Ga naar inhoud

Werelddierendag


B-Cupje

Aanbevolen berichten

Vandaag is het de jaarlijkse werelddierendag, de herinnering van de feestdag van Franciscus Van Assisi. Een moment om niet alleen eigen huisdier(en) te verwennen maar om ook even stil te staan bij allerlei dierennood.

Werelddierendag gaat al een tijdje terug.

Ilse Winter uit Brno in Tsjechië schreef in mei 1927 een brief naar Margaret Ford in Londen, waarin ze voorstelde om één dag per jaar speciaal aan de dieren te denken.

Ford, voorzitster van de wereldvereniging van de dierenbescherming, vond het een prachtig idee en de beide dames kwamen overeen dat de feestdag, waarop de Katholieke Kerk Franciscus herdenkt een goede datum voor deze dierendag zou zijn.

Tijdens een internationaal congres van verenigingen voor de bescherming van dieren in 1929 in Wenen werd dan ook 4 oktober uitgeroepen tot Werelddierendag.

De eerste dierendag was op 4 oktober 1930.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dierendag pure verkooponzin.

je verwend je beestje toch altijd gewoon als hij/zij het verdiend :36:

altijd je beestje verwennen vind ik ook raar,doe je bij ene kind ook niet,en op dierendag een extra geven,hmm nee zie nut niet van in eigenlijk,want snappen doen ze het niet.

zal wel de nuchtere kant van me zijn zeker -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja moontje, net zoals valentijnsdag, moeder en vaderdag!

ook onzin, je moet altijd lief zijn voor je vriend/vriendin of je ouders!

niet alleen op zon dag... maar mijn hondje krijgt toch een nieuw speeltje van me hihi

ook al snapt ie er niks vam..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik naar het asiel geweest op werelddierendag .

Het was daar 'open deur' en was nog nooit in een asiel geweest dus greep me'n kans .

De honden die er zaten (rest ook hoor maar ik ben een 'hondenvriend') waren helemaal niet zielig ! Gelukkig maar want had goesting om een dove AmStaff van één jaar mee naar huis te nemen :rolleyes:

Enfin , ben eigelijk blij dat ik 't eens gezien heb want had er een nare voorstelling van . Ik hoop mijn volgend hond uit een asiek te kunnen 'redden' , mijn man is nml niet zo voor asielhonden omdat je nooit écht hun achtergrond kent .

Toch zijn ze streng hoor voor je zo'n dier meekrijgt . Je moet een een vragenformulier invullen en aan voorwaarden voldoen zoals bvb een afgesloten tuin én de meeste honden moeten binnen zitten .

Wat kadootjes betreft , mijn hond wordt elke dag 'verwent' vind ik , maar die dag extra door een nieuw speeltje .

Op andere feestdagen doe je dat met mensen ook , ook al hou je de rest van het jaar ook van hun .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is ook zo, dat het commercieel is. En ik koop ook niet veel, maar bijv. een klein speelgoedmuisje. Moederdag, vaderdag, Sinterklaas en kerst zijn ook commercieel, maar toch koop je er altijd wel iets kleins van.

En mijn katten worden elke dag verwend met aandacht, maar omdat ze zo lief zijn krijgen ze iets extra's. En natuurlijk snappen ze er niets van, maar ze spelen met hun nieuwe dingetjes en dan zijn ze toch ook weer happy :rolleyes:

En natuurlijk is het goed dat mensen er op dierendag iets meer bij stil staan doordat er een hoop reclames over dierenleed worden uitgezonden. Misschien weer extra steun voor WNF en WSPA enzo.

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.