Ga naar inhoud

Marisje : 29 november 2010 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

Het gaat goed ! Sinds zondag is de pijn vrijwel weg, alleen nog wat ongemak met bewegen.

Ik kijk regelmatig op het forum om te kijken hoe het je vergaan is en hoe jij je voelt.

De ervaringen van anderen stelden mij in ieder geval wel gerust dat het erbij hoort.

X

Maris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Het gaat goed ! Sinds zondag is de pijn vrijwel weg, alleen nog wat ongemak met bewegen.

Ik kijk regelmatig op het forum om te kijken hoe het je vergaan is en hoe jij je voelt.

De ervaringen van anderen stelden mij in ieder geval wel gerust dat het erbij hoort.

X

Maris

Fijn om te horen dat het beter met je gaat. Ik kijk ook dagelijks op het forum om te weten hoe het met jou gaat.

Wanneer moet jij je hechtingen er uit laten halen? Ik 20 decemer 2010.

X

Yalenka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marisje,

Hoe ging het gisteren? Hoe voelt het nu wanneer de hechtingen eruit zijn?

Wanneer moet je terugkomen voor de eind controle?

Ik wil alles weten :rolleyes: .

X

Yalenka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè yalenka,

Nou het ging eigenlijk heel goed ! Ik was echt even bang voor de littekens, omdat ik rook en men zegt dat dat nestelend gevolgen kan hebben voor de wondgenezing. Maar ze zagen er echt heel mooi uit ! Aan de linkerkant was de wond zo goed dichtgegroeid dat de hechting er niet uit wilde, dat was even 2 x au toen ze er een beetje aan trok. Maar de andere kant heb ik niets van gemerkt en toen had ze de hechting al !

Heb ook nog gevraagd naar mijn buikje en naast dat ze zei dat het bij mij nog erg meeviel omdat de vrouw voor me echt een oaar maanden zwanger leek, dat het idd bij de operatie hoorde en vanzelf weg zou trekken.

Ik mag over een paar weken bellen voor de laatste controle, die komt niet op 6 weken aan.

Ik voel me echt heel erg veel beter dan een week geleden. Opstaan gaat ook veel makkelijker en het is nu een kwestie van de dagen aftellen en dat ik dat harnas uit mag !

Hoe is het met jou ? Kan je jezelf ook al wat beter bewegen en behelpen ?

X Marisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maris,

Dat lijkt mij inderdaad au als de hechting er moeilijk uitgaat. Voelt het nu fijner voor je aan nu de hechtingen er uit zijn?

A.s. maandag is het voor mij zover dat de hechtingen eruit mogen.

Het gaat stukken beter met mij. Gisteren was ik het zat om nog een dag binnen te blijven :109:. We zijn even naar een meubelzaakje geweest.

Op zich ging het wel goed maar daarna was ik best wel vermoeid.

Opstaan uit bed lukt in principe wel maar als er hulp in de buurt is wil ik toch liever niets forceren.

Ik merk wel dat ik niet zoveel paracetamol hoef te nemen. Ik zit nu op 1000 a 1500 mg per dag.

Ow hou op over het harnas(martelbh) :blink::134: ..... Ik tel de dagen ook echt af.

X

Yalenka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Marisje,

Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post. Ik ben ook op 29 november door van Onselen geopereerd, direct na jou denk ik. Ik moest er om half tien zijn, maar ben uiteindelijk om half twaalf/ kwart voor echt de OK ingegaan.

Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar ik vond het zo leuk om te lezen dat wij op dezelfde dag aan de beurt zijn geweest. En jou verhalen zijn dan ook erg herkenbaar voor mij haha :7:

Zelfs met de hechtingen eruit halen. Bij mij was er ook een draadje al vast gegroeid. De rest was geen probleem, maar eentje weigerde domweg los te komen :39: . Dus die mag nou vanzelf oplossen.

Ik ben trouwens niet diegene die naast jou heeft gelegen, want ik kwam in een kamer met een vrouw die (denk ik) een facelift heeft gehad.

Veel sterkte met herstellen!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Annelies,

Wat toevallig zeg ! Heb jij ook afgelopen maandag je hechtingen er uit laten halen ?

Fijn is dat hè dat er een hoop herkenbare dingen zijn ? Gooi ik er gelijk maar even iets in de groep. Hoe voelt jouw litteken ? Die van mij zien er erg mooi uit, maar voelen echt heel hard, net of er een ijzeren staafje onder zit ofzo ? Heb vandaag nog gebeld en dat kan wel een paar maanden duren voordat het weg is. Moet ze zachtjes masseren. Verder heb ik niet bovenop de zgn bolling, maar meer aan de zijkant van mijn borsten.

