Ga naar inhoud

Hanna_A : 17 april 2017 : Dr. Grabietz : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Liefbeestje:

Goed omschreven, ik heb ook de ochtend van mn operatie nog foto's gemaakt van de mini's. Is toch een hoofdstuk dat je afsluit....en de avond van te voren afscheid genomen met mn liefje ;-)

Foto's van po van je zien er goed uit hoor, hoe gaat het nu met je?

 

Hi @Liefbeestje ! Ja toch gek hé, om afscheid te nemen van de borsten waarmee je bent geboren? Vond ik wel :) Ik ben nu 2 dagen p.o. en ik mag echt niet klagen. Ik ben wat stijf, maar als ik om de 4u mijn paracetamol blijf nemen, gaat het echt prima. Ik heb minimale pijntjes. Enkel met omhoog komen (waar moeders lief bij helpt) en weer gaan liggen, voel ik het trekken, dat is niet lekker.

 

Vannacht veel meer geslapen ook! erg fijn. Ik begin me al wel een beetje te vervelen haha, dus ik ga maar eens aan een goed boek vandaag.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste Reactie
9 minuten geleden zei Hanna_A:

 

Hi @Liefbeestje ! Ja toch gek hé, om afscheid te nemen van de borsten waarmee je bent geboren? Vond ik wel :) Ik ben nu 2 dagen p.o. en ik mag echt niet klagen. Ik ben wat stijf, maar als ik om de 4u mijn paracetamol blijf nemen, gaat het echt prima. Ik heb minimale pijntjes. Enkel met omhoog komen (waar moeders lief bij helpt) en weer gaan liggen, voel ik het trekken, dat is niet lekker.

 

Vannacht veel meer geslapen ook! erg fijn. Ik begin me al wel een beetje te vervelen haha, dus ik ga maar eens aan een goed boek vandaag.

 

xxx

 

Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat! Dat omhoog komen heb ik ook. Gisteren ging het met mijn buikspieren alleen wel alleen nu merk ik dat als ik mijn buikspieren aanspan ik ook aan mijn borstbeen en borstspier trek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Visje7:

 

Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat! Dat omhoog komen heb ik ook. Gisteren ging het met mijn buikspieren alleen wel alleen nu merk ik dat als ik mijn buikspieren aanspan ik ook aan mijn borstbeen en borstspier trek.

:wub: ik mag inderdaad van geluk spreken. Dat aanspannen voel ik ook inderdaad. Geen fijn gevoel en niezen/hoesten is echt een straf haha dat zijn de enige momenten dat ik pijn voel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Hanna_A:

:wub: ik mag inderdaad van geluk spreken. Dat aanspannen voel ik ook inderdaad. Geen fijn gevoel en niezen/hoesten is echt een straf haha dat zijn de enige momenten dat ik pijn voel.

 

Haha ja niezen en hoesten is inderdaad een straf. Lang leve hooikoorts -_- Lachen geeft bij mij ook pijn/trekkend gevoel en lange zinnen of hard praten ook. 

 

Heb net alle jodium weggepoetst en heel mijn borstbeen is blauw en dik. Het dikste punt zit onderaan mijn borstbeen en die voel ik dan ook als ik mijn buikspieren aanspan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 dagen po: :)

 

Hi lieve dames,

 

Lig ik dan, midden in de nacht naar het plafond te staren. Ik wil echt niet klagen want ik ben deze dagen echt super pijnloos doorgekomen en merk al dat ik vocht verlies van de bovenkant van mijn borsten. Ik voel me echt prima (lichamelijk en geestelijk)! Slapen is alleen niet super makkelijk :ph34r:. De dagen zijn een beetje lang en eerlijk, begin me al een beetje nutteloos/verveeld te voelen haha. Maar ik wil dus ook weer niet klagen omdat ik me er zo fijn doorheen fiets met weinig klachten. Wat zeur ik nou :145:

 

stom hè? Dat velen van ons niet gewend zijn om een keer eens écht rust te nemen?! Dat je je dan gelijk zo "meh:wacko:" gaat voelen. Terwijl we het hartstikke verdienen om eens een paar dagen rustig op ons nestje films te kijken en boekjes te lezen. 

