Ga naar inhoud

Loulou_ : 21 april 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Gast Loulou_

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Loulou_:

 

 

 

@xRenee ik heb je toegevoegd aan mijn album. We hebben inderdaad dezelfde maat gekregen, zo blijkt mee! Hoopte al dat het zou passen.  Vind de maat erg mooi. Ja, veel pijn hier. Zo erg dat ik me heb afgevraagd waarom ik dit nou zo graag wil... Vandaag lijkt weer iets beter te gaan.  Heb net een bakje yoghurt met muesli gegeten en steeds na het eten en drinken heb ik last van m'n borsten, had jij dat ook? 

Maar sjoeke toch :( ik hoop echt dat je je snel weer beter voelt. Je zit er precies wat door als ik dit zo lees. Kop op hoor. Knuffel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 237
  • Created
  • Laatste Reactie

Pfff gisteren wel hoor @JESSICAD. Wat pijn met je doet, je kunt niets, je voelt je zo machteloos. Ook niet leuk voor je omgeving, was niet zo'n leuke mama en echtgenote gisteren...  *schaam*

 

Nu voel ik me veel beter hoor! Pijn is vandaag beter te handelen. En voor de omstandigheden prima geslapen. Thanks tot @best_boobie Hopelijk blijft dat zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Loulou_:

Pfff gisteren wel hoor @JESSICAD. Wat pijn met je doet, je kunt niets, je voelt je zo machteloos. Ook niet leuk voor je omgeving, was niet zo'n leuke mama en echtgenote gisteren...  *schaam*

 

Nu voel ik me veel beter hoor! Pijn is vandaag beter te handelen. En voor de omstandigheden prima geslapen. Thanks tot @best_boobie Hopelijk blijft dat zo. 

 

Herkenbaar... Mijn lontje is ook bijzonder kort als ik veel pijn heb en dat heeft weer invloed op mijn vriends lontje en bereidbaarheid om mij te helpen :( 

 

Fijn dat je wat beter geslapen hebt. Slaap is zo belangrijk he... Vannacht heb ik wat minder goed geslapen omdat 's nachts tuig op straat dronken herrie aan het schoppen was en dat merk ik nu echt in "de puf van het lichaam", als je snapt wat ik bedoel.

 

Verder gaat het met mij redelijk prima. Ik heb niet zo heel veel pijn (slik nog wel maximale pijnstilling, ben de celebrex aan het afbouwen) maar mijn zenuwen in mijn tepels zijn al 3 dagen bezig met herstellen. Ik heb altijd al hele gevoelige tepels gehad, no way dat iemand daar aan mocht zitten want het was zo gevoelig dat ze pijn deden ipv mij opwonden. Nu de zenuwen steeds van die steekjes/scherpe pijntjes afgeven recht mijn tepel in voelt dat niet behoorlijk fijn :wacko: Hoop heeeel stiekem dat mijn tepels chronisch wat minder gevoelig worden als complicatie van de bv omdat mn vriend er echt niet bij in de buurt mag komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Visje7:

 

Herkenbaar... Mijn lontje is ook bijzonder kort als ik veel pijn heb en dat heeft weer invloed op mijn vriends lontje en bereidbaarheid om mij te helpen :( 

 

Fijn dat je wat beter geslapen hebt. Slaap is zo belangrijk he... Vannacht heb ik wat minder goed geslapen omdat 's nachts tuig op straat dronken herrie aan het schoppen was en dat merk ik nu echt in "de puf van het lichaam", als je snapt wat ik bedoel.

