Ga naar inhoud

WalkThisWay : 6 oktober 2010 : Dr. Borgh : Fransiscus Ziekenhuis : Roosendaal


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik zal me even voorstellen,

Ben 19 jr en heb afgelopen woensdag na veel wikken en wegen een bv ondergaan. Ik had amper een AA-cup, en hoopte op een grote B. Dr. Borgh heeft in iedere borst 280cc geplaatst, en als ik zo vergelijk met anderen, kom ik misschien zelfs wel op een kleine C uit? :)

Heb veel aan dit forum gehad, door mee te lezen wist ik een beetje wat ik kon verwachten en kan nu mijn 'klachten' een beetje vergelijken met de rest om te kijken wat "normaal" is. Vind het nu toch tijd voor een eigen topic; omdat ik via de zoekfunctie op het forum geen antwoord kon vinden op mijn huidige vraag ...

Sinds de operatie is de onderkant van m'n borsten gevoelloos, er zit echt totaal geen gevoel in. Is dat normaal? Las wel dat het kan zijn dat je tepels zelf gevoelloos of juist héél gevoelig konden worden, maar over gevoelloosheid vd borsten zelf kon ik niks vinden ..

Ben benieuwd of iemand dit herkent.

Liefs,

WTW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi WTW,

welkom :)

dit doffe/gevoelloze zone onderaan de borst,is heel normala in dit stadium net po,kan zelfs tot een jaar duren,en met pech,zelfs blijvend zijn.

dit komt omdat je wondjes daar zitten,en een snede is aan alle kanten even gevoelloos omdat dit zenuwen heeft kapot gemaakt,die zich nog moeten herstellen.

ik had na me eerste operatie er lang last van,en na me 2de maar 10weken,toen me gevoel weer wat terug kwam,maar nog niet volledig hoor,heb aan een kant dat het nog dof aanvoelt.niet meer zo extreem als net po,maar toch,het is nog wel iets aanwezig.

in topic info borstvergroting lees je er nog erg veel over ook,als je eens tijd hebt,lees er eens :6:

hoe heb je ze geplaatst?dual plane?of achter?

en welke prothesen heb je?

beterschap nog....

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet goed genoeg gezocht dan blijkbaar! Maar dat is toch een hele geruststelling, niet dat ik er last van heb, maar het is dus "normaal". Altijd fijn om te weten. :P

Ze zijn dualplane geplaatst, druppelvorming van het merk Natrelle, dat heette voorheen McGahn als ik het goed heb. Opzich is de pijn tot op heden goed te doen! Gisteren was ik wel wat misselijk, naast die pijn, en dat is wel erg vervelend. Ik weet niet of het door de diclofenac komt of door de witte tape in combinatie met de tubigrip maar ik zat behoorlijk in ademnood de hele dag, waardoor ik nogal licht was in m'n hoofd. Vandaag valt het tot nu toe wel mee! Ben blij als ik die witte tape eraf mag halen want ik heb het gevoel dat die me helemaal krom trekt en dat ik daardoor ook niet helemaal in kan ademen.

En vanochtend ben ik voor het eerst zelfstandig recht overeind gaan zitten uit bed zonder dat m'n moeder me omhoog moest trekken, haha, weer een mijlpaaltje bereikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb trouwens onder mijn borsten ook witte tape, die zit over de hechtpleistertjes heen. Ben bang dat ik die er dus mee af trek als ik de witte tape eraf haal, zou het kwaad kunnen als dit gebeurt? Want ik moet nog wel de tubigrip aanhouden en zonder pleisters denk ik dat het nog best wel eens kan gaan schuren over die hechtingen.

