Ga naar inhoud

Loulou_ : 21 april 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Gast Loulou_

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Loulou_:

Zo fijn om te lezen! Ik vind het allemaal behoorlijk spannend. Een arts die je gerust stelt en met je meedenkt en ook nog eens eerlijk lijkt me erg fijn. Nog 1 werk en 2 dagen wachten voor mijn eerste gesprek ^_^

Ik ben inmiddels al zo veel wijzer geworden dankzij dit geweldige forum! Echt geweldig hoe open iedereen hier is bij het delen van operatie verslagen,  foto's, twijfels etc. 

Ik woon in Brabant,  Nijmegen is voor ons wel een stukje rijden (uurtje) maar vind afstand minder belangrijk een goede arts is veel belangrijker.  Ik heb ook een afspraak aangevraagd bij een ochtend van de abc clinic in Breda, dat is maar 20 minuutjes rijden. Gewoon om eens te vergelijken en om te zien bij welke arts ik een goed gevoel heb. Ik hoop dat ik nog voor de meivakantie of er vlak na geholpen kan worden. Dan kan ik deze zomer pronken met mijn  nieuwe borsten in bikini in plaats van me ongemakkelijk te voelen in bikini (ieder jaar weer een gedoe om de perfecte bikini te vinden..). Wanneer heb jij jouw eerste afspraak bij Frans Straten? 

Ik heb 13 april een afspraak staan,.. 

Ja hoe sneller hoe beter hahah heb je goed! Maar hier is dat een beetje lastig te organiseren zo op korte termijn.

ik heb natuurlijk wel gekeken naar welke arts m'n voorkeur uit ging de borsten van nio vind ik ook heel mooi.

Maar ik lees zo veel goede dingen over straten en kan op heel internet niets verkeerds vinden.

Alleen dat hij zijn opleiding in een Duits ziekenhuis heeft voltooid maar als je dat ziekenhuis opzoekt is het geen ziekenhuis meer...

ik ben trouwens 166 en weeg 57kg 

Ik had altijd al een a of aa dat vergrote zich tijdens de borstvoeding naar een volle B kleine c en nu naar lege velletjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 237
  • Created
  • Laatste Reactie

@Loulou_ hey meid.

 

Zag je topic! En zag je laatst reageren bij mij. Super gaaf dat je een afspraak hebt gemaakt voor een consult, alleen dat al is al zo spannend he! Ik heb de mijne ook laten doen door van Straten.

 

Door veel te lezen op dit forum en fotos te kijken zag ik zijn naam zovaak voorbij komen... ik wilde eerst via Diana Gabriels gaan, een kennis van mij is daar geweest, alles prima in orde, dus ik had ook daar een afspraak voor een consult. Daarna wel afgezegd nadat ik hier zulke slechte verhalen las, kreeg daar geen goed gevoel bij. Kliniek Heyendael was voor mij wel 2uur rijden, best vervelend, donderdag moet ik op controle dus moeten we weer 2uur rijden heen, en 2uur rijden terug...MAAR... ik heb het er 100% voor over! :) want ik ben daar zo goed geholpen en ik ben ervan overtuigd dat van Straten een top chirurg is. Ik ben nu al zo blij met me boobs! Veel succes met je voorbereiden, echt gaaf dat je die stap al heb genomen om op gesprek te gaan.

 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Loulou_:

Hoi @JESSICAD, wat toevallig,  ik heb ook een afspraak staan bij Frans Straten  (volgende week donderdag al!) en heb een aanvraag gedaan bij abc clinic.  Mijn voorkeur gaat uit naar dr. Kolkman, vandaag nog eens gebeld of er al data beschikbaar zijn om een gesprek in te plannen maar dat was helaas niet zo. Als het goed is wordt ik een dezer dagen terug gebeld. Ik wil ook vergelijken maar ook bekijken bij welke arts ik een goed gevoel heb. Heb jij een voorkeur voor een arts?

 

Wanneer heb jij een afspraak bij Frans Straten? En wat is jouw huidige situatie  (lengte, gewicht,  cupmaat?). Ik ben 160 cm, 49 kg en denk (onlangs een paar kilo afgevallen) dat ik nu op 75aa :( zit. 

Wel van abc kliniek heb ik momenteel ook nog geen antwoord terug gehad, bij Frans straten mag ik volgende woensdag op gesprek komen. 

