Ga naar inhoud

Alexje : 13 april 2017 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hi ladies!

 

Nou we zijn inmiddels al een week verder! Morgen om 4 uur heb ik mijn eerste controle in de Boerhaave en gaan de hechtingen eruit als alles goed is. Spannend!

 

misschien is het fijn om een soort van weekverslag te schrijven hoe mijn eerste week is verlopen. 

 

Op donderdag 13 april ben ik geopereerd. Daarna heb ik lekker uitgerust. Vrijdag heeft mijn vriend mij sochtends gedouched want daar had ik toch wat hulp bij nodig gehad. Mijn armen kon ik nog niet ver optillen en als de sportbh uitging voelt het best eng.

Zaterdag had ik geen pijn meer. Ik ben toen gestopt met de diclo en zijn we een middagje naar Leiden gegaan om boodschappen te doen voor pasen. Misschien was ik iets te enthousiast want zodra we op de markt liepen werd ik licht in mijn hoofd en mijn borsten deden zeer van het lopen. We hebben het kort gehouden en zijn lekker naar huis gegaan. Ik was kapot! Ben gelijk mijn bed weer ingegaan.

Zondag heb ik dan voor het eerst mijn haar kunnen wassen! Ik was zo blij. Mijn vriend heeft me wel geholpen met afdrogen want helaas ging dat nog niet echt. Het is lastig om de bovenkant van je armen en schouders te drogen. Mijn haar kon ik ook zelf fohnen!! 

Omdat ik mij alweer veel lekkerder voelde zijn we maandag voor 2 uurtjes de stad in gegaan. Ik heb toen bij marks&spencer een nieuwe sportbh gekocht met ritssluiting aan de voorkant. Jeetje wat een uitvinding is dit! Hij is niet echt heel sexy en de kleur is ook niet zo maar hij zit lekker! Nou met dit ding kan ik heel de wereld aan! 

Dinsdag ben ik naar de verjaardag van oma geweest. Weer heb ik alles zelf kunnen doen. Dingetjes tillem voorzichtig gaat ook goed. Gisteren heb ik helemaal niks gedaan. Vandaag zijn we boodschappen gaan doen. Ik heb bijna geen last meer. De zwelling is zo goed als bijna weg.

 

Kortom heb ik een heel goed herstel gehad tot nu toe. Ik denk zelf wel dat er een groot verschil zit tussen de protese voor de spier of achter. Ik kon 3 dagen na mijn operatie al mijn eigen haar wassen en fohnen. Ik wil niet zeggen dat dat vanzelf sprekend is maar het ging goed bij mij. Ik heb veel arnica tabletten en vitamine C geslikt en mijn borsten regelmatig met arnicazalf ingesmeerd. Ik deed hier een gaasje overheen tussen de bh. Zo blijft de bh schoon. Verder het rug slapen is heel naar maar met een voedingkussen gaat het goed. Deze leg ik boven mijn hoofd met mijn hoofdkussen ertegenaan. Zo kan ik niet stiekem op mijn zij draaien in mijn slaap. Je word alleen wel stijf van dat op je rug liggen.  Oja! Kaas schaven en sinasappels persen is een no-go! Hahaha, Maar als dit het enige is mag ik echt niet klagen!! Ik zal nog wat fotos sturen en natuurlijk laten weten hoe het morgen is gegaan!

 

Liefs!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 dagen PO fotos, mijn nieuwe stevige sportbh en een foto van vandaag!

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw wat een leuk verslag en wat zien ze er mooi uit!!!! Gaan bij jou de hechtingen er morgen al uit? Bij mij de 28e pas! Nou zijn het ook alleen de knoopjes die ze wegknippen aan de zijkant. De rest is oplosbaar en ik ben iemand die niet makkelijk geneest (helaas ervaring met wonden die opensprongen op het moment dat de hechtingen eruit gingen), dus voor mij prima, maar wat een verschil in werkwijze hè....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Liefbeestje! Dankjewel! Ja als het goed is gaan de knoopjes eeuit inderdaad. Ze zijn bij mij ook oplosbaar. Helemaal vergeten! Ooh! Nou misschien blijven ze bij mij ook wel nu je dit verteld. Ben blij dat dat tape eraf gaat. Begint wel te jeuken nu.. vervelend als je eraf moet blijven! Jou resultaat mag er ookal wezen hoor. Gewoon iedere dag een beetje mooier;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.