Op het formulier wat ik heb meegekregen staat "tubigrip aanhouden tot controle, eventueel na paar dagen sportbh." Wel een beetje onduidelijk, maar ik neem aan dat het dus het beste is om die tubigrip aan te houden tot de controle? :17:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan nog geen bv gehad maar herken wel wat je zegt over die gevoelloosheid want dat heb ik nl rond de zone van het litteken van mijn keizersnee. Het wordt wel steeds beter maar het gevoel daar is op sommige plekjes nog niet helemaal terug. Dit is nu ruim 4,5 jaar geleden. In het begin was ik er heel erg blij mee dat daar geen gevoel meer zat want ik heb een hele erge heftige wondinfectie gehad een week na de keizersnee en de die wond is zonder verdoving nog 4 x opengesneden om het wondvocht eruit te laten (sorry voor het vieze praatje).

Ik vraag me nu ineens af of ik dit de pc moet vertellen? Ik ben verder nog nooit geopereerd maar heb dus flink aan de antibioticum gezeten na die keizersnee omdat mijn lichaam het zelf allemaal niet kon.

Nog gefeliciteerd trouwens met je nieuwe aanwinsten WTW!!!!!!

Gr Daffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi

Welkom op het forum... :D

En nog gefeliciteerd met je boobs ! :43:

Je bent geopereerd in het ziekenhuis in Roosendaal toch?

Daar woon ik erg dichtbij!

Misschien kennen we elkaar zelfs wel, je weet nooit ;)

Dat dof gevoel onderaan je borsten is inderdaad heel normaal

ik ben nu 1 maand en 2 weken po en ik heb het ook nog steeds

hoop wel dat het terug komt want vind het maar een raar gevoel zo..

Wens je nog een fijn herstel meis!

Liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@daffy; Dat klinkt inderdaad niet echt lekker. :19: Ik denk niet dat het kwaad kan om het te vertellen!

Oh, trouwens, tegenover mij lag een vrouw die borstkanker heeft gehad, ze was nu bezig om in meerdere operaties terug te komen op een C-cup. (Want ze halen natuurlijk een heel stuk huid weg, dus in een keer een bepaale hoeveelheid cc erin gaat niet.) Maar die vrouw vertelde dat bij haar vorige operatie de wondjes van de drains heel erg waren gaan ontsteken, en dat ze daarom nu uit voorzorg al antibiotica kreeg. Dus als je het vertelt kunnen ze er misschien al wel op een bepaalde manier rekening mee houden ...

@mii18; Roosendaal, ja wie weet kennen we elkaar wel, gek idee!

En dankjulliewel. :7:

Iemand die ook witte tape had óver de hechtpleisters heen? Want twijfel nog of ik het eraf ga trekken, met de kans dat die hechtpleisters mee los komen ... Anders laat ik de onderste tape wel gewoon zitten. Of misschien is het wel gewoon beter om, als het zo is dat die hechtpleisters los gaan; over te gaan op een sportbh ipv tubigrip. Ik lees trouwens ook niet veel van anderen dat ze een tubigrip hadden ... Twijfels! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik even blij met jouw vraag over die gevoelloosheid want anders had ik nooit die connectie gemaakt met die ontstoken keizersnee en het dus ook niet verteld aan de pc. Misschien toch verstandig om het te melden en dan krijg ik misschien ook wel preventief ab. Zo zie je maar weer waar dit forum allemaal goed voor is :59:

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n moeder gaat me assisteren! En ze belde net dat ze voor de zekerheid maar hechtpleisters had gekocht voor als die andere loslaten. Dus dan komt het zeker wel goed! Maar volgens mij kan het ook nooit goed genezen nu, want er kan helemaal geen zuurstof bij door die witte tape. :17:

Oh, maar heeerlijk, vanmiddag na een week wassen aan de wasbak weer een fatsoenlijke douche. :57:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks!

Wat een verademing! :126: Het scheelt wel degelijk nu de tape eraf is, pff. De tape ging er goed af, leek alleen net alsof ik een hele huidlaag meetrok, alles vuurrood. En de hechtpleisters zitten nog op z'n plek! Trok er bijna 1 mee af maar m'n moeder heeft me toen geholpen.