Ten vroegste zou ik dan tegen december willen geopereerd worden. (Nog beetje sparen, jongste al wat groter, manlief die verlof kan nemen etc) ik ben 1m57, cup b75, 56kg. 

 

Mijn voorkeur gaat ook uit nr dr straten, omdat ik echt enorm veel goeds hoor van hem. Maar ik het moet persoonlijk ook nog wel klikken natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SFD ik lees ook veel goede dingen over Frans Straten. Fijn dat je een datum hebt voor het consult. Heb je iets om naar toe te leven en nog voldoende tijd om je vragen op te schrijven. 

 

@JESSICAD ik ben het met je eens dat het moet klikken met de arts die je gaat opereren. Wat fijn dat je volgende week woensdag al een gesprek hebt bij Frans Straten. Je bent mooi op tijd met informatie inwinnen. December klinkt als de perfecte periode voor jou. 

 

@xRenee: bedankt voor je lieve berichtje! En ik vind jouw borsten echt heel mooi geworden. Hopelijk loop ik er over een tijdje ook zo bij :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ ondertussen heeft abc kliniek me gebeld. Ik mocht morgen al komen maar ik kan niet verdorie. Maar 13 april mag ik langskomen. Benieuwd! Jij al iets gehoord van hen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei JESSICAD:

@Loulou_ ondertussen heeft abc kliniek me gebeld. Ik mocht morgen al komen maar ik kan niet verdorie. Maar 13 april mag ik langskomen. Benieuwd! Jij al iets gehoord van hen? 

Ohh jammer dat je morgen niet kan! 13 april duurt nog even maar je hebt een datum! Bij welke arts?

 

Nee, nog niets gehoord, heb wel aangegeven dat ik alleen een afspraak wil bij dokter Kolkman. Wat ik vandaag wel heb gedaan (eigenlijk best sneaky maar ben ongeduldig van aard haha) is dat ik naar het Amphia Ziekenhuis heb gebeld. Daar werkt deze arts ook en de prijs is hetzelfde. Ik kan 14 april terecht voor een eerste consult. Eigenlijk vind ik dat aan de late kant want ik zou graag eind april/ begin mei geopereerd willen worden omdat ik dan een vakantie gepland heb.  Maar de secretaresse vertelde mij dat het na het consult nog maanden kan duren voordat ik geopereerd kan worden :o. Maar goed, heb ook nog een consult bij Straten staan. Hopelijk wordt ik morgen door abc clinic gebeld en kan ik daar eerder terecht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op tijd afspreken dus om geopereerd te worden, mijn man stelde me ook al voor om eventueel in juli te laten opereren. Twijfel,twijfel. Succes meid met het passen en ik volg mee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei JESSICAD:

Op tijd afspreken dus om geopereerd te worden, mijn man stelde me ook al voor om eventueel in juli te laten opereren. Twijfel,twijfel. Succes meid met het passen en ik volg mee! 

Thanks! Ja inderdaad, op tijd een afspraak maken of een optie nemen voor een operatiedatum  (wanneer mogelijk). Ik volg jou ook, laten we elkaar op de hoogte houden, leuk! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JESSICAD ik ben net gebeld door abc clinic voor een afspraak met dokter Kolkman op 12 april. Heb meteen gevraagd wat de wachttijd is voor de operatie. Er werd mij verteld dat je voor een borstvergroting in principe binnen een maand terecht kunt. 

 

Bij welke arts heb jij een afspraak staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dat weet ik niet welke arts. Dat hebben ze volgens mij zelfs niet gezegd. Was net aan het autorijden toen ze belden. Heb wel de link doorgekregen via mail maar volgens mij stond daar ook niets bij van naam. We zullen wel zien :D

 

ik heb toch besloten om voor de maand juli te gaan. Fuck it. We hebben een grote tuin. We zullen daar wel wat plat liggen haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_Belgian breast clinic ook 2 - 4 weken wachttijd tot operatie. Dus valt echt goed mee. 

 

Dus na straten zal ik even geduld moeten hebben (een maand!) om ook nog op consult te gaan bij Belgian breast clinic en abc en dan pas keuze kunnen maken. Al twijfel ik als straten me aanstaat dat ik wss toch meteen ga plannen haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@JESSICAD juli is prima toch, als je dan lekker een paar weken de tijd kunt nemen voor je herstel zou ik zeker voor die maand kiezen. Die link van de abc clinic heb ik ook ontvangen.  Wachttijden voor de operatie vallen inderdaad nog erg mee. En wat jij als laatste zegt over Frans Straten: hier precies dezelfde gedachte hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog 2 nachtjes slapen en dan heb ik een eerste afspraak in Nijmegen! Ik heb er veel zin in maar vind het tegelijkertijd ook heel spannend. Zo'n afspraak maakt het "echt" en een borstvergroting komt zo heel dicht bij.