 

Ik ga mij ineens van alles beseffen. Hoe streng ik eigenlijk al die jaren voor mezelf ben geweest en hoe graag ik bijv. ook man en kinderen zou willen. 

 

Ik hoop dat mijn bv symbolisch een nieuwe start voor mij kan zijn. Een afsluiting van een donkere periode en een zetje om nog even dat extra beetje meer van mezelf te gaan houden. Kijk mij nou sentimenteel doen :wub:. Een bv betekend veel meer dan alleen grote tetten. Dat is mij nu wel duidelijk.

 

xx Hanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hanna_A Mooi gezegd hoor! Zo heb ik het zelf ook gevoeld, als een nieuwe start. 

 

Enne... die verveling ook herkenbaar. Normaal ben ik liever vrij dan werken maar omdat je dan kunt doen wat je wilt zonder beperkingen. Maar nu.... hihi ik ben na 2 weken weer begonnen met werken en dat hielp me enorm. Niet alleen om de obsessie op je borsten weg te halen maar vooral ook om weer iets nuttigs te doen. 

 

En dat te bedenken dat ik uitkeek naar het niks doen na de operatie :38:

 

Succes met je verdere herstel meid!

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen dames,

 

Zaterdag 22 april heb ik mijn operatie staan bij Dr. Grabietz!! Omg !! Ik ben zo gespannen en bang!!! Door het lezen van jullie berichtjes en de goede ervaringen lucht dat toch wel iets op! Maar ik ben zn ongelooflijke schijter..:blush:Bij de gedachten wat er precies gaat gebeuren maakt me echt helemaal gek!  Maar ik laat het me overkomen en ik ga er gewoon voor (denk ik). Ik ben na mijn idee erg goed voorbereid en heb alles in huis. Mocht iemand nog tips hebben om die angst te onder drukken hoor ik het graag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Pamuk:

@Hanna_A Mooi gezegd hoor! Zo heb ik het zelf ook gevoeld, als een nieuwe start. 

 

Enne... die verveling ook herkenbaar. Normaal ben ik liever vrij dan werken maar omdat je dan kunt doen wat je wilt zonder beperkingen. Maar nu.... hihi ik ben na 2 weken weer begonnen met werken en dat hielp me enorm. Niet alleen om de obsessie op je borsten weg te halen maar vooral ook om weer iets nuttigs te doen. 

 

En dat te bedenken dat ik uitkeek naar het niks doen na de operatie :38:

 

Succes met je verdere herstel meid!

xx

 

Hi @Pamuk :) Ik heb nog een cursusje liggen waar ik mee aan de slag kan. Heb nu met mijzelf afgesproken dat ik de rest van de week toch nog ga proberen te relaxen (films kijken en boekje lezen) en als ik mij maandag ochtend dan nog zo goed voel, ik best wel even aan de cursus mag. Zal vast fijn zijn om iets nuttigs te doen hihi!

 

Bedankt voor je berichtje ! ^_^ xxx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Kelly_W:

Goedemorgen dames,

 

Zaterdag 22 april heb ik mijn operatie staan bij Dr. Grabietz!! Omg !! Ik ben zo gespannen en bang!!! Door het lezen van jullie berichtjes en de goede ervaringen lucht dat toch wel iets op! Maar ik ben zn ongelooflijke schijter..:blush:Bij de gedachten wat er precies gaat gebeuren maakt me echt helemaal gek!  Maar ik laat het me overkomen en ik ga er gewoon voor (denk ik). Ik ben na mijn idee erg goed voorbereid en heb alles in huis. Mocht iemand nog tips hebben om die angst te onder drukken hoor ik het graag! 

Goedemorgen Kelly ! Dat is al snel :) Super leuk!

