Ga naar inhoud

Fabeltje? Dual-plane plaatsing kan verschuiven naar voor de spier?


Marisjuh

Aanbevolen berichten

Heey meiden,

Ik was aan het rond kijken op het andere borstenforum en ik las toch echt iets geks :31:

Een aantal meiden hebben een dual-plane plaatsing gehad en na een aantal maanden/jaren is de prothese onder de spier vandaan ''verschoven'' en via echo's konden ze zien dat hij dus nu voor de spier zat :19:

Ik denk niet dat dit waar kan zijn, mischien waren ze al voor de spier geplaatst?

Moet je toch ook voelen?

Vond het maar gek om te lezen, kan dit waar zijn?

Nouja vind het maar gek hihi :P

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor,nog gekker,dan zou je dat zeker merken hoor,dan begint ie ten eerste al te draaien,nou dat voel je wel,begreep ik ook dubbel en dwars aan verhaal van Honorata(heeft draaiende prothesen gehad) en dat ga je dan ook zeker aan de vorm zien,ik geloof er werkelijk niks van.

net als ik gek doe,ja dan zitten mij prothesen zeker ineens onder me spieren na avondje sporten :154:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahah gekke moontje toch :46:

Ik vond het ook al zon gek idee! De meiden hebben allemaal wel ronde protheses gehad viel me op!

Ze merkte dat de borst niet soepel meer mee bewoog als je er tegen drukte ''de spier ging dan niet mee''

Kortom hij is dus boven de spier terecht gekomen en vandaar dat ie anders mee bewoog.

Tja naar mijn idee klopt dit niet :19:

Waarschijnlijk zat ie allang voor de spier hihi

Wilde het toch even kwijt aan jullie :56:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de geintreseerde :D

Hoi,

Ik zie dat je al een tijdje niet meer actief bent.

Maar vroeg me toch af hoe het is afgelopen met je borsten....?!

Ik zit namelijk met bijna hetzelfde probleem.....bij mij is tijdens de echo gezien dat mijn implantaten niet meer tussen maar vóór de spier zitten....

Ik zou het fijn vinden om te horen hoe het bij jou verder is gegaan!

Gek toch :31:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het kan zeker! Bij sommige dual plane operaties plaatsen ze een vrij smalle spierflap die maar een klein deel van de bovenpool van de prothese bedenkt. Bij een kleine flap is het mogeljk dat de prothese er door omstandigheden voor komt. Denk maar een prothesen die een eindje naar beneden dalen. De spier bedenkt dan net nog maar een randje en dan kan het gebeuren dat de prothese er voor komt te liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ookal zou dat zo zijn idd met die (ver)slappe spieren,dan vind ik dat slechte zaak vd arts het toch dual plane te plaatsen,hun hebben daar zeker kijk op tijdens de operatie.

dus dan lijkt me zo een plaatsing ongeschikt dan..

Het heeft niets te maken met een slappe spier. Bij een Dual plane wordt er een spierflap over de prothese heen geplaatst en hoe groot die spierflap is, daar kan je in varieren. Bij sommige mensen is maar de bovenste kwart van de prothese bedekt door de spier. Bij mij ongeveer de helft, bijvoorbeeld. Als je borsten wat gaan hangen of een heeel eind indalen, dan kan het zijn dat zo'n spierflap de prothese niet meer bedekt. Een PC kan niet in de toekomst kijken, hoeveel je borsten gaan hangen etc. Het blijft een inschatting. Bij mij was een grote spierflap nodig omdat ik heel tenger ben en een dunne huid heb. Maar als er andere belangen of omstandigheden zijn kan het natuurlijk allemaal anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga dit zeker eens navragen bij 2artsen waarvan ik weet dat ik corect antwoord krijg,want wil het nu zeker weten ook of het kan.

bij mij dual plane ervaring ,had ik een arts die uitgebreid alles vertelde en uitlegde,zelfs tekende en ik weet zelf niks van een flap,groot of kleiner,vandaar dat ik het nu eens zeker wil weten,want mij lijkt het echt enorm sterkt dat je beide prothesen voor de spier komen te liggen,ja mischien na 15 a 20 jaar je prothesen te dragen,maar goed,dan is er niet voor niks de wissel he <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm toch best gek zeg :unsure:

Ik dacht dat bij dual-plane ze altijd de helft over de protheses plaatsten en niet een kwart of maar een stukje?

Nou bij mij zit ie goed vast hihi :P

Ben benieuwd moon wat je arts zegt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.