Ga naar inhoud

Complicaties en pijn na borstverkleining/tepel-transplantatie


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben Stefanie en ben na jarenlang twijfelen, gegaan voor een borstverkleining. Op 2 mei ben ik geopereerd. Ik had rekening gehouden met herstel en pijn, maar het is mij tot nu toe, ik zit nu op dag 17 na de operatie, heel erg tegengevallen. Zoveel pijn, ik kan bijna niets, en ben ook erg emotioneel.

Tijdens de operatie werd de doorbloeding van één tepel slecht, en heeft de chirurg besloten de tepel helemaal los te snijden en een tepel-transplantatie toe te gaan passen. De tepel heeft dus geen verbinding meer en daar zal geen gevoel meer inzitten.
Ik heb daardoor één borst die goed herstelt, zoals het gebruikelijk is (daar zijn de wonden ook mooi gesloten) en één borst die grote moeite heeft met alles en ik heb daar allemaal open wonden rondom de tepel.

Ook doen de wonden/littekens onder de borsten enorm veel zeer, en trekt het erg, waardoor ik wat krom loop. Ik heb gisteren opheldering gekregen van de chirurg (ik mag hem altijd bellen/appen en hij helpt mij er steeds goed doorheen), hij vertelde dat het borstweefsel stevig is vastgehecht aan het weefsel van de ribben. Dat is wat zo pijnlijk voelt.
De littekens onder de borsten voelen als harde kabels.
Ik heb geen ervaring met operaties en voel me steeds zo bang. Is dat hoe het bij mij gaat ‘normaal’? Wat is een normaal proces bij een tepel-transplantatie? Hoe lang blijven de wonden nog open? Ik moet het 2 keer per dag verzorgen, dik insmeren met vaseline, vette gaas erop en dan nog een droog gaasje. 

Als ik ernaar kijk word ik verdrietig, alles ligt open en doet zo’n pijn. Ik ken verhalen van vrouwen wiens tepels afstierven. Daar ben ik bang voor.

Blijft er nog iets over van mijn tepel, gaat dat echt nog genezen? Of moet ik straks (bij één borst) tepel-loos door het leven?

Zijn hier mensen die ook een tepel-transplantatie hebben ondergaan?

Ik hoop dat er wat mensen reageren die dit hebben meegemaakt en mij wat kunnen geruststellen.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.