Ga naar inhoud

Es1234567 : 5 mei 2020 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

21 minutes ago, Es1234567 said:

Hoi @Bridt! Geen probleem! Wat spannend! Wat heb je zelf gekregen? En hoe voel je je nu?! 😊 ik zie dat je zelf nog geen topic hebt. Ik ben benieuwd!

Dank je! Nee ik ben pas net op het forum. Ik had besloten het eerst "te ondergaan" en daarna ervaringen te lezen 🙂

 

Ik heb 345 cc mentor anatomische implantaten. Ik ben nu op de derde dag en qua pijn valt het me mee, met als gevolg dat ik teveel doe.. ik moet nog wennen aan het resultaat, daarom was ik benieuwd hoe het bij anderen "uitzakt" 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morning @Bridt, Ik ben nog geduldig aan het wachten tot het uit zakt, kan mij niet snel genoeg gaan 😅🙈 geduld geduld geduld! 

 

Volgens mij beginnen ze nu eindelijk een beetje zachter te worden!! Ik merk wel aan de stand tov mijn oksel dat ze zakken. Maar wanneer gaat dat puntige eraf?! 😬

 

Meiden van het forum.. Heb nog wel een vraagje! Ik probeer heel rustig aan te doen met herstel, je kan maar 1 keer 6 weken herstellen namelijk! En dat gaat me best goed af! Ik zit alleen wel sochtends altijd even aan mijn haar (als dat maar goed zit 😄🙈) probeer mijn armen dan niet helemaal te strekken en mijn bovenarmen zo dicht mogelijk langs mijn lichaam te houden. Maar ik zit dan wel bovenop mijn hoofd. Heb dan totaal geen last van mijn spieren! Maar nu sinds een dag of 4 a 5 voel ik een spier in mijn rechter borst, vooral als ik hoest doet die een beetje zeer (niet heel erg maar ik voel het) en ik voel het ook altijd bij omhoog komen en weer liggen. Links voel ik niks. Kan ik dit nu overbelast hebben omdat ik toch mijn armen soms wat omhoog heb 😬 of is het normaal dat je 2,5 week na de operatie een spier voelt bij omhoog komen en liggen? Ben benieuwd wat jullie ervaring daarmee is! Er is natuurlijk toch wat gebeurd daar binnen. Maar haal nu een beetje in mijn hoofd dat ik het misschien zelf veroorzaakt hebt?! 🧐🤷‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling op mijn vraag; of zou het juist komen omdat ik de spier voel bij omhoog en omlaag komen vanuit bed dat het daardoor juist komt. Is dit herkenbaar voor anderen? Het is de spier die juist een beetje naar de binnenkant van mijn borst gaat naar het midden toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Es1234567,

 

Super fijn om je operatieverslag/topic te lezen! Ik heb 22 juli ook een BV ingepland bij kliniek Heyendael en heb hetzelfde gewicht en lengte als jou. Ik vind al deze info dus erg handig🙂.


ik ga 3 juni voor de tweede keer passen omdat ik erg twijfel tussen 285 cc of 325 cc. Ik heb zelf nu een kleine B (B70) en zou graag een volle C willen. 
wat voor een cupmaat had jij vooraf? En wil je jouw foto’s met me delen? 
 

alvast bedankt !!☺️

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Loisa29! Wat spannend! Leuk dat je ook bij heyendael gaat! Welk type prothese gaat het om? Weet je dat? Cohesive 1, 2, 3 of de memorygel Xtra high profile?! 

 

Ik heb dus de 340 memorygel gehad en kom van een kleine A. Voor mijn gevoel ogen ze in kleding als een C! Maar ze hebben nog een lange weg te gaan 😅 

 

Ik ga je toevoegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Es, ik ben natuurlijk nog niet zo ver als jij in genezen. Maar van de borstvoeding weet ik nog wel dat elke borst net iets anders is. Rechts was bij mij altijd net iets 'vervelender' . Nu ook na de BV merk ik dat ik iets meer last heb van rechts dan van links. Dus vanuit die ervaring vind ik het niet heel gek als je aan een kant iets anders voelt dan de andere kant. Ik ben zelf linkshandig en belast links automatisch meer, maar heb meer last van rechts :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bridt zei:

Es, ik ben natuurlijk nog niet zo ver als jij in genezen. Maar van de borstvoeding weet ik nog wel dat elke borst net iets anders is. Rechts was bij mij altijd net iets 'vervelender' . Nu ook na de BV merk ik dat ik iets meer last heb van rechts dan van links. Dus vanuit die ervaring vind ik het niet heel gek als je aan een kant iets anders voelt dan de andere kant. Ik ben zelf linkshandig en belast links automatisch meer, maar heb meer last van rechts :)

 

Thnx voor je berichtje! ik hoop dat het vervelende gevoel als die spier wordt aangespand snel weg gaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Spookbewoning12 zei:

es, mag ik jouw album zien? ik kan ze niet vinden en ben erg benieuwd naar jouw protheses

@Spookbewoning12 ik heb je toegevoegd! Ik heb even door jouw topic gebladerd en interresant om te lezen dat je het eerst met eigen weefsel hebt geprobeerd en nu toch voor implantaten gaat! Spannend hoor! Ga je ook een album maken?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Es1234567 zei:

Hoi @Loisa29! Wat spannend! Leuk dat je ook bij heyendael gaat! Welk type prothese gaat het om? Weet je dat? Cohesive 1, 2, 3 of de memorygel Xtra high profile?! 