 

Ik heb een vragenlijst, foto's van borsten die ik mooi vind en neem een strak wit shirtje mee om te passen. Iemand nog goede tips? 

 

Krijg ik daar een pas bh aan of hou ik mijn eigen bh aan (die nogal klein is, passen daar überhaupt protheses in?)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_ succes vandaag meid!!! Neem alle tijd! T gaat tenslotte over een intensieve operatie. Bh en shirt moet je niet meenemen hoor. Had het ook bij en heb het zelfs niet uit men tas moeten nemen.

hij geeft je de sportbh en een wit strak shirt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was DE dag van mijn eerste consult. Mijn man is mee geweest. We zijn om 13.00 uur weggereden en kwamen mooi op tijd aan. Het is toch nog best een stukje rijden vanuit mijn woonplaats  (1 uur en een kwartier).

 

Ik had om 14.30 uur een afspraak. Bij binnenkomst was het erg druk in de wachtkamer. Later hoorden we dat er vandaag nacontrole gepland stonden, vandaar die drukte! Om 15.00 uur werd ik dan eindelijk naar binnen geroepen door Tanne voor het doornemen van de algemene informatie.  Eerst moest ik mijn persoonlijke gegevens en een medische vragenlijst invullen. Daarna kregen we een korte maar zeer uitgebreide presentatie over de operatie en de eventuele complicaties,  de verschillende protheses en we kregen voor en na foto's te zien.  Daarna mochten we nog even in de wachtkamer plaats nemen.

 

Al snel werden we naar binnen geroepen door dokter Straten. Ik heb verteld wat mijn wensen zijn en toen mocht ik mijn shirtje uit doen ( dat was toch best even een raar moment om zo bloot voor een vreemde man voor de camera te staan :lol:). Na wat meetwerk mocht ik dan eindelijk gaan passen.  En wauw wat is dat geweldig om te zien dat ik (van bijna plat) binnen een paar minuten een prachtige boezem had :wub:. Ik wil graag borsten die bij mijn lichaam passen en een natuurlijke vorm hebben. Qua maat denk ik aan een grote c, kleine d cup. Mijn voorkeur gaat uit naar anatomisch (vind het ronde bovenop de borst persoonlijk minder mooi).  Dokter Straten adviseerde mij om niet groter te gaan dan 300 cc omdat ik klein ben (160 cm, 49 kg) en maar een smalle borstkas heb. Bij een maat groter wordt het volgens hem minder natuurlijk en heb ik kans dat de randen zichtbaar worden en de borsten breder zijn dan mijn borstkas. Dussss het wordt :43:mentor 300 cc cohesive III medium height high projection  :43: dual plane. En ik kan ook nog eens op mijn voorkeur dag geopereerd worden: 21 april :)

 

Ik heb afgesproken om er nog een nachtje over te slapen en binnen nu en een week te laten weten of ik er voor ga. 

 

Ik heb veel gevraagd maar de terugweg bedacht ik me dat ik toch niet alles gevraagd heb. Eens kijken of ik een mail kan sturen naar dokter Straten. En dan nog kiezen voor hoeveel jaar nazorg ik ga. Ik neig naar 3 jaar. 

 

Al met al een leuke maar spannende dag geweest vandaag! 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel @JESSICAD!

 

Nu na een nachtje slapen ga ik toch twijfelen of de maat niet te klein is :rolleyes: 

Als ik de foto's zie en aan gisteren terug denk dan vind ik dit erg mooi! Maar lees overal dat de borsten qua maat er niet precies hetzelfde uitzien als na het plaatsen. Klopt het dat een deel van de cc's achter de spier wegvalt? Frans gaf aan dat als ik een maat groter (dat zou dan 345 zijn) zou gaan je de randen aan de bovenkant zou gaan zien en de borsten te breed worden voor mijn borstkas en minder natuurlijk ogen. Heb gisteren nog wat foto's bekeken van meiden die ook een 70/75 A hebben die veel meer cc's hebben dan ik krijg. Twijfel, twijfel  (ben van nature een echte twijfelkont, zo lastig!).