Ben natuurlijk veel te ongeduldig, maar dat zal ook herkenbaar zijn ;)

Hoe vaak smeer jij de littekencreme ? Dat vind ik nl wel van deze kliniek, dat de 1 dit zegt en de ander dat. Ben tevreden hoor over de kliniek en v onselen, maar juist in de nazorg wil je duidelijkheid. De vrouw die de hechtingen er uit haalde vertelde dat ik na een week moest masseren en littekencreme smeren, maar aan de balie zeiden ze dat dat vanaf de dinsdag al moest !

Leuk dat we wrs in de kamers naast elkaar hebben gelegen. Hoeveel cc heb jij gekregen ! En hoe voelde jij je toen je wakker werd ?

Jij ook heel veel sterkte met het herstel! We zijn bijna op de helft van het harnas joehoe !

Groetjes, Marisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb ook maandag de hechtingen eruit laten halen inderdaad!

Ik was er om half 11. Er kwam iets later ook een stelletje binnen die ik geloof ik ook in Bocholt heb gezien. Misschien was jij dat dan wel.

Mijn litteken voelt niet heel hard ofzo, nog wel dik. Maar ik heb nog niet gesmeerd. Bij mij vertelde ze dat ik dat na een week moest doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat die vrouw vrij nieuw was daar. Want toen 1 hechting er niet uit wilde, ging ze even aan iemand anders vragen wat ze moest doen. En toen ze terugkwam vertelde ze dat de hechtingen oplosbaar zijn en dat het dus kon blijven zitten. Aangezien ze dat niet eerder wist, was ze denk ik nieuw. Verder wel aardig enzo hoor. Ik heb ook wat papieren meegekregen over de de zalf en het masseren.

Waar precies de bolling zit weet ik niet zo goed. Volgens mij wel waar het hoort. Ik ben er wel tevreden mee in ieder geval :). Het staat nog wel superstrak allemaal. Ik heb 335cc anatomisch dualplane gekregen. Moderate height, high profile en geruwd. Ik ben echt van een klein aatje naar (ik denk) een grote b gegaan. Misschien net een klein c-tje. Precies wat ik wilde.

Ik weet nog dat ik wakker werd toen iemand zei: "wakker worden". Het eerste wat ik zei was dat ik gedroomd had. Omdat ik dat dacht en wist dat ik dat ging vergeten. Maar ik weet niet meer of daar iemand op gereageerd heeft, daar was ik dan weer te suf voor haha. Ik weet vooral nog dat trillen.. Dat heeft echt 20 minuten aangehouden! Vreselijk. Ik kreeg wel meteen wat in mn infuus wat zou helpen werd me verteld. Pijn heb ik niet veel gehad die dag. Maar goed een hoop pijnstilling gehad natuurlijk. De volgende dag kreeg ik wel de volle laag. Pas 5 dagen later had ik voor het eerst het gevoel dat het iets beter ging.

Zo lekker lang verhaal :)

Ik denk dat ik vooral die witte band flink ga mishandelen als die af mag :D

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kwamen tussen half elf en kwart voor elf binnen, dus ik denk wel dat wij dat waren. Ik heb donkerbruin haar en mijn vriend licht haar en draagt een bril.

Volgens mij werden jullie vrij snel naar binnen geroepen nadat wij binnenkwamen ?

Ik denk ook dat ze nieuw was. Dat had ik al tegen mijn partner gezegd in de auto. Zij vertelde dat je een week later moest gaan masseren en littekencreme smeren, en bij toeval sprak ik daarover bij de balie en die zeiden NEE je moet daar morgen al mee beginnen. Dat vond ik wel raar dat de ene dit zei en de ander dat, maar ik had ook ergens gelezen dat je de dag er na kon beginnen, dus heb dat advies aangehouden en masseer ze al !

Ik weet alleen dat ik anatomische heb van 380 cc. De moderate en profile en ruw weet ik eigenlijk helemaal niet, maar werken ze per kliniek niet gewoon met bepaalde prothesen, en heb ik dat ook allemaal ? En wat houdt dat eigenlijk allemaal in ?

Ik heb ooit een mooie volle C gehad maar door zwangerschappen en veel afvallen naar een A gegaan. In mijn kleding was dat niet zichtbaar door de goede bh's te dragen, of de juiste shirts. Maar dat is alleen maar goed want dan valt het nu niet zo op. Zo ben ik er ook ingegaan, dat het aan de buitenkant niet gelijk zichtbaar was, maar zoals ze al tijdens het consult zeiden, als je ze eenmaal hebt ben je er zo trots op dat iedereen het eigenlijk wel mag weten ;-)

Vind ons vrouwen, die dat doen ook echt stoere bikkels. Want ja, die eerste week is echt niet niks !