Heb alleen nog niet alle lijmrestjes eraf gekregen maar dat komt nog wel. Misschien ga ik morgen al wel naar school, als ik me de rest van de dag zo blijf voelen. (zonder boeken dan) Zou alleen zo bang zijn dat iemand per ongeluk tegen me aanstoot ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh die lijmresten,tja die moet je er een keer afhalen onder de douche en of laten slijten,dat had ik ook,irri is dat.

ja heerlijk he,als dat tape eraf is,geloof meteen dat dat beter voelt,en maar goed dat je dus toch hulp had.

ja beetje uitkijken voordat e riemand tegen je aanstoot,moet je niet aan denkne ook zeg,brrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, op een gegeven moment slijt het wel weg. M'n moeder was al met nagellakremover bezig geweest op de meest plakkerige plekken, maar dat zal ook niet echt lekker gezond zijn voor m'n huid. Ben wel meteen daarna gaan douchen.

Hmm, ik weet nog niet of ik morgen naar school ga, want zitten en door het huis lopen is echt goed te doen, maar als ik een wat langere afstand loop gaat de zwaartekracht erop in werken lijkt wel want dan krijg ik echt zo'n zeurderig drukkend gevoel op m'n borsten. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter nog even thuis kunt blijven... :)

Wacht in ieder geval tot na dit weekend, dan ben je weer wat verder en voel je je weer wat beter!

Als je morgen toch gaat, forceer niks he, als het niet gaat dan gaat het niet!

Succes... :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch gegaan, en het ging echt goed! En dat terwijl het pas 6 dagen geleden was, gek eigenlijk dat dat genezingsproces zo snel gaat. Ben wel weggebracht en opgehaald, en op de terugweg voelde ik wel zo'n zeurende druk op m'n borsten, net alsof de zwaartekracht opeens 10x sterker is dan normaal.

Gisterenavond had ik een klassenetentje en daarna een theatervoorstelling, en dat ging ook wonderbaarlijk goed! Echt fijn. De auto stond best ver geparkeerd omdat er dichtbij het theater geen plek was, dus heb best een eindje moeten lopen maar ook dat ging goed. Alleen einde vd avond weer dat "zwaartekracht"-gevoel.

Vanochtend een oude bikini aangedaan, ik voelde me echt kei gelukkig! :148: Vanmiddag sportbh's gaan passen, want de sportbh die ik van te voren had gekocht (75B) is te groot. In de winkel was 70B net niet te klein, maar 70C sloot net niet helemaal aan. Toch maar 70C genomen omdat ze nog iets kunnen 'groeien' als ik het zo lees bij anderen bij wie de protheses onder spier geplaatst zijn.

Achja, wat het ook word, ik ben er nu al hardstikke tevreden mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meisje,

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies :D

Hihi ik ken jou arts echt een lieve man, hij heeft bij mij nacontrole gedaan maar dat wist je al ^_^

Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat het etentje leuk was.

hihi ja die zwaartekracht gek voelt dat he?

Fijn dat je al zo happy bent :D Rust lekker uit meisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super te lezen dat het dus zo goed is gegaan,en dat beetje wandelen en beweging is juist fijn. :38:

en de eerste 2weken zal je dat zware drukkende gevoel nog wel hebben hoor,maar dat beterd met de dag.

gaat slapen ook een beetje goed?

en erg leuk te lezen dat je zo tevreden bent,top! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een album gemaakt! Als ik het goed heb gedaan want snap dat mijnalbum niet helemaal .. is mijn wachtwoord dan ook meteen het wachtwoord om het album te kunnen openen?

Ik heb mijn slaap echt nodig, daar zou ik echt niet tegen kunnen! Ben je op een gegeven moment dan niet aan de slaapmedicatie gegaan of heb je het gewoon zo volgehouden? :o

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.