Ga naar inhoud

hoe lang moet ik me rustig houden


missheidi

Aanbevolen berichten

hallo wie weet het hoe lang ik geen huishouding mag doen 7 dagen terug ben ik geopereerd voor een wissel ik heb ze nu voor mijn borstspier,de eerst keer had ik heel veel pijn mog ook 6 weken niks doen maar ik had ze half achter mijn borstspier ,en hoe lang mag ik niet fietsen groetjes missheidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee, ik doe alles weer behalve ramen zemen maar dat heb ik sowieso nog nooit gedaan haha. Stofzuigen doe ik wel voorzichtig hoor, we hebben hier parket dus ik hoef geen kracht te zetten. Fietsen deed ik weer na 10 dagen Po, net zoals autorijden. Nou autorijden deed ik na 7 dagen weer maar toen ging het nog niet zo lekker, na 10 dagen ging het wel goed. Ik doe gewoon alles zolang het geen pijn doet of moeilijk gaat en volgens mij gaat het allemaal goed hier. Anders bel of mail je je pc even?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurt er eigenlijk als je teveel rekt en strekt? Of bijv te zwaar tilt? Ik weet dat het slecht is maar waarom eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heidi,zolang je lichaam aangeeft,pijn niet doen,en fietsen kan wel hoor,zolang je niet over heuvels stuiterd en race,t hihi

je kan en mag alles,tot 10kilo tillen,en alles met je ellebogen tegen je lichaam aan en niet met de ellebogen boven schouder hoogte uitkomen.

wat er gebeurd als je dit alleen wel doet,dan verstoor je het inkapsellen van je prothesen.dan kan er kapselcontractie onstaan.

Symptomen van kapselvorming zijn verharding en vervorming van de borst. In extreme gevallen treedt er ook pijn op.

Het lichaam wil de protheses kwijtraken en doet dit door de implantaten in te kapselen met bindweefsel. Op zich is dit een normaal verschijnsel. Echter, bij een groep patiënten blijft het bindweefsel doorgroeien waarbij de capsule van bindweefsel vervolgens de silicone prothese(s) uit het lichaam probeert te persen. Het samentrekken van het bindweefsel noemt men in medische termen kapselcontractie. Dit betreft hetzelfde mechanisme dat optreedt, op het moment dat er een splinter wat dieper in je vinger of teen zit.

De borsten met siliconen protheses zullen bij kapselcontractie hard en pijnlijk gaan aanvoelen. Plastisch Chirurgen behandelen deze klacht soms door de borst tussen hun handen samen te drukken en het kapsel te breken / crushen. Dit noemt met ook wel een externe capsulotomie. Vaak veroorzaakt deze behandeling op de lagere temrijn alleen maar meer problemen omdat het implantaat immers ook kapot kan scheuren. De silicone kan door het samendrukken door de gescheurde prothese en het kapsel naar buiten gedrukt worden. Het lichaam zal de uitgedrukte delen siliconen opnieuw inkapselen waardoor er harde pijnlijke knobbels (granulomen) en dientengevolge misvormingen ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.