Ga naar inhoud

Sjaantje02 : 22 januari 2020 : Dr. Grabietz : Operatie centrum Amstelveen


Aanbevolen berichten

Op 22-1-2020 om 18:38, 3timesaround zei:

Zo dat is achter de rug! Nu heel rustig aan doen he. En tips voor netflix? Waar hou je van? Serie, film, genre?

Ja waar hou ik van. Best veel. Geen tekenfilms.  Niet te romantisch of zoetsappig. Spannend, actie, allemaal goed. 

Film en serie ook goed 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha tja niet mijn ding ook, heb genoeg bil,  maar ja dat zullen mensen ook zeggen die genoeg borst hebben en daar niet aan willen.  Ieder zijn ding. Wel grappig om ze zo mee te maken op de uitslaapkamer.  Was een stelletje trouwens. Beide liggen nu in de lappenmand.

 

Ik heb best redelijk geslapen, viel mij niet tegen. Ik heb een bedsteun aangeschaft en omg wat een super fijn ding. In verschillende standen te zetten en lekker met dekens en kussens eromheen kan ik er lekker tegenaan leunen en val ik zo in slaap. Het is wat lastig en pijnlijk om op te staan, maar met het aanspannen van mn buikspieren kan ik zelf omhoog en eruit komen. 

Alleen mijn broek uittrekken om naar toilet te gaan is echt lastig, dat doet veel pijn in de borstspieren. 

 

Vanmorgen even duizelig en misselijk geworden, zweet aanval. Denk dat dit door de tramadol kwam.

 

Ik heb 1000 mg paracetamol,  diclofenac,  tramadol en de maagbeschermer pantoprazol. 

Ik doe 1x per dag de maagbeschermer. Dan om de 8 uur paracetamol en diclofenac. Dan na 4 uur de tramadol en deze ook om de 8 uur. 

Op die manier de dagen rond, zodat er een goede spiegel van de pijnstilling is. En eigenlijk nooit wachten tot de pijn heel erg wordt. Juist zorgen dat je dat voor bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Sjaantje02 zei:

Haha tja niet mijn ding ook, heb genoeg bil,  maar ja dat zullen mensen ook zeggen die genoeg borst hebben en daar niet aan willen.  Ieder zijn ding. Wel grappig om ze zo mee te maken op de uitslaapkamer.  Was een stelletje trouwens. Beide liggen nu in de lappenmand.

 

Ik heb best redelijk geslapen, viel mij niet tegen. Ik heb een bedsteun aangeschaft en omg wat een super fijn ding. In verschillende standen te zetten en lekker met dekens en kussens eromheen kan ik er lekker tegenaan leunen en val ik zo in slaap. Het is wat lastig en pijnlijk om op te staan, maar met het aanspannen van mn buikspieren kan ik zelf omhoog en eruit komen. 

Alleen mijn broek uittrekken om naar toilet te gaan is echt lastig, dat doet veel pijn in de borstspieren. 

 

Vanmorgen even duizelig en misselijk geworden, zweet aanval. Denk dat dit door de tramadol kwam.

 

Ik heb 1000 mg paracetamol,  diclofenac,  tramadol en de maagbeschermer pantoprazol. 

Ik doe 1x per dag de maagbeschermer. Dan om de 8 uur paracetamol en diclofenac. Dan na 4 uur de tramadol en deze ook om de 8 uur. 

Op die manier de dagen rond, zodat er een goede spiegel van de pijnstilling is. En eigenlijk nooit wachten tot de pijn heel erg wordt. Juist zorgen dat je dat voor bent. 

Hahhaa geweldig hebben ze in iedergeval elkaar ? en wat je zegt denk dat met een jaar of 10 het misschien wel net zo normaal is als een bv. Maar ik hoef ook niet hoor hahha billen genoeg.

 

Wat handig zo’n steun zet je die dan gewoon in je bed? Ik heb twee opties een extra kussen en een kussen met Voedingskussens, kom ik alleen nu nog niet zelf mee omhoog maar gelukkig helpt mijn man daarmee. Verder neemt de pijn wel wat af.

