Ga naar inhoud

Help welke prothese moet ik kiezen


Cme

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik ben een jonge meid van 23 jaar en heb helaas een AA Cup, het maakt me erg onzeker en dit laatste ben ik zat en ik heb dus besloten om voor een borstvergroting te gaan.

Omdat ik goede verhalen over de Bergman kliniek heb gehoord heb ik besloten om voor de bergman kliniek te kiezen.

5 weken geleden had ik mijn eerste gesprek met Dokter van Drunen. Ik vertelde hem mij issue en zei dat ik gewoon mooi borsten wil hebben die er heel natuurlijk uitzien.

Dokter van Drunen raade mij 300 cc uit en vertelde dat hij onder de spier wilde werken en er een gladde prothese in wilde brengen zadat mijn borst er natuurlijk uit zou komen te zien en bewegen.

Eenmaal thuis had ik mijn twijfels over het aantal CC en heb een tweede gesprek aangevraagd.

Het tweede gesprek vond in Den Haag plaats bij dokter Koopman.

Ook Dokter Koopman had het over 300 CC alleen raadde hij mij een ruwe prothese aan met een bol vorming.

Doker Koopman was totaal niet over gladde protheses te spreken en hij zei er ook niet meer mee te werken wegens eerdere problemen met kapselvorming.

Nu ben ik over het aantal CC wel uit maar nu zit ik met een moeilijke keuze.

Moet ik voor Dokter van Drunen kiezen die met een gladde prothese misschien wel het meest natuurlijke effect wil creeeren? Of moet ik voor dokter Koopman gaan die het na jaren ervaring misschien wel het best weet?

Of kiest dokter Koopman door een ruwe prothese aan te wijzen voor de makkelijkste weg?

Ik ben er even helemaal in de war van en heb AS Donderdag weeeer een gesprek, ditmaal met Dokter Blecourt.

Mijn grootste angst is eigenlijk dat mijn borsten er niet natuurlijk gaan uitzien!! Ik wil dat als ik loop mijn borsten mee bewegen en niet stil op mijn lichaam geplakt zitten wat je wel eens ziet!

Welke ervaring hebben jullie met ruwe en gladde protheses?

Het zou mij heel erg helpen!

Liefs CME

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey meis,

welkom hier op het forum!

moeilijke keuze hoor..

het enige wat ik weet is dat ruwe prothesen minder kans op overmatige kapselvorming heeft..

verder heb ik er ook niet echt verstand van..

misschien is een gesprek met je pc nog wel verstandig om alles nog een keer te bespreken..

Liefs :58:

en succes met je keuze !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

gladde prothesen zou ik dus nooit willen hebben, :140:

alleen al om deze reden niet hier beneden omschreven,zijn niet voor niets ruwe uitgevonden

De eerste protheses waren glad. Bij dergelijke gladde protheses treedt er in ongeveer 30% van de borstvergrotingen kapselvorming op. Vandaar dat de geruwde protheses werden ontworpen welke slechts een kapselrisico van 2 tot 3 % hebben. Bijna alle protheses zijn nu dan ook geruwd. Enkel sommige watergevulde protheses voor plaatsing onder de borstspier worden nu nog met een glad oppervlak geplaatst.

Kapselvorming

Kapselvorming treedt bij gladwandige protheses in ongeveer 30 % van de gevallen op. Daarom worden gladwandige protheses bijna uitsluitend onder de borstspier geplaatst omdat dit het kapselrisico terugbrengt op ongeveer 7 %. De geruwde protheses hebben een kapselrisico van 2 tot 3% ongeacht de plaatsing boven of onder de borstspier. Ook de vulling van de prothese heeft een kleine invloed op de kans voor kapselvorming. Een vloeibare siliconenolie prothese geeft iets meer kans op kapselvorming dan een cohesieve gel gevulde prothese. Een borstvergroting met cohesieve gel gevulde prothese met een ruw oppervlak heeft een kapselvormingrisico van minder dan een procent. Symptomen van kapselvorming zijn verharding en vervorming van de borst. In extreme gevallen treedt er ook pijn op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar zo gauw de gladde prothese onder de spier word geplaatst is de kans nog maar 7%?

En bewegen ze wel met je lichaam mee als je loop.

Van ruwe protheses word gezegd dat zij zich onder de spier vast hechten waardoor de beweging er amper is.