 

Verder gaat het met mij redelijk prima. Ik heb niet zo heel veel pijn (slik nog wel maximale pijnstilling, ben de celebrex aan het afbouwen) maar mijn zenuwen in mijn tepels zijn al 3 dagen bezig met herstellen. Ik heb altijd al hele gevoelige tepels gehad, no way dat iemand daar aan mocht zitten want het was zo gevoelig dat ze pijn deden ipv mij opwonden. Nu de zenuwen steeds van die steekjes/scherpe pijntjes afgeven recht mijn tepel in voelt dat niet behoorlijk fijn :wacko: Hoop heeeel stiekem dat mijn tepels chronisch wat minder gevoelig worden als complicatie van de bv omdat mn vriend er echt niet bij in de buurt mag komen

Herkenbaar die zenuwpijn. Ik heb het met vlagen ook, alleen mijn linkerborst en inderdaad bij de tepel. Zo'n naar gevoel. Maar wat vervelend dat je altijd al overgevoelige tepels hebt gehad. Ik hoop met je mee dat je minder gevoel over gaat houden. 

 

Ahh ja erg he, die mannen hebben het te verduren met ons. Terwijl ze zo goed voor ons zorgen. Ben echt heel blij met mijn man die naast mijn verzorging ook onze twee dochters verzorgd en het huis opruimt.  Morgen komt mijn poetshulp, fijn!

 

Hoe bouw je de celebrex af? En wanneer begin je daar mee? 

 

Las dat je bent gaan wandelen vandaag, wat goed! Hoe ging het? Ik durf dat echt nog niet... Maar kan het ook nog niet aan denk ik, voel nu bijvoorbeeld na het douchen en traplopen een zwaar gevoel onderin mijn borsten.  Hou het nog even bij forummen en Netflix...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Loulou_:

Herkenbaar die zenuwpijn. Ik heb het met vlagen ook, alleen mijn linkerborst en inderdaad bij de tepel. Zo'n naar gevoel. Maar wat vervelend dat je altijd al overgevoelige tepels hebt gehad. Ik hoop met je mee dat je minder gevoel over gaat houden. 

 

Ahh ja erg he, die mannen hebben het te verduren met ons. Terwijl ze zo goed voor ons zorgen. Ben echt heel blij met mijn man die naast mijn verzorging ook onze twee dochters verzorgd en het huis opruimt.  Morgen komt mijn poetshulp, fijn!

 

Hoe bouw je de celebrex af? En wanneer begin je daar mee? 

 

Las dat je bent gaan wandelen vandaag, wat goed! Hoe ging het? Ik durf dat echt nog niet... Maar kan het ook nog niet aan denk ik, voel nu bijvoorbeeld na het douchen en traplopen een zwaar gevoel onderin mijn borsten.  Hou het nog even bij forummen en Netflix...

 

Ik las in de bijsluiter dat je meteen kan stoppen met de Celebrex, maar bouw het voor mezelf af. Ik kwam van 4x af, heb gisteren (5d po) alleen sochtends en savonds genomen, vandaag doe ik dat ook, morgen alleen savonds en de rest (heb dr dan nog 4 over) bewaar ik voor het geval dat ik ze echt nodig heb qua pijn.

 

zaterdag was ik 4d po en toen ben ik na 10 meter buiten weer omgekeerd... nu ging het lopen wel. Alleen m'n jas aantrekken was heel vermoeiend, was niemand thuis helaas. En mijn jas drukt op m'n boobs als hij dicht zit en dat gevoel is nog niet helemaal lekker... daarna meteen op bed geploft en heb ik een uurtje geslapen: geeft al wel aan dat dat kleine wandelingetje toch flink wat inspanning heeft gekost. Heb daarna nog wat in huis proberen op te ruimen en ben nu afgepeigerd, ik hoop niet dat ik hier vanavond of morgen voor moet boeten :huh:

 

als je niet klaar bent om te gaan wandelen dan ook echt niet gaan doen! Luister naar je gevoel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@loulou en @Visje7
Afbouwen van celebrex is niet nodig, kun je gewoon mee stoppen.
Het is echter wel zo, dat vaak gezegd wordt dit vier maal daags 100 mg te nemen, maar dat is net zoiets als 8 x 500 mg paracetamol nemen.
Celebrex werkt veel beter in doseringen van 200 mg per keer. Het heeft een werkingsduur van 8-12 uur, dus met 2 x daags, op gelijke tijden (dus bijvoorbeeld om 9 uur en om 21 uur) is dit een prima verdeling.
Afbouwen is dat niet nodig, want als je geen pijn meer hebt, merk je dat vanzelf ;) 

 

Dit even ter info, omdat er misvattingen bestaan over dit medicijn, ook van klinieken uit helaas...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Visje7 doe je wel rustig aan? Klinkt alsof je toch iets teveel gedaan hebt. 

 

Gisteren een goede dag gehad.  Maar s'avonds rond 22.00-22.30  uur kreeg ik weer ontzettend veel pijn ( het was nog maar kort nadat ik de celebrex genomen had: 20.30 uur).  Kort daarvoor kreeg ik last van branderige ogen (al een paar dagen last van, waarschijnlijk een bijwerking van de celebrix?). Ik had m'n ogen even dicht gedaan maar was blijkbaar in slaap gevallen.  Ik werd wakker rond 22.00-22.30 uur van een helse pijn. Zwaar brandend gevoel. Alsof de protheses ieder moment uit de wonden zo in mijn schoot konden vallen.  Zo naar....:(

Is dit normaal, hoort het er bij? Ben ik een mietje dat ik dit niet aankan?

@best_boobie Weet jij hoe kan dat ik zo'n pijn heb ondanks de zware medicijnen? Het was echt de hel....Zit m'n bh en borstband dan te strak of...? Waar komt dit vandaan?

We hebben de band even afgedaan. 

 

Het was tijd voor de pcm, die heb ik ingenomen en ben naar bed gegaan. Band weer omgedaan. Redelijke nacht gehad, goed geslapen. Nu is die helse pijn weg. 

 

@issaschar en @Suusieq ik ga jullie toevoegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei best_boobie:

@loulou en @Visje7
Afbouwen van celebrex is niet nodig, kun je gewoon mee stoppen.
Het is echter wel zo, dat vaak gezegd wordt dit vier maal daags 100 mg te nemen, maar dat is net zoiets als 8 x 500 mg paracetamol nemen.
Celebrex werkt veel beter in doseringen van 200 mg per keer. Het heeft een werkingsduur van 8-12 uur, dus met 2 x daags, op gelijke tijden (dus bijvoorbeeld om 9 uur en om 21 uur) is dit een prima verdeling.
Afbouwen is dat niet nodig, want als je geen pijn meer hebt, merk je dat vanzelf ;) 

 

Dit even ter info, omdat er misvattingen bestaan over dit medicijn, ook van klinieken uit helaas...

xxx

 

Afbouwen niet nodig was me bekend, stond ook in de bijsluiter, maar meer dat de pijn overgang voor mezelf niet zo opvalt. @best_boobie ik wist dat niet joh, dat het beter in 200 werkt... :wacko: straten heeft mij die medicijnadviezen (4x 1) mee gegeven dus ik ging er een beetje van uit dat ze wel goed waren, zij kunnen het weten :24:

 

als je stopt met de PCM en Celebrex, mag je dan indien nodig wel ibuprofen of zo'n advil liquid cap nemen? Ik weet dat PCM wat liever is voor je maag en ibu een nsaid is, maar ik krijg ze beide beter weg geslikt dan PCM...

 

37 minuten geleden zei Loulou_:

@Visje7 doe je wel rustig aan? Klinkt alsof je toch iets teveel gedaan hebt. 