Wat mij wel heeft geholpen is de dag ervoor alles eten waar ik zin in had haha! allemaal lekkere dingetjes en in de avond heb ik een paar kopjes kamille thee gedronken om te relaxen. Als je eenmaal in de kliniek bent, doen ze er alles aan om je gerust te stellen ( warm dekentje over je heen, tegen je aan praten, grapjes maken). Dat is ook gewoon heel fijn ! Je komt voor iets leuks, en dat laten ze je niet vergeten.

 

Verder is het allemaal ook gewoon spannend en dat mag ook best! Laat het maar over je heen komen. Het is al super dapper dat je die stap hebt genomen en je gaat het gewoon doen!

 

Heel veel plezier zaterdag! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hanna_A

 

Hoi Hanna

 

Ik ben sanne 22 jaar en ben ook 17 april 8.15 geopereerd door dr. P Gabrietz.

Eerst zou ik ook in vlaardingen geholpen worden, toen amstelveen en uiteindelijk in een mooie kliniek in Utrecht.

400 cc rond dual plane.

Ik vind het echt een super aardige arts en heeft me goed advies gegeven.

Ik ben nu 4 dagen po. En merk dat het wel steeds beter gaat, kan steeds meer.

Wel heb ik nog veel vocht vooral aan de zijkanten. En ik voel als het ware ook jet vocht onder mijn huid door lopen. Heb je dat ook?

Welke maat bh van anne care heb je?

Dr gabriets adviseerde mij een m. En joanna verwijen adviseerde xl. Uiteindelijk heb ik maar voor een l gekozen maar zit toch wel wat strak.

Ik hoor graag van je hoe het nu met je is.

 

Xx sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sanne94 wat was jouw voorsituatie? En wat is je postuur? Ik ben nu 18 dagen po en heb 350cc rond voor de spier gekregen door Dr Roosenburg kliniek Amstelveen. Ook bij mij voornamelijk nog wat vocht aan de zijkanten maar verder worden ze al soepeler. Ik heb een Carefix ava gekregen in de kliniek maat m en heb nog een Anna maat m maar die zit krap, die valt ook kleiner dan de andere modellen. Ik denk dat L goed is voor jou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ook ik heb 400 cc en heb de anna maat xl.

Dat is wat joanna mij adviseerde.

Niet echt het gevoel dat die te groot is het zal wel goed wezen, want in Amstelveen zeiden ze dat die goed was.

 

Als ik lees hoe sommige meiden herstellen kan ik wel janken :( bij mij gaat het zo langzaam.

Vandaag de 6e dag po mijn linker borst lijkt niet echt mee te willen werken. Lijkt wel alsof die steeds harder wordt ..pfff kan me geen houding vinden op de bank plat stil liggen in bed is nog het beste....maja de kindjes willen mama ook af en toe beneden zien. Ik had het wel iets makkelijker voorgesteld.

 

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Sweetje:

Hoi ook ik heb 400 cc en heb de anna maat xl.

Dat is wat joanna mij adviseerde.

Niet echt het gevoel dat die te groot is het zal wel goed wezen, want in Amstelveen zeiden ze dat die goed was.

 

Als ik lees hoe sommige meiden herstellen kan ik wel janken :( bij mij gaat het zo langzaam.

Vandaag de 6e dag po mijn linker borst lijkt niet echt mee te willen werken. Lijkt wel alsof die steeds harder wordt ..pfff kan me geen houding vinden op de bank plat stil liggen in bed is nog het beste....maja de kindjes willen mama ook af en toe beneden zien. Ik had het wel iets makkelijker voorgesteld.

 

 

Groetjes 

Ha vrouwke nou om je gerust te stellen. Ik ben 4,5 week po en ik werk volgende week pas weer halve dgn en mijn herstel gaat echt niet vloeiend hoor. Nig last van links , Bietje pijnlijk enz. Ik slaap nog steeds op rug. Bij mij gaat het herstel wel goed maar met baby stapjes :P

ik heb trouwens de carefix Mary xl zit zoooo fijn. Ideaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

 

Ik heb ook 400cc gekregen in Joanna rade mij XL aan. Toen ik op de uitslaapkamer lag kwam dokter Hupkens langs en hebben ze bij mij een M omgedaan. In het begin zat deze zeer strak, maar uiteindelijk bleek dit top!