Ja dat vind ik een goed idee, mishandelen die band. We zijn op de helft vandaag. Vandaag over 3 weken . . . . . . Joehoe :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan hebben we elkaar gezien daar! Wat grappig zeg.

De soort protheses staan in je prothese paspoort. Ook staat daar de 'ref code' in. Die kun je dan nog eens opzoeken op de website van cereform. Ik denk dat jij in ieder geval ook de geruwde soort hebt, want daar werken ze wel het liefste mee. Door het ruwe oppervlak vergroeien ze beter met je eigen borsten. Dan heb je dus ook minder kans dat het gaat draaien enzo. Met ronde protheses is dat minder belangrijk, omdat het toch niet zo opvalt geloof ik, maar met anatomische zeker wel.

Ik ben vandaag ook maar begonnen met de littekencrème en masseren. Ik heb 1 keer een kwartier gedaan en vanavond doe ik dat nog een keer. Een kwartier voelt best wel lang viel me op. En dat wordt dus aangeraden voor een half jaar! Ik ben benieuwd hoelang ik dat netjes vol ga houden haha.

Ik heb nooit meer gehad dan een aa cupje. En volgens de officiële manier van meten kwam ik daar eigenlijk ook niet eens aan. Want aa is een verschil van 10 tot 12 centimeter, en ik had geloof ik 6 of 7 ofzoiets. Dus ik ben superblij nu :lol:. Ik kan echt niet wachten om bh's te gaan passen. Heb al zoveel leuke gezien op internet, maar ik wacht nog even af hoe het echt gaat worden. Het moet nog indalen en minder strak worden enzo. Staat het bij jou ook zo strak allemaal? Zelfs de huid tussen mijn borsten in staat echt megastrak. Ik ben benieuwd of dat na 6 weken ook weer normaal is.

Wat ik nog wel vreemd vind is dat je na 6 weken alles weer mag, zelfs sporten en tot die tijd helemaal niks. Zou het echt zo slecht zijn om na bijvoorbeeld 5 weken al weer wat op je zij te gaan slapen? Want dat rugslapen... :83:. Ik hou me wel aan de regels, maar ik vind die grens zo streng bepaald. Volgens mij zijn ze bij accz ook wel een van de strengste klinieken haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is wel toevallig ja dat we elkaar dan nu hier treffen ! Wanneer heb je eind controle ?

Yalenka is een week na ons geopereerd en heeft het gevraagd en je mag echt na die weken gaan sporten, als je maar naar je lichaam luistert !

Zoals ik al schreef hou ik van hardlopen, en dat kan toch niet met dit weer, dus mis ik het nu ook niet. Ga geen risico's nemen ook hoor straks als mijn zes weken voorbij zijn. Stel je voor dat ik uitglij ofzo en verkeerd terecht kom . . . . Pffff moet er niet aan denken dat ze er nog een x aan moeten zitten !

Ben jij tevreden met wat je nu ziet ? Ik heb bij de topic " indalen prothesen" ook een stukje geschreven. Ik vind de bolling aan de zijkant van lijn borsten erg groot. Mijntepel zit ook niet in midden, en aan de onderkant voel ik mijn oude slappe theezakje. Terwijl de rest echt hard is. Emotion heeft gereageerd en ze herkent het, dus misschien is het idd een kwestie van geduld wat we natuurlijk allemaal niet erg hebben als je graag wilt zien hoe het is geworden.

9 januari ga ik shoppen voor lingerie. Heb gelezen niet teveel van een maat te kopen omdat het ook daarna nog kan veranderen de vorm van je borst.

Ik kan echt niet wachten o mijn eerste setje ! ;-)

Doe jij ook al weer veel zelf zoals douchen enz ? Ik stofzuig en strijk alleen niet, en de bedden haal ik niet af en dek ik niet op, maar de rest gaat eigenlijk wel goed. Vanmiddag voelde het al zo gewoon dat ik bovenhands mijn jas aan wilde doen, oei, dat voelde ik wel hoor, en mezelf even toegesproken dat voorlopig niet meer te doen ;-)

Ik kijk er ook naar uit om op mijn zij te slapen, alhoewel rugslapen steeds beter gaat. Het lijkt me ook eng de eerste nacht zonder die strakke bh en dan op je zij, maar toch kan ik niet wachten. Ik hou me ook aan de voorschriften hoor. De verpleegster vertelde na de operatie dat accz dat bewust doet, om je lichaam echt de tijd te geven de prothesen 1 te laten worden met je lijf. Volgens mij mogen de meeste al na 3 weken gewone lingerie aan. Wij mogen na die zes weken toch ook 's nachts die bh uit of moet je die voorlopig in bed nog aan ?