Ga nu ook maar om de 4 uur pijnstilling innemen. Heb geen tramadol maar oxycodonemag deze zelfs 6x per dag. Heb wel ooit tramadol gekregen na een zware operatie aan mijn teen en je kan er inderdaad goed misselijk van worden.

Verder  heb ik naproxen en diazepam gekregen, dat laatste gebruik ik als slaapmiddel heeel fijn! En natuurlijk een maag beschermer en antibiotica lijkt wel een apotheek hier Hahhaa bij mijn eerste bv alleen maar paracetamol nodig gehad maar dat was sowieso zo anders dan nu, had toen zelfs tegelijk een liposuctie laten doen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die zet je inderdaad zo in je bed. Qua kosten vond ik het ook meevallen en dacht ach voor lezen in bed is het ook wel wat en anders voor later hahahaha als ik heel oud ben?? ik zal een foto toevoegen ervan.

Gelukkig helpt je man je dan overeind, dat is super fijn. Ik wilde vannacht niet mijn oudste wakker maken, ze moeten mij al zoveel helpen nu. Vanavond gaat hij koken. Zit op het HBO en een bijbaan, dus ja druk genoeg. Dacht laat hem maar lekker slapen vannacht.

 

Hahaha ja lekker apotheekje idd 

Ach als het ons maar door de eerste dagen heen helpt. Even de scherpe kantjes eraf. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Sjaantje02 zei:

Ja die zet je inderdaad zo in je bed. Qua kosten vond ik het ook meevallen en dacht ach voor lezen in bed is het ook wel wat en anders voor later hahahaha als ik heel oud ben?? ik zal een foto toevoegen ervan.

Gelukkig helpt je man je dan overeind, dat is super fijn. Ik wilde vannacht niet mijn oudste wakker maken, ze moeten mij al zoveel helpen nu. Vanavond gaat hij koken. Zit op het HBO en een bijbaan, dus ja druk genoeg. Dacht laat hem maar lekker slapen vannacht.

 

Hahaha ja lekker apotheekje idd 

Ach als het ons maar door de eerste dagen heen helpt. Even de scherpe kantjes eraf. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Wat een handig ding! En inderdaad straks ook gewoon fijn om een boek in bed mee te lezen of tv te kijken. 
En logisch ook is al fijn dat ze je zoveel helpen, is ook anders dan een je vriend/man. Heb je overdag veel hulp nodig? Ik vind het overdag nog wel goed te doen, tel alleen de dagen af dat ik een sportbh aan mag denk dat dat zoveel scheelt hahha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames , geeft jullie band of sport bh voldoende steun ? Als ik loop moet ik mijn borsten gewoon vasthouden omdat mijn bh niet voldoende steun geeft . Wanneer ik er nog een overheen aantrek is dat wel het geval maar zit het dan te strak bij mijn littekens . Of is het normaal dat je het gevoel hebt dat ze er bijna afvallen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bent001 

Oja jij hebt nu alleen een borstband inderdaad. lijkt mij zo gek voelen, maar misschien juist heel fijn. 

Overdag gaat het inderdaad nu wel. Beetje hangen op de bank Hahah dutje af en toe. 

 

@Minci ik heb dat gevoel nu nog niet. Ik hoef ze niet vast te houden of het gevoel dat ze eraf vallen. Ik heb kan lastig zeggen of mn bh genoeg steun geeft.  Enige gevoel is dat mn boobs super straks staan, maar misschien toch ook de bh.  Als ik aan de bh zit voelt deze niet te strak ofzo. 

 

Welke maat heb je? Zit hij niet te los? Kan iemand de bandjes op je schouders misschien wat strakker zetten. En ipv een extra bh erover een wat strakker topje. Dan heb je misschien wat minder last van de druk op de littekens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Minci zei:

Dames , geeft jullie band of sport bh voldoende steun ? Als ik loop moet ik mijn borsten gewoon vasthouden omdat mijn bh niet voldoende steun geeft . Wanneer ik er nog een overheen aantrek is dat wel het geval maar zit het dan te strak bij mijn littekens . Of is het normaal dat je het gevoel hebt dat ze er bijna afvallen ?