Ik heb trouwens wel een zeer kleine omvang, had voor mijn operatie 70B...


Bij mij gaat het verloop top, ik ben nu 70 dagen po en moet oppassen dat ik niet te veel doe. Op dag 3 had ik al geen pijn meer toen ik lag en inmiddels heb ik ook geen pijn meer met rechtop staan/lopen. Ik slaap soms per ongeluk zelfs al op mn zij (uit automatisme) omdat ik nauwelijks pijn voel. Sochtends heb ik nog wel last van morning boobies... 

 

Ik kan iedereen aanraden om de eerste 3 dagen je rug wat te bollen en je schouders wat naar voren te houden, vooral niet je rug strekken of kraken. Daarnaast heb ik 3 Hugh kussens gebruikt zodat ik de eerste 3 nachten en dagen op 45 graden kon liggen. Ik ben alleen opgestaan wanneer ik naar de wc moest en voor de rest in beg gebleven. Daarnaast heb ik wiet olie gebruikt wat naar mijn idee mijn herstel onwijs onwijs heeft versneld. Toen ik 3 dagen PO contact op nam met Diana hadden ze nog niet eerder gehoord dat iemand met een DP plaatsing zo snel van de pijn af was.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Maddie95:

Hi meiden,

 

Ik heb ook 400cc gekregen in Joanna rade mij XL aan. Toen ik op de uitslaapkamer lag kwam dokter Hupkens langs en hebben ze bij mij een M omgedaan. In het begin zat deze zeer strak, maar uiteindelijk bleek dit top!

Ik heb trouwens wel een zeer kleine omvang, had voor mijn operatie 70B...


Bij mij gaat het verloop top, ik ben nu 70 dagen po en moet oppassen dat ik niet te veel doe. Op dag 3 had ik al geen pijn meer toen ik lag en inmiddels heb ik ook geen pijn meer met rechtop staan/lopen. Ik slaap soms per ongeluk zelfs al op mn zij (uit automatisme) omdat ik nauwelijks pijn voel. Sochtends heb ik nog wel last van morning boobies... 

 

Ik kan iedereen aanraden om de eerste 3 dagen je rug wat te bollen en je schouders wat naar voren te houden, vooral niet je rug strekken of kraken. Daarnaast heb ik 3 Hugh kussens gebruikt zodat ik de eerste 3 nachten en dagen op 45 graden kon liggen. Ik ben alleen opgestaan wanneer ik naar de wc moest en voor de rest in beg gebleven. Daarnaast heb ik wiet olie gebruikt wat naar mijn idee mijn herstel onwijs onwijs heeft versneld. Toen ik 3 dagen PO contact op nam met Diana hadden ze nog niet eerder gehoord dat iemand met een DP plaatsing zo snel van de pijn af was.


 

 

Wat een wijze adviezen! Ik liep al als oma'tje met schouders naar voren door het huis heen omdat alles zo strak stond. Die kussens ook en die blijven voorlopig ook nog wel in mijn bed liggen. Wordt snachts eigenlijk maar 1x wakker om te plassen en een aantal keer om even van houding te wisselen maar dan slaap ik vaak gauw weer in. Na het plassen blijf ik wel iets langer wakker, vooral de eerste nacht. Overdag ben ik wel wat actiever maar ik merk dat een beetje beweging bij mij de stijfheid uit mijn schouders, armen en rug haalt.