 

Ik heb dus de 340 memorygel gehad en kom van een kleine A. Voor mijn gevoel ogen ze in kleding als een C! Maar ze hebben nog een lange weg te gaan 😅 

 

Ik ga je toevoegen!

Voor mij is ook de memory Xtra high profile geadviseerd! 
 

ik heb je foto’s gezien en het resultaat ziet er al erg mooi uit vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames! Hier weer even een update. Het gaat eigenlijk best goed! De borsten beginnen echt al wat zachter te worden en de littekens vallen steeds meer eronder weg. 

 

 Afgelopen vrijdag (18 dagen PO) heb ik weer voor het eerst auto gereden en dat gaat goed! Heb het zo lang mogelijk uitgesteld. Alleen de pook in sommige versnelling doen merk ik een beetje. Verder eigenlijk haast geen last en probeer niet al te veel geks te doen! 

 

Ik slaap nog steeds heerlijk in het zwangerschapskussen, voorlopig gaat die nog niet weg, wilde eigenlijk al eerder een rugslaper worden en met dit kussen gaat het top!

 

Ik heb wel een vraag over de littekens. Ik ben nu bijna 3,5 week PO en volgens mij zitten er nog wel wat korstjes op. Ik smeer daarom nog niet met crème. Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat je kon gaan smeren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-5-2020 om 16:22, Nog even wachten zei:

Fijn dat het zo goed gaat en ze wat zachter worden. 

Ik mocht pas na 6 weken smeren, anderen mogen smeren nadat de korstjes weg zijn. Bij twijfel even contact opnemen met de kliniek

 

Volgens de kliniek mocht ik al na 2 weken smeren als de korstjes weg waren. Maar volgens mij zit er nog steeds wel wat. Ik kijk aankomende week nog even aan, dan ben ik 4 weken PO en anders bel ik ze even. 

 

Maar iig goed om te horen dat het niet perse zo snel hoeft en advies bij jou 6 weken was

Op 28-5-2020 om 17:40, Snn89 zei:

Hi .. zou ik mogen meekijken in je album?

ik wordt komende maand geopereerd bij hem

455 cc. Ben erg benieuwd naar de jouwe!

Ik heb eigenlijk voor mezelf een beetje de regel om mensen toe te voegen die zelf ook wat meer informatie erop hebben staan 😅, maar spannend voor je! En ga je zelf nog een eigen topic aanmaken @Snn89

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morning ladies! Vraagje, ik heb even een update foto in mijn litteken album geplaatst. Dit is een foto van vandaag, 26 dagen PO. Zoals gezegd begin ik nu echt wel verschil te merken, ze worden zachter en op foto's beginnen ze ronder te ogen! In het echt word ik er ook al ietsje blijer van, maar kan niet wachten om ze gewoon in een mooie bh te stoppen en niet deze puntige oma bh van de kliniek. En hopelijk gaan de wat strakkere shirts dan ook weer normaal ogen. Die vermijd ik nu maar 😬

 

Maar.. Mijn vraag, ik zie ze dus veranderen en littekens beginnen ook al wat eronder te vallen maar je ziet ze nog wel steeds zitten. Hoelang duurt het voordat ze echt een beetje onder de borsten verdwijnen? Dat gaat wel gebeuren toch?? 

 

Ik hoop een foto van een afstandje genomen dus de littekens zijn niet scherp maar zo zie je wel wat ik bedoel met hoe ze nu nog vallen. 

 

Ben benieuwd naar jullie ervaring Hoelang het duurde voordat ze mooi onder de borst vielen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gekeken in je album. Ervaring met littekens (niet zulke) heeft me geleerd dat het echt maanden kan duren voor ze goed vervagen. Maar ik weet natuurlijk nog niet hoe lang het duurt voor ze voldoende hangen 😬. Het begint er bij jou wel echt al goed uit te zien zeg!

 

Maar is de bh puntig dan? Hier met een tanktop erover ziet het er best glad uit al, zelfs met de band ertussen. Ik had daarvan ook een foto in mijn album gezet gisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puntige oma bh, ik herken het! Ik draag nu ook maar losse shirts zodat die punten niet zo opvallen! Ik kan ook niet wachten voordat ze gaan zakken en minder strak zijn. Ben er nu nog niet zo blij mee 🙈 maar geduld..

