Ga naar inhoud

Pleisters eraf


Aanbevolen berichten

Vind het er wel rustig uitzien hoor. Misschien een klein korstje toch nog maar dat lijkt echt minimaal. Ik vind trouwens de littekens zelfs echt mooi recht en bij de plooi. Af en toe zie je ook wat voorbij komen wat met een kartelmes gedaan lijkt te zijn en veel hoger op de borst zit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat toevallig! Ik heb ze er net heeeeeel rustig eraf gehaald en vond het echt doodeng. Maar ze zijn eraf en het was wel een beetje rood en gevoelig maar volgens mij zijn de wonden dicht voor zover ik het kan zien. Heb ze wel heeeeel voorzichtig in de douche eraf gehaald en toen zachtjes weer droog gedept.

 

Zal vanavond nog proberen foto's te maken. 

 

Heeft 1 van jullie inmiddels al een afspraak gemaakt bij Faceland voor de eind controle? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Nisa28:

Haha wat toevallig! Ik heb ze er net heeeeeel rustig eraf gehaald en vond het echt doodeng. Maar ze zijn eraf en het was wel een beetje rood en gevoelig maar volgens mij zijn de wonden dicht voor zover ik het kan zien. Heb ze wel heeeeel voorzichtig in de douche eraf gehaald en toen zachtjes weer droog gedept.

 

Zal vanavond nog proberen foto's te maken. 

 

Heeft 1 van jullie inmiddels al een afspraak gemaakt bij Faceland voor de eind controle? 

Heel eng he??? Pfff...ik ging bijna out..en normaal ben ik altijd heel stoer! Ik heb vorige week een afspraak gemaakt voor 29 september

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp....

1) pleisters van de PC op laten zolang hij gezegd heeft (ik 5 dagen)

2) pleisters zelf eraf halen

3) niks op de wonden laten (hoe lang weer?)

4) tape aanbrengen (is dat dan dagelijks te vervangen?)

5) litteken zalf aanbrengen

 

Juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sari:

Dus als ik het goed begrijp....

1) pleisters van de PC op laten zolang hij gezegd heeft (ik 5 dagen)

2) pleisters zelf eraf halen

3) niks op de wonden laten (hoe lang weer?)

4) tape aanbrengen (is dat dan dagelijks te vervangen?)

5) litteken zalf aanbrengen

 

Juist?

Zo zou ik het doen. Stap 4 en 5 alleen als alles goed dicht is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn PC nog gecontacteerd omdat ik morgen mijn pleisters er na 1 week wil afhalen (vlgs hem 5 dagen). Ik vroeg of ik direct daarna nog micropore moest plakken of even zo laten en hij zei nieuwe tape erop   ... zal ik dat dan doen want ik las hier dus eerst zo laten en dan pas kleven en als ik opnieuw kleef     is dat dan elke dag te vervangen ? Ben helemaal in de war   .. en die tape die ik heb is er een om verbanden/ compressen vast te plakken     ... dat is toch juist. ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen, maar ik heb eerst even goed gecontroleerd of het litteken mooi dicht was etc . Dit omdat als een wondje nog vochtig is er allerlei theorieën zijn of je het juist aan de lucht moet laten drogen of juist afdekken etc. Mijn litteken was prima aan het genezen zag ik dus de tape gaan plakken. Die Micropore is superdun maar blijft prima een paar dagen zitten . Verwar het niet met leukoplast ofzo want dat is tape met enorme kleefkracht en dat zou ik niet graag afhalen van verse littekens . Niet elke apotheek of drogist heeft trouwens Micropore , maar leukopore is geloof ik hetzelfde van een ander merk en goed verkrijgbaar .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi meiden, wanneer is de wond echt dicht? Ik ben nu 3,5 week po en m'n littekens zien er dicht uit maar nog wel wat korstjes. Moet ik wachten tot er helemaal geen kortjes meer op zitten en dan gaan smeren? M'n borsten en littekens zien er wel droog uit omdat ik het niet durf in te smeren. En ik heb van mezelf best een droge huid. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Rocker:

@Lucy89 Littekens kan je smeren zodra alle korstjes eraf zijn. Maar de huid van je borsten kan je wel al smeren hoor. 

@Rocker. Bedankt voor je reactie. Ja ik deed het al heel voorzichtig aan de bovenkant. Ik denk dat de korstjes bijna weg zijn. Dus nog even en ik kan eindelijk smeren met litteken crème :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.