 

Enig idee of wiet via de verdamper/vaporizer mag? Had het aan de chirurg gevraagd maar hij zei heel stug "niks, 6 weken niet roken, dus ook geen wiet", maar volgens mij wist hij niet zo goed dat met verdampen je geen tabak of nicotine binnen krijgt. Maar ben daar maar niet tegenin gegaan... Zag elders in een topic van iemand die bij Nio zat dat een puur jointje wel mocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Visje7 said:

 

Wat een wijze adviezen! Ik liep al als oma'tje met schouders naar voren door het huis heen omdat alles zo strak stond. Die kussens ook en die blijven voorlopig ook nog wel in mijn bed liggen. Wordt snachts eigenlijk maar 1x wakker om te plassen en een aantal keer om even van houding te wisselen maar dan slaap ik vaak gauw weer in. Na het plassen blijf ik wel iets langer wakker, vooral de eerste nacht. Overdag ben ik wel wat actiever maar ik merk dat een beetje beweging bij mij de stijfheid uit mijn schouders, armen en rug haalt.

 

Enig idee of wiet via de verdamper/vaporizer mag? Had het aan de chirurg gevraagd maar hij zei heel stug "niks, 6 weken niet roken, dus ook geen wiet", maar volgens mij wist hij niet zo goed dat met verdampen je geen tabak of nicotine binnen krijgt. Maar ben daar maar niet tegenin gegaan... Zag elders in een topic van iemand die bij Nio zat dat een puur jointje wel mocht.

 

Hi Visje,

Een beetje actief overdag is helemaal prima, maar wees wel voorzichtig. Je doet gauw te veel en je merkt dat vaak pas avonds of de volgende morgen. 

Wietolie neemt de pijn weg en bevorderd naar mijn idee een sneller herstel. Bij het verdampen van wiet komen allerlei andere stoffen vrij waarvan ik niet weet of deze schadelijk kunnen zijn. Bij het gebruiken van Wietolie weet ik zeker dat de canabinioden die je lijf nodig heeft voor een sneller herstel nog aanwezig zijn. Of dat bij verdampen zo is, geen idee .... Ik gebruikte na 2 dagen geen pijnstillers meer dus ook deze combi heb ik niet ervaren. 

Ik zou altijd vertrouwen op de adviezen van de arts in het bovenstaande geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Maddie95:

 

Hi Visje,

Een beetje actief overdag is helemaal prima, maar wees wel voorzichtig. Je doet gauw te veel en je merkt dat vaak pas avonds of de volgende morgen. 

Wietolie neemt de pijn weg en bevorderd naar mijn idee een sneller herstel. Bij het verdampen van wiet komen allerlei andere stoffen vrij waarvan ik niet weet of deze schadelijk kunnen zijn. Bij het gebruiken van Wietolie weet ik zeker dat de canabinioden die je lijf nodig heeft voor een sneller herstel nog aanwezig zijn. Of dat bij verdampen zo is, geen idee .... Ik gebruikte na 2 dagen geen pijnstillers meer dus ook deze combi heb ik niet ervaren. 

Ik zou altijd vertrouwen op de adviezen van de arts in het bovenstaande geval!

 

Dankje! Doe ik dat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-4-2017 om 14:11 zei Sanne94:

@Hanna_A

 

Hoi Hanna

 

Ik ben sanne 22 jaar en ben ook 17 april 8.15 geopereerd door dr. P Gabrietz.

Eerst zou ik ook in vlaardingen geholpen worden, toen amstelveen en uiteindelijk in een mooie kliniek in Utrecht.

400 cc rond dual plane.

Ik vind het echt een super aardige arts en heeft me goed advies gegeven.

Ik ben nu 4 dagen po. En merk dat het wel steeds beter gaat, kan steeds meer.

Wel heb ik nog veel vocht vooral aan de zijkanten. En ik voel als het ware ook jet vocht onder mijn huid door lopen. Heb je dat ook?

Welke maat bh van anne care heb je?

Dr gabriets adviseerde mij een m. En joanna verwijen adviseerde xl. Uiteindelijk heb ik maar voor een l gekozen maar zit toch wel wat strak.

Ik hoor graag van je hoe het nu met je is.

 

Xx sanne

Hi Sanne,

 

Fijn om te horen dat het beter met je gaat :) Het is mij allemaal enorm mee gevallen gelukkig. Ik heb minimaal pijn gehad. Ik heb inderdaad ook nog veel vocht zitten aan de onder en zijkanten. Soms voelt het een beetje 'lam' of gevoelloos zeg maar.

