewenste borsten!:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Cathytje:

@Desert-Rose helemaal juist! :D

 

Mooi,had ik het goed,  ik zie soms zoveel merken voorbij komen haha.

 

Maar je hebt echt gelijk qua herstel, dat doe je maar 1 keer, en dan kun je dat beter gelijk goed doen, je betaald een hoop geld, en het zou zo zonde zijn als je je herstel in de weg staat, en het lijkt lang 6 weken, maar het is het wel waard.

En ik weet zeker dat inkapselen 6 weken duurt, geen twijfel over mogelijk( mits wat ik eerder zei,de polyurethaan ( PUR) geplaatst worden) 

 

De Carefix Mary geeft iets meer steun als de Anna, en de Triumph is ook een bh die goed ondersteund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey @Cathytje! Hoe gaat ie?!! Weekje nog maar... Al helemaal klaar voor de grote dag?! Nog steeds aan het twijfelen qua maat? Ik denk dat ik voor de 355 van Motiva ga. T mag van mij toch nog wel een beetje 'sportief' blijven! Succes alvast! XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

@bettynoboop hoi meid! Ja, het begint echt dichtbij te komen nu! Ik kijk er enorm naar uit! Nog een korte werkweek en het is zover :)

Ik ga voor Motiva 340 CC gaan. Dat wordt een grote C en dat vind ik goed. Dat scheelt niet zo heel veel met jou denk ik. Jij zal denk ik toch wel een D cup krijgen :D Waar en wanneer mocht jij nu weer? Was dat begin juni? Dan kan je ook al aftellen hè :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Cathytje:

@bettynoboop hoi meid! Ja, het begint echt dichtbij te komen nu! Ik kijk er enorm naar uit! Nog een korte werkweek en het is zover :)

Ik ga voor Motiva 340 CC gaan. Dat wordt een grote C en dat vind ik goed. Dat scheelt niet zo heel veel met jou denk ik. Jij zal denk ik toch wel een D cup krijgen :D Waar en wanneer mocht jij nu weer? Was dat begin juni? Dan kan je ook al aftellen hè :43:

Haha, ja ik mag 2 juni! Jij hebt iets meer als ik, dus met 355 zal het waarschijnlijk wel hetzelfde gaan worden! Een volle C is voor mij ook echt voldoende! Spannend allemaal hoor! Ik blijf je volgen, voor je het weet is de week voorbij!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

Hoi @bettynoboop Wauw, begint voor jou ook heel dichtbij te komen! Leuk dat we elkaar kunnen volgen. Ga je ook foto's plaatsen van je borsten na de operatie? Ben ik wel benieuwd naar :D

Ik ga idd voor de demi 340cc. Ik wil het zo natuurlijk mogelijk houden en daarom had mijn dokter deze optie aangeraden. Hij kent mijn wensen en hij is de expert, niet ik :P Daarom vertrouw ik op zijn advies. Een maat groter zou volgens hem te zwaar zijn voor mijn lichaamsbouw. Ik ben ook niet zo groot. Demi zou er natuurlijker uitzien dan full.

liefs, Cathytje xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Cathytje:

Hoi @bettynoboop Wauw, begint voor jou ook heel dichtbij te komen! Leuk dat we elkaar kunnen volgen. Ga je ook foto's plaatsen van je borsten na de operatie? Ben ik wel benieuwd naar :D

Ik ga idd voor de demi 340cc. Ik wil het zo natuurlijk mogelijk houden en daarom had mijn dokter deze optie aangeraden. Hij kent mijn wensen en hij is de expert, niet ik :P Daarom vertrouw ik op zijn advies. Een maat groter zou volgens hem te zwaar zijn voor mijn lichaamsbouw. Ik ben ook niet zo groot. Demi zou er natuurlijker uitzien dan full.

liefs, Cathytje xxx

Ik schat in dat wij ongeveer dezelfde bouw hebben. Ik ben 1.68m en 65 kilo. Die demi's zijn namelijk een stukje breder, en ik ben af en toe bang dat die van mij niet breed genoeg zijn. Scheelt uiteindelijk niet veel hoor, maar ik dacht misschien is dat aan jou uitgelegd. Paar dagen nog maar, spannend hoor!! Ik ga wel foto's plaatsen, maar ik moet eerst 2 weken ingepakt blijven... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

@bettynoboop ongeveer wel ja. Verhoudingen liggen wat anders.... ik weeg 59 kg, maar ben ook wat kleiner, 1.65m.

Ik moet je teleurstellen.... ik heb hierover geen uitleg gekregen. Misschien niet slecht als je nog even langs gaat of belt met je pc om dit te vragen. Je onzeker voelen is niet fijn! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

@bettynoboop dankuuuuuuuu!!! Ik ben al heel de dag bezig om wat afleiding te zoeken, want ik ben me serieus zenuwachtig aan het maken :wacko: Maar komt wel goed, ik heb er tegelijkertijd ook wel enorm veel zin in! Morgen eindelijk vrouw! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Cathytje:

@bettynoboop dankuuuuuuuu!!! Ik ben al heel de dag bezig om wat afleiding te zoeken, want ik ben me serieus zenuwachtig aan het maken :wacko: Maar komt wel goed, ik heb er tegelijkertijd ook wel enorm veel zin in! Morgen eindelijk vrouw! :D

Kan me voorstellen dat het wachten lastig is! Hopelijk kan je een beetje slapen vannacht! Uitgerust de operatie in en morgen inderdaad op en top vrouw!!! Ik ga voor je duimen!! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

@Vanessa101 @bettynoboop Danku meiden! Het is vandaag super gegaan en ik ben zooooooo blij!! :D  Wakker geworden met gigantisch veel pijn, maar nu met een simpele dafalgan is de pijn goed onder controle te houden. Ik zal morgen wat foto's posten en een verslagje schrijven. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Cathytje:

@Vanessa101 @bettynoboop Danku meiden! Het is vandaag super gegaan en ik ben zooooooo blij!! :D  Wakker geworden met gigantisch veel pijn, maar nu met een simpele dafalgan is de pijn goed onder controle te houden. Ik zal morgen wat foto's posten en een verslagje schrijven. :)

Ahhh wat goed om iets te horen!! Blij dat je blij bent! Ik kijk uit naar je foto's, en hopelijk knap je snel op en doen de pijnstillers hun werk!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.