Ga naar inhoud

Garda : 3 oktober 2013 : Dr. Koopmann : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Nog wat extra informatie, ik heb 340 cc natrelle extra high profile dual plane. Ik heb de borstband 4 weken gedragen en daarna nog 1 week alleen snachts. Ik draag nu nog steeds de kliniek bh omdat die harde gevoelige linker borst nog niet lekker zit in een gewone bh. Het verschil in afmeting van de borst is sinds een paar dagen zo goed als weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi, ik ben nu bijna 5 maanden PO en ik moet nog steeds de band dragen. Nu zit ik aan 3-4u per dag de band dragen dus het heeft voor een lange tijd nog effect op je borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe zitten ze na zo'n 6 weken goed en zijn ze aangehecht, als dat niet zo is kun je de chirurg vragen of hij nog eens wil voelen of de ene prothese hoger zit of bijv gedeeltelijk gedraaid is of iets dergelijks. Het kan anders ook zomaar eens zijn dat de pocket te klein is. Heb je wel een band gedragen? Het zou nog kunnen veranderen... maar ik zou er niet vanuit gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor jullie reacties!

Ik moet over een week weer op controle dus ik zal zeker navragen hoe het daarmee zit.

Weet iemand of het kwaad kan om die borstband weer om te doen? Die rechterborst is helemaal goed en die wil ik niet verpesten door de borstband weer om te doen maar als het geen kwaad kan helpt het misschien wel voor de linker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Garda,

Ik zag in je laatste bericht staan, dat je na het verzenden van je foto, langs moest komen voor een gesprek/controle. Ik heb denk ik hetzelfde probleem, ben heel benieuwd wat ze hebben gezegd. Ik heb zelf ook gebeld naar de kliniek, en krijg daar te horen dat het allemaal nog kan veranderen, beide borsten een apart genezingsproces hebben.. maar als ik kijk naar de laatste paar weken, zit er toch erg veel verschil tussen.Hoop dat je wat meer duidelijkheid hebt gekregen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De borstband heeft nu geen zin meer, uiteindelijk gaat het er om dat de protheses op gelijke hoogte zitten. Als deze op gelijke hoogte zitten kan de rest van de borst nog wel veranderen. Als ik zo naar de foto's kijk lijkt het erop dat de aanhechting in ieder geval even hoog is. Maar dat de ene borst wat harder en pijnlijker is, kan komen door eventueel kapselcontractie. Hier kan de plastisch chirurg het beste op controleren door de borst een goed te palperen (voelen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik de controle uiteindelijk een weekje later. Stomme eigen schuld. Ik had het verkeerd in mijn agenda gezet. Het wordt nu aanstaande donderdag.

Dat kapsel is dus precies waar ik zo bang voor ben. De linker borst is de afgelopen week nog wel veranderd. Niet van plek maar hij is wel een stuk zachter geworden. Daardoor kan ik nu goed voelen waar de prothese precies zit. Die zit links iets hoger en meer naar buiten toe. Ik voel onder de huid links aan de buitenkant ook flinke rimpels zitten. Nu het allemaal zachter wordt is het verschil wel minder te zien maar ik voel wel duidelijk dat de linker meer naar buiten staat.

Kan het kapsel zijn als hij wel zachter aan het worden is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op controle geweest. Volgens de pc kan het allemaal nog heel erg veranderen. Hij zei tot een jaar verandert het nog. Hij adviseerde wel een stevige bh te dragen die de borsten naar binnen houdt/drukt. Over 3 maanden moet ik terug voor controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht op de eerste instantie dat de protheses hoog geplaatst worden, zodat ze zakken en op hun plek ken te staan. Maar de chirurg heeft me uitgelegd dat de protheses op hun plek geplaatst worden, maar dat er bij sommige meiden de spieren zich erg aanspannen(bij dual plane) waardoor de prothese om hoog kruipt. Het kan zeker tot 3 maanden duren tot dat de spier zich ontspant en de protheses op hun plek komen te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weer op controle geweest. De linker borst wijst inderdaad meer naar buiten maar volgens de pc was dit voor de operatie ook al zo. Hij liet voor-foto's zien en daar was dat inderdaad op te zien. Had ik daarvoor nooit gemerkt.

Hij adviseerde een stevige bh die de boel naar binnen houdt en over 3 maanden weer controle. Hij zei ook dat de vorm tot een jaar na de operatie kan veranderen en dat het naar buiten staan minder zal opvallen naarmate ze soepeler worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.