 

Gisteren een goede dag gehad.  Maar s'avonds rond 22.00-22.30  uur kreeg ik weer ontzettend veel pijn ( het was nog maar kort nadat ik de celebrex genomen had: 20.30 uur).  Kort daarvoor kreeg ik last van branderige ogen (al een paar dagen last van, waarschijnlijk een bijwerking van de celebrix?). Ik had m'n ogen even dicht gedaan maar was blijkbaar in slaap gevallen.  Ik werd wakker rond 22.00-22.30 uur van een helse pijn. Zwaar brandend gevoel. Alsof de protheses ieder moment uit de wonden zo in mijn schoot konden vallen.  Zo naar....:(

Is dit normaal, hoort het er bij? Ben ik een mietje dat ik dit niet aankan?

@best_boobie Weet jij hoe kan dat ik zo'n pijn heb ondanks de zware medicijnen? Het was echt de hel....Zit m'n bh en borstband dan te strak of...? Waar komt dit vandaan?

We hebben de band even afgedaan. 

 

Het was tijd voor de pcm, die heb ik ingenomen en ben naar bed gegaan. Band weer omgedaan. Redelijke nacht gehad, goed geslapen. Nu is die helse pijn weg. 

 

@issaschar en @Suusieq ik ga jullie toevoegen. 

 

Oh jeetje... ik mag misschien wel wat veel gedaan hebben (je moet de grenzen wel opzoeken voordat je weet waar de grens ligt :) ) maar zo'n heftig brandend gevoel... klinkt heel naar! Fijn dat het nu weer weg is, wat dat klinkt niet heel lekker... 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu eindelijk van de pijn af .... met sommige bewegingen nog iets pijn. Maar nu heb ik ineens mega buikpijn . Hele nacht op geweest , niet naar toilet kunnen onwijze krampen . Misschien door de medicatie ? Om gek van te worden . Ben je wel blij met het resultaat tot nu toe ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Visje7:

 

Afbouwen niet nodig was me bekend, stond ook in de bijsluiter, maar meer dat de pijn overgang voor mezelf niet zo opvalt. @best_boobie ik wist dat niet joh, dat het beter in 200 werkt... :wacko: straten heeft mij die medicijnadviezen (4x 1) mee gegeven dus ik ging er een beetje van uit dat ze wel goed waren, zij kunnen het weten :24:

 

als je stopt met de PCM en Celebrex, mag je dan indien nodig wel ibuprofen of zo'n advil liquid cap nemen? Ik weet dat PCM wat liever is voor je maag en ibu een nsaid is, maar ik krijg ze beide beter weg geslikt dan PCM...

 

 

Oh jeetje... ik mag misschien wel wat veel gedaan hebben (je moet de grenzen wel opzoeken voordat je weet waar de grens ligt :) ) maar zo'n heftig brandend gevoel... klinkt heel naar! Fijn dat het nu weer weg is, wat dat klinkt niet heel lekker... 

 

xx

Weet je, ik snap gewoon niet waar het vandaan komt. Ik deed niets, lag op de bank te slapen. Als ik nou 5 km was gaan wandelen dan snap ik dat mijn lichaam zo reageert maar niet in deze situatie. Eergisteren had ik s'avonds ook al zo'n pijn maar toen gebruikte ik het medicatieschema van @best_boobie nog niet. Hier overigens hetzelfde advies van de kliniek over de celebrix. 

 

Misschien doe ik te weinig? Ben normaal een bezige bij. Altijd druk in de weer van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. 10.000 stappen per dag is niets. Sport 3 a 4 keer in de week, doe zo'n beetje alles te voet en ben nu een bejaarde muts die na een trap al pijn heeft. Blehh ben het zat! Zo maar een stukje gaan wandelen ofzo... pfff weet het niet en wordt moe van mezelf. 

 

Sorry voor deze klaagzang.  Hopelijk kan ik er volgende week smakelijk om lachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Karola84:

Ik ben nu eindelijk van de pijn af .... met sommige bewegingen nog iets pijn. Maar nu heb ik ineens mega buikpijn . Hele nacht op geweest , niet naar toilet kunnen onwijze krampen . Misschien door de medicatie ? Om gek van te worden . Ben je wel blij met het resultaat tot nu toe ?