 

@Desert-Rose kan jij mij helpen met mijn vragen en twijfels? Lees van jou altijd zulke goede reacties! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loulou_

 

He meis,

 

Vergelijken moet je absoluut niet doen, iedereen heeft een andere voor situatie, ook al start je vanuit dezelfde cupmaat etc. iedereen heeft een andere borstbreedte.

En je moet niet alleen naar de cc kijken, het is een totaal plaatje van breedte, projectie en cc, dus staat je niet blind op de cc.

 

Daarbij komt ook dat anatomische protheses meer projectie hebben met minder cc dan ronde protheses.

 

Het ligt ook echt helemaal aan je eigen borstbreedte, dit bepaald wat er in past zonder randen te gaan zien,en zonder dat de breedte pijnklachten kan gaan geven, Die breedte is opgemeten door Dr. Straten.

Je blijft dus eigenlijk bijna altijd binnen je eigen borstbreedte.

 

En qua projectie scheelt het niet eens zo gek veel,wel zie je dat de breedte 0.5 omhoog gaat, en dat lijkt weinig, maar kan uiteindelijk een groot verschil maken.

 

300cc - 11 breed - 5.6 projectie - 10.3 hoog

345 cc - 11.5 breed - 5.8 projectie - 10.8 hoog

 

Tevens ook omdat je aangeeft natuurlijk uitziende borsten te willen krijgen, en als ik je foto's zie, denk ik dat dit een hele goede keuze is.

 

Het is niet zo zeer dat er cc's wegvallen,maar het is altijd zo dat prothese borsten kleiner ogen dan echte borsten,zo zul je ook merken dat de bh maat groter zal zijn, als dat je borsten eruit gaan zien in je blootje.

 

Mocht je nu echt blijven twijfelen kun je altijd nog een keer extra gaan passen, en ook vragen wat je borstbreedte is, en aan de hand daarvan je beslissing nemen.

Krijg je nu bij het passen een enorme glimlach om je mond, dan weet je dat dat aantal cc de juiste is.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose: wat lief van je dat je de tijd hebt genomen om zo uitgebreid te reageren! Heel erg bedankt :53:

 

Mijn borstbreedte is inderdaad opgemeten en komt op 11 cm (of nog net niet geloof ik) per borst. Vandaar dat Frans mij deze protheses aanraad. Groter zou ook breder worden en dan zouden mijn borsten buiten/ aan de zijkant van mijn borstkas uit komen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Maar ik wil echt op een c-cup (kleine d) uitziende borsten uitkomen. Denk jij dat ik deze maat ga halen met nu een 70a-aa? 

 

Heb de foto's inmiddels ook aan mijn zusje laten zien en zij vind deze maat prachtig staan bij mij. Mijn man vind het ook erg mooi. En als ik zelf naar de foto's kijk denk ik ook "Ja, super mooi!". Maar dan toch die twijfels omdat ik echt een c/ kleine d wil hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JESSICAD: hij raad meer cc's echt af. Ik denk dat het gewoon goed is wat Frans adviseert. Ik moet gaan stoppen  met vergelijken.  Cc's en huidige cupmaat zegt niet zoveel. Borstbreedte zegt meer en ik ben maar een smalle meid. 

 

Hoeveel nazorg neem jij? Mijn voorkeur gaat nu uit naar 3 jaar.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Loulou_:

@JESSICAD: hij raad meer cc's echt af. Ik denk dat het gewoon goed is wat Frans adviseert. Ik moet gaan stoppen  met vergelijken.  Cc's en huidige cupmaat zegt niet zoveel. Borstbreedte zegt meer en ik ben maar een smalle meid. 

 

Hoeveel nazorg neem jij? Mijn voorkeur gaat nu uit naar 3 jaar.  

Ik heb ook 3 jaar aangeraden. Frans vond dat ook de beste keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind van de ochtend een e-mail gestuurd naar Frans met al mijn vragen waaronder mijn twijfels over de maat.  En vanmiddag al een reactie terug! Nu afgesproken dat we op de dag zelf samen beslissen of het 300 of 345 cc wordt.  Helemaal happy nu! Meteen de operatiedatum definitief vastgelegd: 21 april, dat is al over 4 weken :43: 

 

@Desert-Rose: wil jij mijn topic verplaatsten? Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.