 

Mag ik meekijken in je album?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Bridt zei:

Even gekeken in je album. Ervaring met littekens (niet zulke) heeft me geleerd dat het echt maanden kan duren voor ze goed vervagen. Maar ik weet natuurlijk nog niet hoe lang het duurt voor ze voldoende hangen 😬. Het begint er bij jou wel echt al goed uit te zien zeg!

 

Maar is de bh puntig dan? Hier met een tanktop erover ziet het er best glad uit al, zelfs met de band ertussen. Ik had daarvan ook een foto in mijn album gezet gisteren.

@Bridt Ik vind vooral de borst zelf nogal puntig! Begint al wel beter te worden hoor maar nog steeds niet dat ik denk wow 🤩

Doordat de bh ook niet echt flatteus is helpt het niet mee! Ik zal je even een paar privé foto's sturen. Misschien zie je dan beter wat ik bedoel met puntig :)

 

Zal ook nog even naar jouw foto goed kijken met topje aan!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, renaate01 zei:

Puntige oma bh, ik herken het! Ik draag nu ook maar losse shirts zodat die punten niet zo opvallen! Ik kan ook niet wachten voordat ze gaan zakken en minder strak zijn. Ben er nu nog niet zo blij mee 🙈 maar geduld..

 

Mag ik meekijken in je album?

Haha precies!! Ik ga je toevoegen! Heb 2 albums, eentje gericht op litteken ontwikkeling (maakte me daar op dag 2 PO beetje zorgen over) en een algemene! @renaate01

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Spookbewoning12 zei:

Ja dat van dat topic snap ik wil, hebt met sommige mensen toch dat ze als bekenden lijken en die geef je dan toch makkelijker toegang. Ik ben al behoorlijk privé, zelfs in m’n album de tepels nog weg en zo. Je hoort zulke gekke dingen soms

Precies! @Spookbewoning12 En uiteindelijk staat het er redelijk anoniem op, maar toch. Het zijn wel je borsten, daar loop ik ook straks niet zo open en bloot mee rond! Alhoewel, als ze zo mooi worden als ik hoop wil je dat wellicht wel 🤣 

 

ik merk wel hoe makkelijk ik ze nu laat zien aan vriendinnen die het weten en mijn moeder en zusje.. Terwijl er voorheen een enorm schaamte gevoel op zat. Dat is gelukkig wel weg en een van de belangrijkste resultaten 🙌🏻

 

Maar inderdaad, als een account er plausibel uit ziet en er eigen verhalen op staan dan is toegang geen probleem! Ik heb er zelf ook superveel aan gehad door met andere meiden mee te mogen kijken! 

 

12 minuten geleden, Spookbewoning12 zei:

Dat zakken over t litteken duurt wel tot een maand of 6 denk ik, want je huid moet wat rekken en dan krijg je ook die bolling onderin, waardoor je je tiet kunt oppakken zeg maar. Helemaal omdat jij van weinig komt zul je daar echt geduld voor moeten hebben. 

Oké thnx! Ik heb al gezegd tegen mezelf dat ik er pas echt wat van mag vinden als ik 6 tot 9 mnd verder ben. Dus dat geldt ook voor dit dan 😅

 

Wel leuk om iig de verandering nu een beetje te zien na 3,5 week, dat geeft hoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Es1234567 zei:

Haha precies!! Ik ga je toevoegen! Heb 2 albums, eentje gericht op litteken ontwikkeling (maakte me daar op dag 2 PO beetje zorgen over) en een algemene! @renaate01


Dankjewel, ziet er goed uit! Mooi ook om het verschil te zien op de laatste foto. Dat geeft me hoop dat ze nog veel zullen veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Es1234567 zei:

 

Volgens de kliniek mocht ik al na 2 weken smeren als de korstjes weg waren. Maar volgens mij zit er nog steeds wel wat. Ik kijk aankomende week nog even aan, dan ben ik 4 weken PO en anders bel ik ze even. 

 

Maar iig goed om te horen dat het niet perse zo snel hoeft en advies bij jou 6 weken was

Ik heb eigenlijk voor mezelf een beetje de regel om mensen toe te voegen die zelf ook wat meer informatie erop hebben staan 😅, maar spannend voor je! En ga je zelf nog een eigen topic aanmaken @Snn89

Oh nee geen probleem hoor! Ik begrijp dat wel, ik heb me pas 2 weken aangemeld dus ik weet niet goed wat hier de gang van zaken is. Ik heb ook weinig om erop te zetten want ik heb maar 1 consult gehad en ik word al snel geopereerd. Zie Alleen zoveel twijfels bij al de meiden hier over aantal cc’s en een aantal voorbeelden zie bij dezelfde PC is dan natuurlijk fijn. Maar geen probleem, alle begrip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden! Ik heb weer een paar foto's toegevoegd in mijn album. Een compilatie van afgelopen weekend (26 dagen PO) en eentje met verschil met dag 5 PO en dag 30 PO.