Ik wil zo graag dat alles natuurlijk mee begweegt.

Iemand ervaring met gladde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare raad dat die chirurg geeft .

Treed Moontje 100% bij .

Ik denk niet dat er veel meiden zijn die een gladde prothese hebben , gewoon omdat dat niet (veel meer) gebruikt wordt om de reden die moontje omschrijft .

Enne , plaatsing onder de spier geeft net géén natuurlijke beweging dacht ik altijd ...

Tegenwoordig geeft zelfs helemaal op de spier een mooi rezultaat .

Je kan ook nog altijd voor de optie 'dual plane' (= split pocket / half onder de spier) gaan , dat is de combinatie van beide .

Ga je wat inlezen in de ALGEMENE INFO op het forum , dan wordt je heel wat wijzer .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me ook bij de dames hierboven aan.

Ik zou ook nooit gladde protheses willen hebben :140: . Het is zoals Moontje zegt; er zijn niet voor niets ruwe uitgevonden. Ik zou het risico op kapselvorming niet willen verhogen.

Verder lijkt me dat de beweging van de borsten bij voor de spier het natuurlijkste zijn. Achter de spier wordt de prothese door de spier tegen gehouden dus dat is voor de beweging het onnatuurlijkste.

Een vriendin van mij heeft ze achter de spier en als zij gaat sporten, zie je de borsten niet meebewegen.

Dan heb je zoals B-cupje ook al aangaf dual plane. Dit is een combi van voor de spier en achter de spier. Ik heb dual plane en mijn borsten bewegen redelijk goed mee. Natuurlijk niet zoals bij een natuurlijke borst of bij voor de spier plaatsing, want ook bij dual plane wordt het bovenste gedeelte van de prothese door de spier tegengehouden.

Succes met je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Cme!

Ik vind het persoonlijk heel vreemd dat ze bij de bergman nog met gladde protheses werken :blink:

Deze worden in de meeste klinieken al lang niet meer gebruikt..

Bij alle klinieken waar ik de afgelopen jaren op consult ben geweest, maaktten ze allemaal al alleen nog maar gebruik van ruwe protheses..

En persoonlijk vind ik dit ook véel beter..

Ik zelf zou persoonlijk nooit voor gladde protheses hebben gekozen, ookal had ik die keuze gehad :rolleyes: (had ik dus uberhaupt niet)

Ik weet wel zeker dat er ook ruwe protheses zijn waarmee je een erg natuurlijk resultaat kunt boeken, dus mijn advies is om daar zeker even naar te gaan kijken..

Gladde protheses hangen gewoon veel meer risico's aan, vandaar dat veel klinieken ook nog alleen met ruwe werken..

Succes met je beslissing!

:116: Dee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb morgen ook een consult met dr van Drunen in de Bergmankliniek. Ik laat de operatie daar niet uitvoeren hoor, maar ben gewoon benieuwd wat ze daar zeggen. Geen idee waarom hij die gladde adviseert, ben benieuwd wat hij bij mij doet.

Ik zou zelf NOOIT voor die gladde gaan, dan maar borsten die niet helemaal natuurlijk meer meebewegen, alles liever dan dat ze zover inkapselen dat je keiharde bosten hebt en ze eruit moet laten helen.

Nog maar even een consult inplannen dus en gaan voor wie je het beste gevoel hebt!!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook niet voor de gladde gaan..

want nou als je te veel kapselvorming krijgt?

dan worden ze kei hard en moeten ze eruit..

dan maar wat minder mee bewegen..

ik ben nu 2 maanden po en ik vind ze al een beetje mee bewegen, en ik heb ruwe prothesen..

maar je moet het zelf weten, het is jou lichaam, jou borsten :)

denk er alleen goed overna .. :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geweest naar dr van Drunen en had hetzelfde advies als jij, lees maar even in mn topic voor de details!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nooit gladde nemen,Die zouden allang niet gebruikt mogen worden!!!:angry:

HOI IK ZOU HEEEEEEEL GRAAG WEETEN WAAR JIJ JE HEBT LATEN OPEREREN,ALS DIE FOTO ERNAAST VAN JOU IS HEB DE BESTE OPERATEUR OOIT GEHAD:WELKE WAS DAT??????? GROETJES JAEL :rolleyes:E-mail me

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.