Nou dit is ook best een lang bericht ;-)

Groetjes,marisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen eindcontrole gepland. Ik ga over een paar weken bellen voor een afspraak. Ik denk aan de derde week van januari ofzoiets. En jij?

Ik vind mijn borsten al best mooi wel. Ze zijn nog erg hard en ik heb ook wel bolling aan de zijkant, maar niet overdreven voor mijn gevoel. Nou heb ik ook nooit veel borst gehad, dus ik weet ook niet hoe het zou moeten voelen :6: .

Oeps dat zal wel zeer hebben gedaan ja met die jas. Ik heb me laatst ook uitgerekt in m'n slaap :124: , daar werd ik wel even wakker van..

Volgens mij hoef je na 6 weken de bh echt niet meer aan. Ook niet 's nachts. Al lijkt het me toch wel een beetje eng dan ineens.

Gisteren ben ik even de stad ingeweest, en heb 2 nieuwe bh's gekocht. Ik kon het echt niet laten haha. Maar ik dacht dat ik een grote b zou hebben. Tenminste volgens de tabel wel. Ik heb me laten helpen door een medewerkster van Hunkemöller en toen kwam ik steeds uit op 70D!! Zo groot oogt het volgens mij niet, maar ik ben stiekem wel een beetje blij :68: .

Douchen enzo gaat ook prima hier. Ik moet soms echt oppassen dat ik niet teveel doe. Als ik net wakker ben voel ik het het meest, maar verder weinig last meer. Hardlopen zou ik zeker nog niet doen, nee. Een kleine opoffering voor twee grote pleziertjes haha.

Groetjes,

Annelies (is wel een pseudoniem by the way :6: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marisje ..

hoe gaat het ondertussen met je ?

Worden je borsten al wat mooier ondertussen ? De zwelling onder mijn borsten is nu al een stuk beter .. maar nog niet helemaal weg .

Door die zwelling waren mijn littekens ook nog eens erg hard en gezwollen . Ik heb echt zitten janken hoor . Begon al te denken dat mijn bv gewoon was mislukt .

Je moet maar eens bij complicaties kijken topic ' verdikte harde gezwollen littekens ' Heb foto's geplaatst . Mijn pc zei dat ik het herstel 3 maand tijd moet geven .

Onder mijn borsten was alles flink gezwollen . Als ik vooral mijn rechterborst in profiel bekijk , is het net een dubbele kin effect .

Helemaal niet mooi , het is nu wel verberterd . Ik masseer iedere dag mijn borsten vooral de onderkant als de littekens en dat helpt wel ..

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallootjes,

Ik ben even wat minder blij. Eigenlijk al vanaf het begin een hele gevoelige tepel aan mijn linker borst. Nu ging ik gisteren avond onder de douche en zag en voelde ik een rode verdikking bij die tepel. Maak me wel zorgen omdat ik ongeveer 7 jaar geleden een hardnekkige borstontsteking heb gehad.

Ga straks met een spannend gevoel weer onder de douche. Als het er nog zo uit ziet als gisteren dan ga ik morgen ochtend toch even bellen met de kliniek.

Het was ook vlak na het masseren gisteren, en hoop dat dat het op dat moment erger heeft gemaakt.

Zou het erg zijn een paar dagen niet te masseren en het te laten rusten ?

@ Emotion , ik heb je topic gevolgd en was erg geschrokken van je foto's ! Gelukkig ziet het er nu al een stuk beter uit ! Maar kan wel heel goed begrijpen dat je op dat moment erg in een dip zit ! dan heb je een grote stap gezet en zou dat mis gaan. Ik denk dat we inderdaad geduld moeten hebben ( is dat ook ergens te koop ;-)) Ga even kijken wanneer jij je operatie hebt gehad, want de datum weet ik niet precies meer, volgens mij wel rond dezelfde datum !

Duimen jullie mee dat het niet wordt waar ik bang voor ben ?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom net terug van de huisarts en foute boel. Heb een ontsteking in mijn linkerborst. Dinsdag overdag voelde de borst al anders dan anders maar dacht dat het bij het herstel hoorde. Na de massage van dinsdag avond onder de douche gegaan en toen zag ik het al, een rode verdikking naast mijn tepel. Gisteren rustig aan gedaan en niet gemasseerd en dacht gisteren even dat het weg aan het trekken was. Maar vanmorgen was het erg rood en vanaf hoe ik mijn borst zie, duidelijk een verdikking.

Het was goed dat ik gekomen was zei de huisarts en heb een kuur antibiotica gekregen. Hij dacht wel dat we er op tijd bij zijn. Ik maak mezelf natuurlijk al weer helemaal gek dat die prothese er straks uitmoet.

Nou heb ik een dip hoor . . . . . . .

Marisje

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.