Hahhaa ik denk dat je ook echt moet wennen aan het hebben van implantaten hoor. Herken dit wel van mijn eerste bv. Nu ik ze achter de spier heb voel ik wel echt dat mijn lijf ze vast houd. Alleen met bukken vind ik het eng, band voelt voor mij niet als ondersteuning maar voel echt dat deze de implantaten naar beneden duwt. 
Denk dat ik ook echt wat meer durf zodra ik de bh aan mag. 
Wel kan je  echt zeggen dat het vooral heel veel erg wennen is om implantaten te hebben, weet nog dat ik ze vast hield met lopen omdat ze plopte en voelde zo raar in het begin. Dat heb ik nu dus helemaal niet en dat gevoel gaat echt weg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaantje02 Ik heb een M aan , maar zit totaal niet strak en het is niet mogelijk om de bandjes strak te zetten . 
Heb begrepen dat dag 3 vaak het zwaarst is want mijn rechter kant doet echt pijn vooral onder mijn borst bij de snee . 
En het helpt natuurlijk niet mee dat ik de griep te pakken heb flinke koorts , kan er wel bij . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Minci zei:

@Sjaantje02 Ik heb een M aan , maar zit totaal niet strak en het is niet mogelijk om de bandjes strak te zetten . 
Heb begrepen dat dag 3 vaak het zwaarst is want mijn rechter kant doet echt pijn vooral onder mijn borst bij de snee . 
En het helpt natuurlijk niet mee dat ik de griep te pakken heb flinke koorts , kan er wel bij . 

Oohh jammer dat hij niet te verstellen is. 

Ja idd dag 3 hoor ik ook als zwaarst.

Ach jeetje griep en koorts kan er ook nog wel bij. Drama zeg. Echt rustig aan doen. En let wel goed op dat je geen ontsteking hebt dat je daardoor koorts hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sjaantje02 zei:

Oohh jammer dat hij niet te verstellen is. 

Ja idd dag 3 hoor ik ook als zwaarst.

Ach jeetje griep en koorts kan er ook nog wel bij. Drama zeg. Echt rustig aan doen. En let wel goed op dat je geen ontsteking hebt dat je daardoor koorts hebt. 

Daar was ik ook bang voor dat het geen ontsteking is maar heb ook koppijn en keelpijn en blijf maar snotteren . 
misschien dat ik even de huisarts bel om te vragen hoe ik het verschil kan herkennen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Minci zei:

Daar was ik ook bang voor dat het geen ontsteking is maar heb ook koppijn en keelpijn en blijf maar snotteren . 
misschien dat ik even de huisarts bel om te vragen hoe ik het verschil kan herkennen. 

Ja dat is wel een goede inderdaad. Beter zekere voor onzekere. En wie weet geven ze nog wat om een en ander te verlichten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Minci zei:

Daar was ik ook bang voor dat het geen ontsteking is maar heb ook koppijn en keelpijn en blijf maar snotteren . 
misschien dat ik even de huisarts bel om te vragen hoe ik het verschil kan herkennen. 

Sterkte meis, balen dat je nu ook grieperig bent zou zeker even je huisarts bellen omdat je ook  koorts hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Minci zei:

De koorts blijft stijgen en pijn onder mijn rechter borst neemt toe . Heb de kliniek gebeld en word zo terug gebeld door een verpleegkundige .  Nou lekker is dat 

Ojeetje 

Wel goed dat je gebeld hebt. Ben benieuwd,  hoop dat meevalt. 

Sterkte en rustig aan. Laat even weten hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Minci zei:

De koorts blijft stijgen en pijn onder mijn rechter borst neemt toe . Heb de kliniek gebeld en word zo terug gebeld door een verpleegkundige .  Nou lekker is dat 

Onee heel veel sterkte meis! Rustig aan hopelijk valt het mee. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Minci zei:

Ze hebben me net gebeld , heb foto’s moeten maken en ze gaat met de arts overleggen. Ze verwacht dat ik wel een antibiotika kuur krijg . Ze belt me zo Weer terug . 

Heb je geen kuur mee gekregen of heb je deze per infuus gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.