 

Wat betreft herstel gaat het nog steeds goed! Ze worden met de dag soepeler. Spier waar ik last van had in rechterborst is nu 1,5 week later haast weg! Ik slaap weer een beetje op mijn zij soms en dat gaat ook prima! Wel slaap ik nog in mijn zwangerschapskussen. Dat ligt heerlijk! Ook al was ik geen rug slaper.

 

Ze beginnen steeds meer "bij mij" te horen. Ook het puntige wat ik ervaar gaat de goede kant op. In een Calvin Klein topje zie ik al zoveel verschil dan met die lelijke punt bh van de kliniek! Dus dat geeft ook hoop 😅 ik kan niet wachten tot ik bhs mag passen! Alhoewel ik ze nog wel aardig stevig vind en me afvraag of dat wel een beetje fatsoenlijk gaat zitten in een cup 😄

 

Wel heb ik onderaan links een gevoelloos stukje wat de afgelopen 2 weken juist iets groter is geworden, richting de tepel. Maar ook dat zal ik tijd geven om hopelijk bij te trekken.

 

Ben ook erg blij met het formaat! Voor mijn gevoel zit ik op het oog op een volle c. Maar dat vind ik wel wat lastig inschatten ☺️ ben benieuwd wat de bh maat gaat worden! 

 

Ik heb nog 2 kleine korstjes op de littekens (beide kanten) dus ik smeer nog niks. Wil graag dat eerst alles goed dicht zit! Daarna begin ik pas met smeren. Ik heb uiteindelijk de litteken crème van het kruidvat gekocht. Werd aangeraden dus ben benieuwd!

 

Nou voor zover mijn update! Fijne dag allemaal 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauwsie wat worden ze mooi! Zijn al mooi aan het indalen, fijn hé!

Dat gevoelloze stukje is heel herkenbaar hoor; hebben heel veel meiden.

Ik ben nu bijna 3 maanden po en het is bijna helemaal weggetrokken, ik heb nog aan beide kanten een heel klein stukje wat nog een beetje verdoofd voelt. Volledig gevoelloos is het niet (meer), maar het voelt ook nog niet zoals het “hoort”.

Leuk als het nog helemaal terugkomt, zo niet, ook goed. Het is niet storend verder vind ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur geleden, Es1234567 zei:

Hallo meiden! Ik heb weer een paar foto's toegevoegd in mijn album. Een compilatie van afgelopen weekend (26 dagen PO) en eentje met verschil met dag 5 PO en dag 30 PO.

 

Wat betreft herstel gaat het nog steeds goed! Ze worden met de dag soepeler. Spier waar ik last van had in rechterborst is nu 1,5 week later haast weg! Ik slaap weer een beetje op mijn zij soms en dat gaat ook prima! Wel slaap ik nog in mijn zwangerschapskussen. Dat ligt heerlijk! Ook al was ik geen rug slaper.

 

Ze beginnen steeds meer "bij mij" te horen. Ook het puntige wat ik ervaar gaat de goede kant op. In een Calvin Klein topje zie ik al zoveel verschil dan met die lelijke punt bh van de kliniek! Dus dat geeft ook hoop 😅 ik kan niet wachten tot ik bhs mag passen! Alhoewel ik ze nog wel aardig stevig vind en me afvraag of dat wel een beetje fatsoenlijk gaat zitten in een cup 😄

 

Wel heb ik onderaan links een gevoelloos stukje wat de afgelopen 2 weken juist iets groter is geworden, richting de tepel. Maar ook dat zal ik tijd geven om hopelijk bij te trekken.

 

Ben ook erg blij met het formaat! Voor mijn gevoel zit ik op het oog op een volle c. Maar dat vind ik wel wat lastig inschatten ☺️ ben benieuwd wat de bh maat gaat worden! 

 

Ik heb nog 2 kleine korstjes op de littekens (beide kanten) dus ik smeer nog niks. Wil graag dat eerst alles goed dicht zit! Daarna begin ik pas met smeren. Ik heb uiteindelijk de litteken crème van het kruidvat gekocht. Werd aangeraden dus ben benieuwd!

 

Nou voor zover mijn update! Fijne dag allemaal 😊

Ziet er heel mooi uit. en qua maat, dat zou nog wel eens verrassend kunnen uitpakken. @Veerveertje wilde eerst ook alleen D en E bestellen, zelfs D al met een beetje twijfel. Nou en die zit toch ook op 70F

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.