Ahh wat fijn, ben jaloers! Helemaal geen pijn meer? Gebruik je nog medicatie? 

 

Hier geen buikpijn, moet gewoon iedere dag naar het toilet voor de grote boodschap.  Dat gaat allemaal goed gelukkig.  

 

Ik ben heel blij met het resultaat, ik vind ze prachtig :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah klinkt echt vies die akelige pijn. Mss verkrampt gelegen tijdens het slapen en daardoor de pijn? Maar hoop dat dit de laatste keer was voor je dat het zon pijn deed. Maar ben er zeker ban dat het tegen vrijdag zeker allemaal al wat Beter zal gaan zodat jij er weer bovenop kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die pijn is echt wel weg eigenlijk . Ik moet wel zeggen dat ik naast de gewone medicatie nog cbd olie heb gebruikt op aanraden van een kennis en las het hier ook al eens. Geen idee of dat heeft bij gedragen maar denk net wel . Ik slaap ook gewoon al weer helemaal plat . En dokter Koeijers heeft oefeningen mee voor je armen en zegt ook doe je die een week ben je na een week pijnvrij

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei Karola84:

Nee die pijn is echt wel weg eigenlijk . Ik moet wel zeggen dat ik naast de gewone medicatie nog cbd olie heb gebruikt op aanraden van een kennis en las het hier ook al eens. Geen idee of dat heeft bij gedragen maar denk net wel . Ik slaap ook gewoon al weer helemaal plat . En dokter Koeijers heeft oefeningen mee voor je armen en zegt ook doe je die een week ben je na een week pijnvrij

Fijn zeg! Ik slik nog wel alle medicijnen. Wat goed van die oefeningen, zo blijf je in beweging.  Hmmm misschien is dat het wel, ik doe helemaal niks eigenlijk. 

 

Heb mezelf een schop onder m'n kont gegeven :43: en heb zelf gedoucht! Viel me alles mee, misschien is het bij mij meer de angst voor de pijn om te bewegen. Beetje make-up doet wonderen en mn baggy huisbroek ingeruild voor een leuke sweatpants. Nu bijkomen op de bank.

 

Thanks Meiden en sorry voor mijn gezeik...:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Loulou_:

Thanks Meiden en sorry voor mijn gezeik...:116:

 

Haha geen sorry zeggen, iedereen hier weet zo'n beetje wat je meemaakt.

En je bent nu 5 dagen PO, vind het niet gek dat je nog pijn hebt hoor?

 

Zelf had ik de eerste dagen geen last maar kreeg ik later wel en dan wel pas in de avond: bh zat te strak, veel zwelling, brandende tieten, pijnscheuten als ik omhoog kwam van de bank, m'n buikspieren deden zelfs pijn. Heb toen ook echt even als een klein meisje zitten huilen tegen de schouder van m'n vriend/man aan.
Dat was dag 7, eerste 3 dagen geen last dus voor mij was in theorie dan dag 4 het ergste. 

Dag 8 werd ik wakker en voelde alles minder erg, uit voorzorg heb ik de celebrex nog wel geslikt gedurende 2 dagen in de ochtend (2x 100) en daarna alleen als ik in de ochtend wakker werd van de kramp (1x 100). 

Vanmorgen voor het eerst wakker geworden zonder (pijn-)klachten of irritatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die brandende pijn kan zenuwpijn zijn, maar kan ook komen door een verkeerde houding.. Te lang in een bepaalde houding, prothesen die op een bepaalde zenuw drukken, dat komt wel eens voor. Ik heb zelf het ook wel een keer echt heel pijnlijk gevonden om recht te komen. Had toen echt hulp nodig en was toch al een paar dagen po. Tranen stroomden over mijn wangen, want had het niet verwacht en was echt ff heel pijnlijk.
Zenuwpijn is haast niet te temperen met medicatie, dus dikke kans dat het dat was bij jou.