 

Ik heb een XL van de Carefix Anna (ook geadviseerd door Joanna). Mij zit die wel erg goed. Knelt niet, maar is ook niet te los.

 

xx Hanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Sweetje:

Hoi ook ik heb 400 cc en heb de anna maat xl.

Dat is wat joanna mij adviseerde.

Niet echt het gevoel dat die te groot is het zal wel goed wezen, want in Amstelveen zeiden ze dat die goed was.

 

Als ik lees hoe sommige meiden herstellen kan ik wel janken :( bij mij gaat het zo langzaam.

Vandaag de 6e dag po mijn linker borst lijkt niet echt mee te willen werken. Lijkt wel alsof die steeds harder wordt ..pfff kan me geen houding vinden op de bank plat stil liggen in bed is nog het beste....maja de kindjes willen mama ook af en toe beneden zien. Ik had het wel iets makkelijker voorgesteld.

 

 

Groetjes 

Hi Sweetje,

 

Jammer dat het zo tegen valt :( als je het gevoel hebt dat de pijn juist erger wordt, zou ik zeker even bellen met DG. Een coolpack kan ook wel helpen tegen je zere borst aan.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meisjes!!!!!

 

Gisterenheb ik me operatie gehad!! Ik ben nu eigenaresse van 2 hele mooie borsten 375cc DP.... Pijn valt allemaal wel mee alles gaat alleen een beetje lastig! De mensen in de kliniek in Vlaardingen waren super aardig! Vannacht wakker geworden rond een uur of 3.30 zelf uit bed gekomen en zelf naar de wc gegaan :136: Enige waar ik behoorlijk last van heb is mijn rug tussen mijn schouderbladen pff.. iemand nog tips tegen die rug klachten? 

 

Xx kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Kelly_W:

Meisjes!!!!!

 

Gisterenheb ik me operatie gehad!! Ik ben nu eigenaresse van 2 hele mooie borsten 375cc DP.... Pijn valt allemaal wel mee alles gaat alleen een beetje lastig! De mensen in de kliniek in Vlaardingen waren super aardig! Vannacht wakker geworden rond een uur of 3.30 zelf uit bed gekomen en zelf naar de wc gegaan :136: Enige waar ik behoorlijk last van heb is mijn rug tussen mijn schouderbladen pff.. iemand nog tips tegen die rug klachten? 

 

Xx kelly

Het meest afgezaagde en vervelende antwoord; RUST!!!

Daar had ik ook het meeste last van, maar anders dan je medicatie nemen en rusten kun je niets doen. 

Fijn dat het zo goed gaat enne....GEFELICITEERD :1bouncingboobs:

 

(ik heb ook 375cc DP gekregen ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Kelly_W:

Meisjes!!!!!

 

Gisterenheb ik me operatie gehad!! Ik ben nu eigenaresse van 2 hele mooie borsten 375cc DP.... Pijn valt allemaal wel mee alles gaat alleen een beetje lastig! De mensen in de kliniek in Vlaardingen waren super aardig! Vannacht wakker geworden rond een uur of 3.30 zelf uit bed gekomen en zelf naar de wc gegaan :136: Enige waar ik behoorlijk last van heb is mijn rug tussen mijn schouderbladen pff.. iemand nog tips tegen die rug klachten? 

 

Xx kelly

Hi @Kelly_W,

 

Ik heb ook een aantal dagen flink last gehad van pijn tussen mijn schouderbladen. Het gaat vanzelf weer over. Wat mij wel hielp was een aantal dagen smeren met Spiroflor (spiergel) van VSM. Dat maakte de spieren een beetje los :)

 

Zelf uit bed komen moet je wel een beetje voorzichtig mee doen hoor meis ivm je hechtingen. Als je iemand hebt die je omhoog kan helpen, zou ik dat zeker aanraden de eerste dagen. Ik ben nu 6 dagen po en ga sinds vandaag pas zelf uit bed.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.