Bewegen is goed, maar wel binnen de beperkingen he :) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Visje7:

 

Afbouwen niet nodig was me bekend, stond ook in de bijsluiter, maar meer dat de pijn overgang voor mezelf niet zo opvalt. @best_boobie ik wist dat niet joh, dat het beter in 200 werkt... :wacko: straten heeft mij die medicijnadviezen (4x 1) mee gegeven dus ik ging er een beetje van uit dat ze wel goed waren, zij kunnen het weten :24:

 

als je stopt met de PCM en Celebrex, mag je dan indien nodig wel ibuprofen of zo'n advil liquid cap nemen? Ik weet dat PCM wat liever is voor je maag en ibu een nsaid is, maar ik krijg ze beide beter weg geslikt dan PCM...

 

 

 

Ja.. maar toch blijft het een raar advies van die 4 x 100 celebrex...
Ik heb met medicatie gewerkt en weet dat 2x 200 mg veel beter werkt. Maar goed, dat maakt verder ook niet uit.

Ja hoor, die advil is zeker geen probleem!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook raar hoor die 4x daags celebrex voor z.n. dus ik heb lekker gedaan hoe ik het op m'n werk aan de patiënten geef :ph34r:

 

Pijn was vaak ook weer weg als ik even bewogen had of de bh losser zette. Dus inderdaad die fijne zenuwen. Oempfff.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Rocker:

 

Haha geen sorry zeggen, iedereen hier weet zo'n beetje wat je meemaakt.

En je bent nu 5 dagen PO, vind het niet gek dat je nog pijn hebt hoor?

 

Zelf had ik de eerste dagen geen last maar kreeg ik later wel en dan wel pas in de avond: bh zat te strak, veel zwelling, brandende tieten, pijnscheuten als ik omhoog kwam van de bank, m'n buikspieren deden zelfs pijn. Heb toen ook echt even als een klein meisje zitten huilen tegen de schouder van m'n vriend/man aan.
Dat was dag 7, eerste 3 dagen geen last dus voor mij was in theorie dan dag 4 het ergste. 

Dag 8 werd ik wakker en voelde alles minder erg, uit voorzorg heb ik de celebrex nog wel geslikt gedurende 2 dagen in de ochtend (2x 100) en daarna alleen als ik in de ochtend wakker werd van de kramp (1x 100). 

Vanmorgen voor het eerst wakker geworden zonder (pijn-)klachten of irritatie. 

Hihi sorry is op het moment het meest gezegde woord hier in huis *schaam*. 

 

Ben 4 dagen po nu en herken wat je zegt over pijn, zwelling en strakke borsten in de avond. Ik heb al een borstband om en het is volgensmij vooral die band die de ergste pijn veroorzaakt. Had m vanochtend een uurtje of twee niet om (moest gewassen worden) en daarna weer omgedaan, verschil met/ zonder band is zo groot!

 

@best_boobie dan zal het zenuwpijn of pijn door een verkeerde houding geweest zijn. Heb er nu helemaal geen last meer van. Vandaag zelf gedoucht en een beetje opgeruimd in huis voor de beweging.  Poetsen en zwaar tillen doe ik uiteraard niet.

 

@Rocker ik slikte de celebrix ook 4 x per dag, wist niet beter tot ik een berichtje van @best_boobie kreeg. Nu 2 x per dag 2 maar na morgen is het op. Heb nog wel Naproxen en Ibuprofen en uiteraard pcm in huis. Werkt dat ook goed? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

Ja.. maar toch blijft het een raar advies van die 4 x 100 celebrex...
Ik heb met medicatie gewerkt en weet dat 2x 200 mg veel beter werkt. Maar goed, dat maakt verder ook niet uit.

Ja hoor, die advil is zeker geen probleem!

xxx

 

Oke dankje! :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.